Waze בהסברה בפארק המדע לקראת השקת מיזם הקארפול
Waze בהסברה בפארק המדע לקראת השקת מיזם הקארפול

חדש בפארק המדע: קארפול מסובסד באמצעות Waze

מינהלת אזורי התעסוקה בחברת ה.ל.ר ו-Waze בשיתוף פעולה: נסיעות שיתופיות מסובסדות לפארק המדע. הנוסעים משלמים מחיר המגלם השתתפות בהוצאות הנסיעה, הנהגים מקבלים תשלום, וכולם ביחד מסייעים להפחית את מספר המכוניות על הכביש ולפתור את בעיית הפקקים

פורסם בתאריך: 26.5.19 15:56

-->

מנהלת אזורי התעסוקה בהלר ו-Waze החלו היום (ראשון) בשיתוף פעולה ייחודי: נסיעות שיתופיות באמצעות Waze Carpool. היום הושק לראשונה השירות ברחבי פארק ת.מ.ר (המדע) וצוות של waze יסייע לעובדים להירשם לאפליקציה. שיתוף הפעולה עם waze נרקם על רקע פעילות הפורום הסביבתי בפארק תמר (המדע), בסיוע אגף התקשוב בעיריית רחובות.

שירות הנסיעה השיתופית של waze מחבר בין אנשים הנוסעים במסלולים דומים ומתאם ביניהם נסיעה משותפת. למעשה מדובר בהצטרפות של עובדים לנהגים הנוסעים ממילא לאזור פארק המדע מאזורים שונים בארץ או בעיר, כך שהרכבים יגיעו מלאים למקום. הדבר חוסך עמידה בפקקים של יותר מכוניות ומפחית את העומס בחניה, מפחית את זיהום האוויר ומקדם סביבה ירוקה, הפחתת פליטות ועוד. את ההצטרפות הזו מניע שירות Waze Carpool, אשר באמצעות הקשה על הכפתור באפליקציה – מחבר בין אנשים מאותו אזור שנוסעים לאותו יעד.

במסגרת ההרשמה כל משתמש בוחר אם הוא מעדיף להיות נהג או נוסע (אפשר כמובן להיות גם וגם בהמשך), ולאחר מכן פשוט מתחילים לנסוע. הנוסעים משלמים מחיר המגלם השתתפות בהוצאות הנסיעה, הנהגים מקבלים תשלום, וכולם ביחד מסייעים להפחית את מספר המכוניות על הכביש ולפתור את בעיית הפקקים.

זו פעם ראשונה בארץ שהמיזם מקודם בהיקף שכולל פונקציות משמעותיות מרובות – פארק תעסוקה והשכלה גבוהה. במסגרת תקופת הפיילוט של המיזם, במשך חודשיים, מיום ה-26 במאי 2019 ועד ליום 26 ביולי 2019, ייהנו עובדי פארק ת.מ.ר (המדע), הסטודנטים והסגל של הפקולטה לחקלאות ומכון ויצמן, מנסיעות מסובסדות. על מנת להנות מההטבה, יש להצטרף לקהילת הנסיעות השיתופיות בפארק.

הקבוצה של הנסיעות השיתופיות נקראת "פארק תמר (המדע) וצפון רחובות" והיא עתידה לתת מענה לאזור התעסוקה ולמוסדות האקדמיים הסמוכים אליו – הפקולטה לחקלאות ומכון ויצמן. כמו כן, בימים אלה עתידה להיפתח גם קבוצה עבור פארק הורוביץ ומערב רחובות. צוות מטעםwaze  יגיע גם לפארק הורוביץ ללוות את תהליך ההטמעה. מועד יפורסם בהמשך.

אז איך זה עובד? הנהגים נדרשים להוריד את האפליקצייה של waze אם ברצונם להסיע, ואת האפליקצייה של waze carpool אם ברצונם להצטרף כנוסעים. מבצעים רישום קצר עם חשבון פייסבוק או גוגל – עובדה שמאפשרת להרגיש ביטחון ולקבל החלטה מושכלת ביחס לנהג ולנוסעים אליהם מצטרפים, משלמים מחיר המגלם השתתפות בהוצאות הנסיעה בתקופת ההטמעה – 2 שקלים בלבד, והנהגים יקבלו את יתרת התשלום עד לגובה של 50 שקלים על ידי waze. התשלום לנהגים מתבצע דרך האפליקציה בצורה אוטומטית.

עו"ד עדי ספיר-מוטולה, ראש מינהלת אזורי התעסוקה וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת ה.לר: "ההצטרפות למיזם משיגה מספר מטרות עירוניות ותעסוקתיות: ראשית, יצירת קהילה מגובשת. שנית, תרומה להפחתת העומסים בכבישים והקלה בעומסי החניה, והחשוב ביותר – קידום קיימות עירונית והשגת יעד של תרומה בהפחתת גזי פליטה ויישום אמנת ברית ערים לאיכות חיים וסביבה. אנו קוראים לעובדים להצטרף למאמץ, ולכל חברה ומוסד אשר מעוניינים להטמיע את המיזם ליצור עמנו קשר".

עו"ד עדי מוטולה-ספיר

עו"ד עדי מוטולה-ספיר


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר