הרכב שניזוק במהלך הטסט (צילום: מתוך כתב התביעה)
הרכב שניזוק במהלך הטסט (צילום: מתוך כתב התביעה)

הרכב ניזוק במהלך הטסט ובית המשפט חייב את "מכון הדרום" ברחובות בעלות החלפת המנוע

תושב רחובות תבע את "מכון הדרום" ברחובות לאחר שטען כי המנוע של רכבו ניזוק במהלך טסט. בית משפט השלום בעיר חייב את הנתבעים במלוא סכום התביעה ואף השית עליהם הוצאות משפט בסכום גבוה

פורסם בתאריך: 5.12.19 10:51

-->

תושב רחובות שהגיע עם רכבו מסוג סיטאורן ברלינגו ל"מכון הדרום" ברחובות על מנת להעביר אותו טסט, תבע את המקום בגין נזקים שנגרמו לטענתו לרכב כתוצאה מרשלנותו של בוחן במכון הרישוי. זאת במהלך ביצוע בדיקת זיהום אוויר ברכב, אז לחץ הבוחן בחוזקה מספר פעמים על דוושת הגז וכתוצאה מכך מנוע הרכב ניזוק ועלה הצורך בהחלפתו.

בכתב התביעה נטען: "ביום 08.09.16 פנה התובע "למוסך החרוצים" בדרישה לבצע בדיקה לרכבו ולתקן ליקויים לאחר ששבוע קודם לכן רכבו לא עבר טסט במכון הרישוי. מיד לאחר תיקון הליקויים ובאותו היום פנה התובע עם רכבו לנתבעת לצורך עריכת בדיקה תקופתית (טסט) לרכבו ועבר במסלול המיועד לכך. בוחן מטעם הנתבעת התיישב במושב הנהג ולחץ על דוות הדלק בעוצמה רבה לסירוגין. התובע, שכל העת עמד בצד הרכב, ביקש מהבוחן לחדול תוך שהוא מסב את תשומת לבו כי לחיצות אגרסיביות לסירוגין עשויות לפגוע במנוע הרכב. בוחן הרכב השיב לתובע 'אם יגרם נזק, חברת הביטוח תשלם לך".

"הבעלים של "מוסך החרוצים" היה באותה העת במקום עם רכב אחר והיה עד להתרחשות הבדיקה החריגה של הבוחן. בתום הבדיקה, התובע התיישב במושב הנהג והתחיל בנסיעה במטרה לצאת מאזור הבדיקה, אז שמע נקישות חזקות מכיוון מכסה המנוע ופנה באופן מיידי "למוסך החרוצים", שמטפל ברכבו באופן קבוע ונמצא מטרים ספורים מ"מכון הדרום". מיד בעת כניסתו למוסך, נערכה לרכב בדיקה באמצעות מכונאי רכב מורשה אשר קבע באופן חד משמעי כי מנוע הרכב התקלקל כתוצאה מעומס רב".

התביעה הוגשה בבית משפט השלום ברחובות בפני הרשם הבכיר אייל דוד. עו"ד אורון אביקסיס, שייצג את בעל הרכב, ציין: "במהלך המשפט "מכון הדרום" לא הביאו את בודק הרכב לדיון, מסרו כי טופס הבדיקה הספציפי נעלם להם והמומחה מטעמם לא קבע אף ממצא. השופט, בצעד נדיר, חייב אותם בכל סכום התביעה, בסך 14,099 שקלים, בתוספת 7,750 שקלים הוצאות משפט ושכר טרחה. ההוצאות ושכר הטרחה גבוהים באופן קיצוני, למעלה מ-50% מהתביעה".

עו"ד אורון אביקסיס

עו"ד אורון אביקסיס


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר