שמש בשמיים
שמש בשמיים

"לתינוקות החמסין מסוכן יותר. היכולת שלהם לווסת חום לא טובה"

ד"ר אורי בלה, מנהל מיון הילדים במרכז הרפואי קפלן, מסביר מה קורה לנו ולילדים בחמסין ומה נכון לעשות בחום שכזה

פורסם בתאריך: 24.5.19 06:30

-->

החמסין בעיצומו, כולנו סובלים ממנו, אך כדי לקבל עצות מקצועיות פנינו לד"ר אורי בלה, מנהל מיון הילדים במרכז הרפואי קפלן, שמסביר לקוראי "ערים" כיצד נכון להתנהג בשרב הנוכחי ובאלו שעוד יגיעו בהמשך, ומסביר למי הטמפרטורות הגבוהות עלולות להיות מסוכנות במיוחד.

ד"ר בלה, כיצד אתה ממליץ לנהוג בימי שרב כמו אלו?

"אני מציע לא לחשוף ילדים לשעות ארוכות בשמש, ובטח שלא בשעות החמות. אם כן נחשפים, אז להיות מכוסים. זה נכון למבוגרים ועוד יותר לקטנטנים. מעבר לזה כמובן שחשוב לשתות הרבה מים, לא לצאת לפעילויות ספורטיביות ואם בכל זאת יוצאים, מומלצת מנוחה של רבע שעה מדי שלושת רבעי שעה. אם מבצעים פעילות חובה לשתות הרבה מים ולדאוג להחזיר מלחים דרך אוכל, אפילו במבה, ביסלי או כל מזון אחר, כי כששותים רק מים מבלי לאכול אז לא מחזירים מלחים בכלל. בגדול הייתי ממליץ להימנע מפעילויות גופניות בחוץ, ולא הייתי לוקח תלמידים לטיול שנתי בחמסין למשל".

ד"ר אורי בלה

ד"ר אורי בלה

 

זה נכון שתינוקות חשופים יותר לפגיעות חום?

"מתחת לגיל שנה, ככל שהתינוקות קטנים יותר, שטח הפנים שלהם גדול יותר ביחס לנפח הגוף והיכולת שלהם לווסת חום לא טובה. יש נטייה לאפות תינוקות בקיץ, כי משאירים אותם לבושים בשכבות. צריך לכסות אותם, אבל לא להלביש בשכבות".

מה ההבדל בין מכת חום להתייבשות?

"בהתייבשות טמפ' הגוף עולה מעל 38 מעלות. התייבשות יותר שכיחה בגיל ההתבגרות או בצבא, כשיוצאים לגיבושונים או כשמחליטים לצאת לריצה ולא משנה אם יש 40 מעלות חום. במכת חום בן אדם הוציא יותר נוזלים ממה שהכניס, אבל זו תופעה שאנו רואים אצל ילדים יותר כתוצאה משלשולים והקאות מאשר מחמסינים".

מה לעשות עם בנאדם שחטף מכת חום?

"אם אתם חוששים שיש מכת חום כדאי למדוד חום. אם הוא מעל 38 ונמצאים בשטח, כדאי לקרוא לעזרה, למשל למד"א. הסימפטומים של מכת חום, חוץ מעליה בחום הגוף, הם כאבי שרירים, הקאות, בחילות ותחושה כללית רעה".

האם בזמן שרב ישנם יותר פניות למיון ילדים?

"אנחנו לא באיסלנד. אנחנו חיים בישראל, אנשים פה מתורגלים והציבור יודע מה לעשות. אין עלייה בכמות הפניות למיון בימי חמסין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר