מהרטה ברוך רון
מהרטה ברוך רון

״עד מתי הילדים שלנו ייצאו לבלות במועדונים ויישארו בחוץ בגלל הצבע שלהם?"

מהרטה ברוך רון הגיעה לכנס מטה פעילי יוצאי אתיופיה של מרצ באולם "רימונים" ברחובות ואמרה: "עד מתי הילדים שלנו יסתובבו במרחב הציבורי כחשודים, כשכל שוטר מרשה לעצמו לגשת אליהם עד כדי מצב שהם מגיעים למעצר והשוטר לא נדרש לתת תשובות?"

פורסם בתאריך: 27.3.19 07:37

-->

לראשונה בתולדותיה של מרצ, נערך ברחובות כנס ציבורי של פעילי מטה יוצאי אתיופיה במפלגה, בהובלת המועמדת לכנסת הבאה, מהרטה ברוך רון, אשר כיהנה עד לא מזמן כסגנית ראש העיר תל אביב-יפו.

השתתפו גם שר הקליטה לשעבר יאיר צבן, חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז, ח״כ לשעבר שלמה מולה, מזכ״ל מרצ תומר רזניק, ד״ר חיים פרי, ראש סיעת מרצ ברחובות איטל בציר אלשיך, מזכיר מרצ רחובות וחבר המועצה לשעבר לואיס בר ניר, ופעילים חברתיים רבים מהקהילה.

כנס ציבורי של פעילי מטה יוצאי אתיופיה במרצ

 

מהרטה ברוך רון: ״עד מתי הילדים שלנו ייצאו לבלות במועדונים ויישארו בחוץ בגלל הצבע שלהם? עד מתי יסתובבו במרחב הציבורי כחשודים, כשכל שוטר מרשה לעצמו לגשת אליהם עד כדי מצב שהם מגיעים למעצר והשוטר לא נדרש לתת תשובות? אנחנו נדרוש שכל שוטר שניגש ועוצר ילד אתיופי, יידרש לתת הסבר למה מלכתחילה הוא ניגש אליו. אנחנו מפגינים שוב ושוב ואני אומרת בואו נחשוב אחרת. בואו נחשוב מי עשה בשביל הקהילה שלנו. אני אומרת שהגיע הזמן שנפסיק לאכול את הסיפור הזה שאנחנו מצביעים למי שהביא אותנו לארץ. חברים, הקייסים שלנו, הסבים והסבתות שלנו שחלמו על ישראל ושמרו בקנאות על היהדות שלנו, גם בתקופות שמדינת ישראל פקפקפה בה, הם אלה שהביאו אותנו. ההורים שלנו החלו את המסע ומדינת ישראל הצטרפה בחלק האחרון שלו, אבל אף אחד לא הביא אותנו, אנחנו הבאנו את עצמנו. ולכן אנחנו, כשנעשה את הבחירות שלנו, נבחר את מי שעושה בשבילנו. ההורים שלנו נתנו לנו צוואה שהעתיד שלנו במדינה הזו יהיה עתיד של שוויון וצדק חברתי, ואת הצוואה הזו אנחנו צריכים לממש. הצוואה הזו היא במרצ".

כנס ציבורי של פעילי מטה יוצאי אתיופיה במרצ

ח״כ לשעבר שלמה מולה: ״השנאה שמפיצה הנהגת הימין כלפי כל מי ש״אחר״ – העובדים הזרים, הלהט״בים, הערבים, זו בדיוק אותה שנאה כמו השנאה כלפי יוצאי אתיופיה. גם אנחנו נאבקים בדיוק כמוהם על הכרה ושוויון. בדיוק מהסיבה הזו אנחנו לא יכולים להשתתף בפסטיבל ההסתה של הימין. בדיוק מהסיבה הזו אי אפשר להצביע לימין ולהגיד שאתה נגד הגזענות. לכן, כולנו צריכים להגיד שאנחנו בוחרים בבחירות הקרובות בשוויון, כולנו בוחרים מרצ".

שר הקליטה לשעבר יאיר צבן: ״הקהילה זקוקה למבצע גדול בנושא הדיור שיכלול דיור ושיכון מחדש, מבצע גדול בנושא החינוך וההשכלה, והדבר הכי חשוב הוא המאבק בגזענות. הגזענות שלנו משתוללת בכל מיני כיוונים, ואי אפשר לפצל את זה. גזענות זו גזענות. אנחנו במרצ צריכים לתת דוגמה של מאבק נחוש בגזענות ואנחנו צריכים לתבוע ממערכת החינוך של מדינת ישראל שתעמיד את הנושא של חינוך לקבלת האחר והשונה כנושא מרכזי מתמיד".

ח״כ מיכל רוזין: ״אני חושבת שהערב הזה הוא חלק מהמהפך שאנחנו כולנו פועלים לקראתו. מהפך שמחליף שלטון שלא רואה את האזרחים והאזרחיות, עסוק בהפרד ומשול, עסוק בלהסית ושוכח לראות את כולנו כאזרחים ואזרחיות שווים. אנחנו צריכים לדאוג שכל אחד יקבל שירותי בריאות, רווחה, חינוך, באופן שוויוני לחלוטין. אנחנו חייבים לדאוג שהפרופיילינג הגזעני שעושה המשטרה יעלם מהעולם. אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שהדבר הזה יקרה".

מזכ״ל מרצ תומר רזניק: ״מרצ היא התשובה לכל מי שמאמין במאבק נגד גזענות, לכל מי שערך השוויון עומד במרכז תפיסת עולמו. מרצ היא הבית של כולנו, ויותר מדי זמן גם הקהילה הזו לא מצאה בה בית. אני מאמין שבעבודה הקשה שכולכם, כולנו, נעשה, לא רק עד הבחירות אלא גם אחריהן, נגיע לשותפות אמת ארוכת טווח, כי מרצ היא הבית של כל מי שמאמין בשוויון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר