מועצה מקומית מזכרת בתיה (צילום: אלעד חיימוביץ')
מועצה מקומית מזכרת בתיה (צילום: אלעד חיימוביץ')

נחל השלושה במזכרת בתיה הוסט מחוץ לשכונת בר לב ובעלי הקרקעות לא יפוצו כפי שדרשו

נדחתה דרישתם של 48 בעלי קרקעות במזכרת בתיה לקבל קרקע למגורים במקום הקרקעות שהופקעו מהם לצורך הסטת נחל השלושה אל מחוץ לתחום שכונת בר לב. במקום זאת, הם גם יפצו את המועצה ב-100 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 24.12.19 08:27

-->

48 בעלי קרקעות במזכרת בתיה חויבו על ידי בית הדין למים (ערכאה שיפוטית המקבילה לבית המשפט המחוזי) לשלם 100 אלף שקלים למועצה האזורית מזכרת בתיה ולרשות הניקוז שורק לכיש. זאת לאחר שבית הדין למים דחה את תביעות הבעלים נגד המועצה, מחמת השיהוי הכבד שחל בהגשת העררים, וקבע הוצאות ושכר טרחה המסתכמות ב-100 אלף השקלים.

מדובר בבעלי קרקעות שאדמותיהם הופקעו לפני שנים לצורך הסטת נחל השלושה אל מחוץ לתחום שכונת בר לב, שכונת מגורים במזכרת בתיה. קרקעות אלו במקור היו בייעוד חקלאי או תעשייה. בערעורים שהגישו, דרשו בעלי הקרקעות מהמועצה לפצות אותם בקרקעות חלופיות בייעוד למגורים בתחום השכונה החדשה, או לחילופין לפצות אותם בסכומים של כמעט פי 3 מהפיצויים שאינם שנויים במחלקות ושאותם כבר קיבלו.

הבעלים פוצו לפי תחשיב שומה של המועצה ב-150 שקלים למטר, אולם הם דרשו פיצוי של 420 שקלים למטר, בהסתמך על שומה שהציגו. בסך הכל, דרשו בעלי הקרקעות תוספת של עוד כ-20 מיליון שקלים מעבר לפיצויים שקיבלו מהמועצה.

באמצעות עורכי הדין עפר שפיר, ענת נבל וענת צדוק, ממשרד עפר שפיר ושות', טענה המועצה כי יש לדחות את הערעורים לנוכח השיהוי הכבד שבהגשתם וכי גם בהליכים קודמים שניהלו בעלי הקרקעות מול המועצה, שעסקו בדרישה לבטל את התוכנית, הם הפסידו בבית המשפט. שמאי המועצה אף הפריך בדיון את השומה שהגישו בעלי הקרקעות, והמחיש את הטעויות שנפלו בנתונים עליהם הסתמכו, לרבות במועד הקובע של ההפקעה.

עורך הדין עופר שפיר (צילום: יוני רייף תגרי)

עורך הדין עפר שפיר (צילום: יוני רייף תגרי)

 

השופט דניאל פריש ושני נציגי הציבור שלצידו החליטו כאמור לדחות את הערעורים, בעיקר בשל השיהוי הכבד שחל ממועד ההפקעה (שלוש שנים) וכן מהמועד בו קיבלו בעלי הקרקעות את הפיצויים שאינם שנויים במחלוקת, ועד להגשת הערעורים מצידם (כשנה). בית הדין קיבל את עמדת המועצה לעניין המועד הקובע לפיצוי, וקבע כי מועד זה הוא המועד בו אושרה תכנית הניקוז וכי נכון עשתה המועצה כאשר חישבה את שווי הקרקעות בהתאם לייעודן המקורי ערב ההפקעה, ולא לפי שווי קרקע למגורים, כפי שביקשו בעלי הקרקעות לחשב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שערורייה

    נו, זו לא השחיתות במלוא רשעותה?!
    מה זאת אומרת לגנוב קרקעות מהבעלים?!
    המדינה לפני חורבן בית שלישי !!!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר