מרכז הגישור והדיאלוג העירוני ברחובות
מרכז הגישור והדיאלוג העירוני ברחובות

נחנך מבנה המרכז לגישור קהילתי ברחוב טלר

מבנה המרכז לגישור קהילתי שהוקם על ידי ה.ל.ר ברחוב טלר נחנך הערב (שלישי) במעמד ראש העיר רחמים מלול, חברי מועצה ובכירים מהמרכז לשלטון המקומי

פורסם בתאריך: 5.3.19 20:25

-->

כפי שפורסם ב"ערים", רחובות היא הרשות המקומית הראשונה בישראל שבנתה מבנה ייעודי למרכז גישור קהילתי. המבנה החדש, הפועל ברחוב טלר 9 ב', נבנה על ידי עיריית רחובות באמצעות ה.ל.ר, החברה לפיתוח רחובות, והוא תוכנן על ידי משרד אדריכלים דליה לפידות. העלות הכוללת של המבנה עומדת על כ-5.5 מיליון שקלים והוא מתפרש על כ- 750 מ"ר, מתוכם 128 מ"ר עבור גן ילדים ו-622 מ"ר עבור מרכז הגישור העירוני ומחלקות אגף החינוך – היסעים ושח"ר (שירותי רווחה חינוכית).

הערב (שלישי), נערך במקום אירועה חנוכה מרגש בהשתתפות ראש העיר רחמים מלול שהגיע עם רעייתו זהבה, ממלא מקומו זהר בלום, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', חברי המועצה אבי קינד, שאול צגהון, שמוליק בר דאנזאן, אוה גור, ד"ר רוני באום, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, יו"ר ועד העובדים רמי מדהלה, מנכ"ל המרכז לשלטון מקומי שלמה דולברג, שציין לשבח את פעילות המרכז והישגיו בעיר רחובות, עו"ד רות דיין מגר ממרכז השלטון המקומי, עו"ד ברק לייזר היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט בישראל , ברוך שוגרמן מנהל השרות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והשירותים החברתיים וד"ר נעמי תור יו"ר התאחדות מרכזי הגישור והקהילה.

ראש העיר רחמים מלול, מנכ"ל העירייה דורון מילברג ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג התכבדו בקביעת מזוזות במקום. בטקס הופיעו גם נעה לונצר והילה מושיצקי, תלמידות כיתה ד' מבית הספר שפרינצק, שסיימו הכשרת מגשרות צעירות במרכז הגישור העירוני. רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר אורין איטח מביה"ס קציר ב' ניגנה בגיטרה והקדישה שיר תודה לחברת המועצה לשעבר, ד"ר מרה קנבל, על כל פועלה בתחום הגישור והפורום לקידום מעמד האישה.

אורין איטח

רחמים מלול ראש העיר: "הגישור הוא ערך, דרך ואמצעי לבנות חברה ראויה ולחיות יחד, גם כאשר לא מסכימים על הכל. אני גאה על כך שמרכז הגישור והדיאלוג ברחובות פועל בהצלחה רבה והפך למודל ארצי. גדולתו היא בהטמעת הערך החינוכי והמשמעותי של הידברות ודיאלוג לתושבים ולתושבים כבר מגן הילדים, עבור בבתי הספר וכלה בסכסוכים בין תושבים שמגיעים לפתחו ולפתרון בין כתליו".

רחמים מלול

 

חברת המועצה אוה גור, המחזיקה בתיק מעמד האישה, ציינה: "אני שמחה ומודה לראש העיר ולמרה קנבל על קידום הקמת המקום לטובת כלל התושבים. מרכז הגישור והדיאלוג יספק מענה יעיל יותר משנים קודמות, שכן המרכז מכיל חדרי גישור מיוחדים, אולם הדרכות לטובת קורסי גישור ומשרדים לעבודה שוטפת, בהם יועסקו עובדות סוציאליות ועובדות המחלקה".

מימין: ד"ר מרה קנבל, אביבה חלבי ואוה גור

מימין: ד"ר מרה קנבל, אביבה חלבי ואוה גור

 

אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור והדיאלוג ברחובות: "אני שמחה לחנוך את משכן הקבע, הראשון בישראל, של מרכז הגישור והדיאלוג העירוני. אני מודה לכל מי שסייע ותמך לאורך כל הדרך – לראש העיר רחמים מלול, לה.ל.ר. ולכל העוסקים במלאכת הבנייה. תודה רבה לכל מי שלקח חלק באירוע היום למגשרים, לאופירה רובינשטיין שהייתה ממקימי מרכז הגישור ותודה מיוחדת לצוות המרכז, אביגיל דורה, סילבי דימנד, אילת עגיב ונירית שדה. עם הפנים קדימה אני פונה למכובדים היושבים בשורה הראשונה ומבקשת לקדם את הגישור בקהילה כל אחד בתחום אחריותו למען חברה טובה יותר".

שלמה דולברג, מנכ"ל השלטון המקומי: "הישראלים מבינים שהדרך הנכונה היום היא גישור, דבר שמוביל לפיתוח מרכזי הגישור. במסגרת תפקידי אני רואה בעיריית רחובות מודל ומענה לפניות ושאלות רבות".

ברוך שוגרמן מנהל השרות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והשירותים החברתיים: "סמלי שהקומה בה נמצא מרכז הגישור היא האמצעית כמחברת בין הקרקע ובין קומת החינוך. בנוסף לטיפול בתיקי גישור, למרכז ברחובות חשוב לפתח את תחום הדיאלוג הקהילתי שהוא השפה העתידית שתשנה את פני החברה".

עו"ד ברק לייזר, היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט: "הוכחתם שהגישור בקהילה נותן שרות מקצועי ונגיש לתושב וגם בעל ערך חברתי חשוב במיוחד. אנו מאמינים כי מרכז הגישור בקהילה מהווה ממשק ידידותי לצדדים מול בתי המשפט ובכך משנה את השיח. המודל שפיתחתם משובח ואין ספק שראוי ליישום בכמה שיותר רשויות".

נעמי תור, יו"ר התאחדות מרכזי הגישור והקהילה: "זהו מרכז הגישור הראשון שנבנה בארץ ומהווה בית קבע לתושבים, בטוחה אני כי כולם יתקבלו כאן בחיוך ובמענה מקצועי לפתרון הסכסוכים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר