גדעון פלג והצוות הרפואי בהרצפלד עם העמידון
גדעון פלג והצוות הרפואי בהרצפלד עם העמידון

הטייס קם על הרגליים: מכשיר חדשני בהרצפלד מאפשר לטייס הקרב לשעבר לנוע לאחר גידול מוחי

גדעון פלג, טייס קרב שלחם במלחמת סיני, ששת הימים, יום כיפור ולבנון, אובחן עם גידול מוחי שגרם להתדרדרות משמעותית ביכולת המוטורית שלו. מכשיר עמידון דינאמי חדשני מאפשר לו לחזור לעמוד על הרגליים

פורסם בתאריך: 30.12.19 08:17

-->

גדעון פלג (83), אבא לארבעה ילדים, סבא ל-9 נכדים וטייס קרב שלחם במלחמת סיני, ששת הימים, יום כיפור ולבנון, שימש לאחר השירות הצבאי כקברניט באל על. לפני שנתיים הוא אובחן עם גידול מוחי שגרם ללחץ על בלוטת יתרת המוח והביא להתדרדרות משמעותית ביכולת המוטורית שלו.

הצוות הרפואי באשפוז יום שיקומי של בית החולים השיקומי-גריאטרי הרצפלד, מקבוצת כללית, רכש מכשיר עמידון דינאמי חדשני המאפשר למטופלים לאחר פגיעות מוחיות מכל סוג לעמוד על רגליהם ואפילו לבצע תנועה עם פלג הגוף העליון, דבר שנראה עד עתה כבלתי אפשרי. בזכות המכשיר חזר פלג ללכת.

עופרה פלג, אשתו של גדעון, מספרת כי מצבו של בעלה החל להתדרדר לפני כשנתיים: "הוא אובחן כסובל מפרקינסון ומצבו הלך והתדרדר בתנועות המוטוריות ובחוסר תנועה טוטאלי, עד איבוד זיהוי של קרוביו ואף עוורון. רק כשהגענו לבית חולים הרצפלד נטעו בנו תקווה אמיתית שהמצב יכול להשתפר. הוא עובר תהליך שיקומי מדהים והתקדמות מרתונית עד כדי כך שהוא מיישר רגליים בעזרת העמידון, שמפחית כאבים דרך תנועה. הוא בפעם הראשונה מתחיל ללכת בזכות העמידון וההרגשה שלנו היא אושר מוחלט".

גדעון פלג והצוות הרפואי בהרצפלד עם העמידון

גדעון פלג והצוות הרפואי בהרצפלד עם העמידון

 

ד"ר טטיאנה ונדר, סגנית מנהלת בית החולים ומנהלת אשפוז יום שיקומי, מומחית בנוירולוגיה, רפואה פיזיקלית ושיקום, מסבירה את החשיבות הגדולה של העמידון עבור מטופלים לאחר פגיעה מוחית מכל סוג: "העמידון מאפשר להוריד את דרגות התמיכה וממש לנוע עם פלג הגוף העליון לכל הצדדים, דבר שמאפשר לעבוד על יציבות גב עם מטופלים ביכולת גבוהה יותר, לחזק אצלם את שרירי הגב ולעורר מודעות ליציבה ולשיווי המשקל".

העמידון מתאים גם עבור מטופלים במצב קשה שאינם מסוגלים לעמוד ללא תמיכה פסיבית, וגם כאשר הם מתקדמים יותר ומסוגלים לעמוד עם פחות תמיכה. "הצוות הרפואי והשיקומי המצוין שלנו מנסה לאתגר אותם דרך משחקי מחשב להניע את הגוף החוצה וחזרה מבסיס התמיכה, והתוצאות מעורות התרגשות רבה, הן בקרב המטופל ובני משפחתו והן בקרב הצוות המטפל".

אשתו של גדעון אומרת בהתרגשות כי הוא חוזר לעצמו בכל יום מחדש: "הנכדים שלו מאושרים. הוא מדבר ומתקשר איתם ורואה אותם, וזה כל כך מרגש אותם. אני רוצה להודות לצוות הרפואי בהרצפלד על רכישת העמידון ועל הטיפול המיטיב שהרים אותו על הרגליים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר