ד"ר צ'רניק אטיאס ליד המכשיר החדש (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)
ד"ר צ'רניק אטיאס ליד המכשיר החדש (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

קפלן: מכשיר ממוגרפיה בתלת ממד משפר אבחון גידולים ממאירים בשד

מבחינת הנשים הנבדקות, אופן ביצוע הבדיקה זהה לממוגרפיה הדו ממדית הרגילה כך שהאישה לא מרגישה בהבדל

פורסם בתאריך: 1.8.17 12:08

-->

לאחרונה החל הצוות הרפואי במרכז השד בבית החולים קפלן להסתייע בהחלטות לגבי אופן הטיפול הרפואי בעזרת מכשיר אבחוני חדש המאפשר ממוגרפיה של השד בתלת ממד. מנהלת שרות הממוגרפיה, ד"ר חנה צ'רניק-אטיאס, שהוכשרה במיוחד לשימוש במכשיר החדש, מסבירה כי שיטה זו מבליטה ממצאים חריגים ומשפרת משמעותית אבחון גידולים ממאירים ומסייעת לאיכות הטיפול .

מכשיר התלת ממד, הנקרא 'טומוסימטזיס', פותח בשיטה חדשנית של ממוגרפיה המאפשרת את הדמיית הרקמות של השד בתלת ממד במקום צילום דו ממדי, כפי שהיה מקובל בממוגרפיה הרגילה. ד"ר צ'רניק אטיאס מסבירה כי במכשיר החדש שפופרת הרנטגן נעה בזמן הצילום בתנועה קשתית ולאחר עיבוד ממוחשב של הנתונים מתקבל רצף של תמונות בעובי 1 מ"מ,שמהן מורכבת תמונת השד השלם.

תמונה ממכשיר הממוגרפיה בתלת ממד

תמונה ממכשיר הממוגרפיה בתלת ממד

 

"הבעיה בממוגרפיה הדו ממדית היא לעיתים מיסוך של ממצאים אמיתיים בשל הטלת רקמות השד זו על זו, במיוחד בשד סמיך, ולעיתים בניית 'ממצאים מדומים'. מאותה הסיבה הממוגרפיה בתלת ממד עוזרת לנו להתגבר על הבעיה. בשיטת התלת ממד הרדיולוג המפענח את הבדיקה רואה גם את תמונה השלמה של השד ובמקביל גם מדפדף בין התמונות בדומה לבדיקת CT או MRI , וכך מתקבלת אינפורמציה מעמיקה ומדויקת יותר".

מבחינת הנשים הנבדקות, אופן ביצוע הבדיקה זהה לממוגרפיה הדו ממדית הרגילה כך שהאישה לא מרגישה בהבדל. "מחקרים השוואתיים שנעשו בעולם על מכשיר הטומוסינטזיס (תלת ממד) לעומת הממוגרפיה הדיגיטלית הדו ממדית מראים שהיא משפרת את האבחון של גידולים חודרניים וגם מקטינה את הצורך בצילומים חוזרים ונוספים", סיכמה ד"ר צ'רניק-אטיאס את היתרונות החשובים במערכת חדשנית זו.

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר