התעללות צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מפחדים על הילדים בחופשה? כך תשמרו עליהם

אבי פיטרו, מנהל הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול ברחובות, מעניק המלצות להורים לבני נוער כיצד לשמור על מוגנות הילדים גם בתקופת החופש הגדול

פורסם בתאריך: 8.7.19 12:06

-->

איך תשמרו על הילדים גם בחופש? הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול ברחובות מעניקה המלצות להורים לבני נוער כיצד לשמור על מוגנות הילדים גם בתקופת החופש הגדול.

אבי פיטרו, מנהל הרשות: "כל חיינו, כל הזמן, ובעיקר בתקופות שיש בהן הרבה פנאי, מוטלת עלינו ההורים החובה לדאוג למוגנות ילדנו. במידה ושמעתם על מקרה קטן או גדול, מתלבטים או חוששים, ברחובות יש לכם כתובת. צוות מוגנות של הרשות הוכשר ועומד לרשותכם עם כל הלב וכל הדיסקרטיות הראויה.

איך עושים זאת? לפני הכל חשוב לזכור כי אנחנו חיים בתוך קהילות נפלאות, תומכות ואהובות, אך זו לא הגנה טבעית. גם אצלנו יכולים להתרחש דברים לא נעימים.

כמה כיוונים מעשיים לקראת הקיץ המתקרב:

לדעת איפה הילד מסתובב. לפני שהוא יוצא לשמוע לאן הולך. להימנע משעות שהייה ארוכות מחוץ לבית מבלי לידע על מיקום. הידיעה ההורית מקנה תחושת מוגנות לילד ומעבירה מסר של נוכחות הורית.

שיח פתוח. אפשר לדבר עם אבא ואמא על הכל. להשתדל להימנע מ"ביקורת אוטומטית" כשהילד משתף במשהו. פתיחות עם הורים מהווה מפתח משמעותי ומוכח מחקרית במוגנות הילדים מפני פגיעות (אף שלא חסינות). וכן – דיבור פתוח עם ילדים על מיניות.

אמון. שמעתם סיפור מהילד? נשמע לכם קצת הזוי? תאמינו. בררו איתו פרטים והפעילו את המחשבה, אך הבסיס הוא אמון. לא לברר מתוך ספקנות. ההרגשה של חוסר אמון חוסמת את היכולת לשתף.

תשומת לב להתנהגות חריגה. זיהיתם משהו שונה? תשאלו. גם אם לא תקבלו תשובה באותו הרגע, עצם השאלה חשובה ומזמינה.

מדיה. מותר וראוי להיות עם היד על הדופק. שימו לב מה התכנים בהם הילד צופה, האם המכשיר מסונן מפני תכנים פוגעניים. מומלץ לדבר עם הילדים על הסכנות ברשת, בהתאם לגיל.

בלי תגובות הסטריות. זה מרחיק ומונע שיתוף. התנהלות יומיומית רגועה טובה לכולנו, גם אם עד היום הגבנו / התנהגנו אחרת או השיח היה פחות פתוח. תאמינו שאפשר לתקן. כל יום הוא התחלה חדשה והזדמנות חדשה.

הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול מאחלת לכולם קיץ טוב ובטוח".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר