שכונת אבן גבירול
שכונת אבן גבירול

מנסים למנוע פשיעה מגיל צעיר בכפר גבירול: הוצגה תוכנית מקיפה לטיפול בנוער בסיכון בשכונה

כחלק מתהליך מתמשך של טיפול בצרכי נוער בסיכון בכפר גבירול, הוכנה בעיריית רחובות תכנית אשר שותפים בה כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם: האגף לשירותים חברתיים, אגף החינוך ורשת חוויות. יחד עם זאת, לא אושרה בקשתו של חבר המועצה אסף אל-בר לתוספת תקציבית של כחצי מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 13.5.19 11:42

-->

בפגישה רבת משתתפים שנערכה אתמול (ראשון) בלשכת ראש העיר רחובות, רחמים מלול, הוצגה תוכנית עבודה מקיפה לטיפול בנוער בסיכון בשכונת כבר גבירול. מלבד ראש העיר מלול ומנכ״ל העירייה דורון מילברג, נכחו בפגישה אסף אל-בר, מחזיק תיק ילדים בסיכון ומעמד הילד (בשיתוף פעולה עם סגן ראש העיר אבנר אקוע), תושב השכונה ויו״ר רשת חוויות אמיתי כהן, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, וכן כל הנציגים המקצועיים המטפלים בנושא.

באחרונה התרחשו מספר אירועי אלימות קשים בשכונת כבר גבירול (אבן גבירול), לרבות חיסול ודקירות.

בשלושת החודשים האחרונים נערך מיפוי מקיף של כל הצרכים של נוער בסיכון בשכונה, והוכנה תוכנית מקצועית מפורטת שמעניקה מענה מקיף לתחום. התוכנית מבוססת על מודל של עבודה בשותפות של כל הגורמים הרלוונטיים הפועלים בשכונה: האגף לשירותים חברתיים, רשת חוויות, היחידה לקידום נוער ומחלקת הנוער באגף החינוך, מחלקת שח"ר – קב"סיות באגף החינוך, הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול ותכנית 360.

ניידות משטרה סמוך לזירת החיסול בכפר גבירול

ניידות משטרה סמוך לזירת החיסול בכפר גבירול

 

כבר לפני מספר חודשים הוקם צוות רב מקצועי הכולל את כל הנציגים הרלוונטיים, על מנת לתאם את העבודה ולאגם בין כל הגורמים הפועלים בשכונה, כך שיהיה מענה מקיף וכולל לכל צרכי נוער בסיכון בשכונה. תוצאות העבודה הוצגו אתמול בפגישה, שנערכה אחרי 3 חודשי עבודה של הצוותים המקצועיים. מדובר בתהליך מתמשך של טיפול בצרכים העולים בנושא הנוער בסיכון בשכונה.

ל"ערים" נודע כי בישיבה הציג חבר המועצה אסף אל-בר תוכנית כוללנית הכרוכה בתוספת של כחצי מיליון שקלים, אולם התקציב לכך לא אושר ובמקום זאת הוחלט על איגום משאבים ועל תיקון "עיוותים" קיימים. כך למשל, עשרות מדריכים של פרויקט עיר ללא אלימות, שבמהלך היום פזורים בבתי הספר, יעברו לשכונות עצמן. זאת מאחר ובבתי הספר כבר ישנם אנשי חינוך ואין ממש צורך במדריכים שם. בנוסף, תקנים של אגף הרווחה שלא ממומשים יופנו לשכונת כפר גבירול.

אסף אל-בר (צילום: מירב פלברג)

אסף אל-בר (צילום: מירב פלברג)

 

גורם שהשתתף בישיבה סיפר: "חבר המועצה אסף אל-בר עשה עבודת שטח והכין תוכנית מבורכת שכרוכה בתוספת תקציב של כחצי מיליון שקלים לשיקום הנוער בשכונת כפר גבירול, אבל היא לא אושרה וחבל. הדבר הטוב שיצא מהישיבה זו ההחלטה לאגם את הגופים העירוניים ולעבוד בשיתוף פעולה למען הנוער בשכונה. כולם רואים את מצב הפשיעה בה לאחרונה, וההשקעה חייבת להתבצע כדי להציל את בני הנוער".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב גבירול

    עצוב מאד שלא מוצאים מקום לאשר תקציב מועט כל כך שעוסק בעתיד הילדים ובחיי אדם.
    תתביישו לכם.
    היכן היו עד עכשיו כל המדריכים של "פרוייקט עיר ללא אלימות" ולמה נזכרתם רק עכשיו שאין צורך בהם בבתי הספר???
    התקציב של הפרוייקט הזה הוא בדיוק עבור השכונה הזו ורמת האלימות שגובה חיי אדם בחודשים האחרונים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר