הפרגים בגבעות הכורכר (צילום: יורם טבת)
הפרגים בגבעות הכורכר (צילום: יורם טבת)

סגן ראש עיריית נס ציונה, נאור ירושלמי: "מרבדי הפרגים שבין רחובות לנס ציונה אינם בסכנת בנייה"

בימים אלו שטחי גבעות הכורכר שבין נס ציונה לרחובות מלאים במרבדי פרגים מרהיבים. יש מי שחוששים כי בדומה לשטחים שבמזרח רחובות, מדובר בעניין של זמן עד שייעדו למקום תוכניות בנייה. נאור ירושלמי: "אני גדלתי ברחובות ואני גר כיום בנס ציונה. אני זוכר את המרחבים, הפרדסים והשדות ואנחנו רוצים להשאיר לילדים שלנו לפחות חלק ממה שאנחנו זכינו לו"

פורסם בתאריך: 1.5.19 07:50

-->

בימים אלו השטחים שבין נס ציונה לרחובות מלאים במרבדי פרגים מרהיבים. הפריחה השופעת עוררה הרבה התפעלות, המלצות לטיולים וצילומים, אך לצד ההתלהבות התעוררה גם השאלה מה יעלה בגורלם של השטחים הפורחים בעתיד, לנוכח תנופת הבנייה המתוכננת ברחובות ובנס ציונה.

למרבה השמחה, מתברר כי אין מקום לחשש, שכן על פי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שטחים אלו, המוכרים גם כגבעות הכורכר, לא יהפכו לאזורי בנייה ויישארו כמו שהם – טבעיים וגם חקלאיים.

נאור ירושלמי, סגן ראש עיריית נס ציונה המחזיק בתיק הסביבה והקיימות בעירייה, הינו פעיל סביבה ותיק. ירושלמי, יליד רחובות, מסביר מה יהיה על השטחים: "השטח בהגדרה מיועד להיות אזור נופש מטרופוליני, מה שאומר שהוא יישאר פתוח לתועלת הציבור לדורות הבאים ולא תהיה עליו בנייה, לא למגורים ולא בנייה אחרת. מדובר על שטח של כ-5,200 דונם, שכ-85 אחוז ממנו שייך לעיריית נס ציונה, 10 אחוז שייך לרחובות ו-5 אחוז שייך למועצה האזורית גן רווה. בשולי השטח הגדול הזה, על פני כ-15 אחוז ממנו, יבנו. חלקים ממנו יהפכו לפארק מתוכנן".

איך נוכל להיות בטוחים שבגבעות הפורחות לא יבנו?

"התוכנית עברה ביולי 2018 אישור במועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהיא הגוף התכנוני של מדינת ישראל. התוכניות של אזורי המטרופולין בכלל הנם במעמד של החלטת ממשלה, וכך גם השטח שרואים בנסיעה בכביש 431 מצפון לנס ציונה עד לראשון לציון. בימים אלו ממש התכנית נמצאת בדיונים בוועדה המחוזית של מחוז מרכז. באופן טבעי ישנן כל מיני התנגדויות של בעלי קרקעות והשגות של העיריות, אבל התוכנית תאושר, גם אם בשינויים מינוריים".

תשריט תכנית המתאר של גבעות הכורכר

 

ירושלמי מסביר את ההיגיון שמאחורי ההחלטה לייעד את השטח לאזור נופש מטרופוליני: "מדינת ישראל עושה תכנון כולל של איך רוצים שהמדינה תראה בשנת 2050. המדינה אמרה 'עכשיו צפוף והולך להיות יותר צפוף, אז בואו נעשה משהו כך שיישאר קצת אוויר לדורות הבאים, שלא הכול יהפוך לג'ונגל של בנייה וכבישים.

"אני גדלתי ברחובות ואני גר כיום בנס ציונה. אני זוכר את המרחבים, הפרדסים והשדות שהיו בילדותי ואנחנו רוצים להשאיר לילדים שלנו לפחות חלק ממה שאנחנו זכינו לו".

הפרגים בגבעות הכורכר (צילום: יורם טבת)

הפרגים בגבעות הכורכר (צילום: יורם טבת)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. נבחרי ציבור לדורות הבאים

    זו החלטה נבונה של נבחרי ציבור לדורות הבאים ולא מגלומניה על גבול הטימטום של פרנסי העיר ברחובות שבראש מעיינם בניה ועוד בניה בקיצור בטון על כל פיסת קרקע עם פקקים אינסופיים ללא ירוק בעיניים אל תתפלאו אם אנשים שיתחילו לברוח מהעיר אם השגעון הזה ימשיך.

  2. נס ציונית

    כל הכבוד לנאור ירושלמי על שמירת גבעת הכורכר, נס ציונה היא אחת הערים היפות, נדלן זה טוב, אבל לשמר את הנוף הפתוח זה מצויין.

  3. ל

    מי שקרוב לצלחת
    יוצא לו מימנה כך אמרה
    סבתי החמודה
    זה מה שקורה שכל זב
    חוטם ואנאלפבית מצליח
    להגיע להיות גורם בעיריה
    וחושב על כיסו והורס
    מורשת עם

  4. קרן

    איזו בשורה משמחת ,
    לפני שבוע טיילנו במרחב המיוחד הזה ושאלנו מטיילים אחרים אם ידוע להם האם מתכוונים לבנות באיזור זה .
    הבניה ברחובות כל כך מאסיבית ,אוטמת כל פיסת טבע בעיר ומחוץ לה שחששנו לגורל המקום .וכשנאמר לנו שעירית נס ציונה אחראית על איזור זה הייתה תקווה בליבנו שישמרו את הטבע היפהפה הזה.
    וכעת שמחתי לקרוא שאכן כך! המקום ישמר!
    תודה לעיריית נס ציונה .ובתור ילידת רחובות ולכם אשמח לדעת שמובילי ההנהגה בעיר שנבחרו ישכילו להרגיע את ההרס ואת כיבוש שטחי הטבע בהם גדלתי .ולעצור את הבניה המאסיבית של מרכזי בטון נדלניסטים וכבישים כעורים ומיותרים.
    הלוואי גם לנו מודעות לערך היקר הזה שהולך ונעלם … .

  5. קרן

    משמח מאוד! הלוואי שגם ברחובות …
    במקום בניה וסלילה על חשבון הטבע . יעצרו את ההרס הנורא הזה וישמרו את הטבע שהיה כאן קודם שבזכותו רחובות מיוחדת כל כך.

  6. חיים

    כל הכבוד לנאור שקידם את תוכנית המתאר ששומרת על ערכי הטבע לשנים רבות . תוכניות הבניה לאורך תוואי המטרו חכמות מאוד וככה צריך לתכנן בישראל ליד צירי תחבורה ראשיים . אני מקווה שעיריית רחובות תיקח דוגמא מנס ציונה .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר