מרחב חדש עבור תלמידי כיתות א' בבית הספר שז"ר ברחובות

ברחובות יידחו את החזרה ללימודים: בתי הספר לא ייפתחו מחר

נמשכת המחלוקת סביב מתווה משרד החינוך והחזרה ההדרגתית לשגרת הלימודים ופתיחת בתי הספר

פורסם בתאריך: 2.5.20 21:20

-->

בישיבת היערכות שנערכה הערב (מוצאי שבת) הוחלט שלא לפתוח מחר את בתי הספר לתלמידי כיתות א'-ג' ותלמידי י"א-י"ב ברחובות, אלא ביום שלישי.

בישיבה נכחו ראש העיר רחמים מלול, סגנו ומחזיק תיק החינוך זוהר בלום ומנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן. בסיומה הוחלט לדחות את פתיחת בתי הספר כדי להיערך ולהגן על בריאות הילדים. זאת, לאחר ביום שישי הודיע מלול כי הוחלט על חזרה למסגרות.

במספר רשויות מקומיות הודיעו בימים האחרונים כי לא ייפתחו את בתי הספר שכן המתווה של משרד החינוך אינו מבטיח הגנה על בריאותם של התלמידים ובני משפחותיהם ושל הצוותים החינוכיים. כמו כן, נמתחה ביקורת על כך שהמסגרת תיתן מענה החלקי להורים שיבקשו לחזור לעבודה, בהיעדר הסעות וצהרונים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


מי שהצטרפה לביקורת היא חברת המועצה עו"ד קארין ברגינסקי, שפרסמה במהלך השבת בף הפייסבוק שלה פוסט שבו קראה להורים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.

"בניגוד לפרסום הרשות, בתי ספר רבים אינם מוכנים ולא ערוכים לפתיחה הלימודים", כך כתבה, "המשמעות היא שקיימת סכנה בריאותית לילדינו, שעלולים חלילה להידבק ולהדביק בנגיף הקטלני. יש רשויות, כמו תל אביב, שגילו אחריות והחליטו לא לפתוח את בתי הספר כדי לנצל את הזמן להתארגנות, לציוד הנחוץ ואף קריטי וגם – לארגון הצוות החינוכי. הכל, על מנת לשמור על חיי ילדינו". 

בנוסף, פנתה ברגינסקי לראש העיר רחמים מלול ולמחזיק תיק החינוך זוהר בלום, וכתבה: "אני קוראת להם לאמץ את החלטת רשויות הגדולות שדחו את פתיחת הלימודים, כי ילדינו אינם הפקר, הם לא משחק. לכולם קשה, אבל כמה ימים להתארגן זה כל מה שנחוץ כדי להבטיח את בריאות ילדינו, ויפה שעה אחת קודם. התעוזה והרצון לחזור כמה שיותר מהר לשגרה, גוברים על ההיגיון והמציאות המורכבת בשמירה על ניקיון, היגיינה ובריאות ילדינו". 

 

ברגינסקי הוסיפה כי "המחדלים באים לידי ביטוי בהיעדר מדי חום, חומרי חיטוי בכמות שתספיק לכולם, צוותי ניקיון ברמה מקסימלית, כוח אדם שיספיק לנקות מרחבים ולשמור על היגיינה שכה קריטית במצב הנוכחי, ועל מניעת התקהלות בכניסה לבתי הספר".

בתוך כך, במוצאי שבת העלה סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום פוסט ברשתות החברתיות בו הוא ציין כי "בדקות אלו אנחנו מנסים לקבל החלטות בהתאם להנחיות אותן קיבלנו. ההחלטות אותן נגבש תהיינה אך ורק אלה שתשמורנה על בריאות ילדינו, ועובדי מוסדות החינוך בפרט".

מעיריית רחובות לא התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גיל

    תגידו האמת. חבורה של חסרי יכולת, מהממשלה ועד הבתיהס – מה – לא ידעתם שיחזרו מתישהו?? ושיצטרפו חומרי חיטוי? ומדבקות מסדירות בכניסה, במסדרונות… אולי תתנו לילדים לארגן את הכל – יש להם יותר יכולת מלכל קבוצת האחראים פה בכל ארוע הזה !! ביזיון שאנשים כאלו מקבלים משכורת מעל המינימום. כי העבודה שמבצעים פה היא מינימום….

  2. א.נ

    חדרי השירותים בבתי הספר ברזי המים זה יהיה מקור ההדבקה העיקרי . בית הספר יצטרך להעמיד מנקה פרטית לכל תחמיד שיכנס לחדר השירותים .לנקות לחטא ואז יכנס עוד תלמיד .עד לניקיון של התלמיד הבא בתור יעמדו מאות תלמידמם והלימודים יופסקו למשך יום שלם ! תלמידים ידבקו וידביקו ואם ימות תלמיד אחד תהייה כאן מהומת אלוהים ואנשים ישלמו בראשם תרתי משמע !

  3. חיים

    למה לא מדברים על חזרה של רכבת ישראל
    זה הדבר הרציני שמניע את המשק ביותר מהירות

  4. ג

    חבל שאת החינוך המיוחד החזירו בחיפזון בלי שום מחשבה הודיעו ביום שני בערב שחוזרים ביום שלישי יום למוחרת כבר חזרנו

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר