מימין: עידית סילמן וציפי חוטובלי (צילומים: רמי זרנגר ותומר אפלבאום)
מימין: עידית סילמן וציפי חוטובלי (צילומים: רמי זרנגר ותומר אפלבאום)

מחברות בגן הילדים לחברות כנסת: המועמדות הרחובותיות של הליכוד והבית היהודי שבנותיהן נמצאות באותה המסגרת

בזמן שהמרוץ לכנסת ה-21 נמצא בשיאו, המועמדות הרחובותיות ציפי חוטובלי ועידית סילמן נפגשות מדי בוקר בגן הילדים המשותף של בנותיהן, מעיין ורוני

פורסם בתאריך: 25.2.19 15:32

-->

המועמדות הרחובותיות לכנסת ה-21, ציפי חוטובלי (40) ועידית סילמן (38), מכירות זו את זו בלי כל קשר לפוליטיקה. השתיים, שביניהן מפרידות כמעט 3 שנים, גדלו בשכנות בילדותן וגם דור ההמשך דואג להפגיש אותן באופן תדיר. ככה זה כששתי בנותיהן, רוני בתה של עידית ומעיין בתה של ציפי, נמצאות באותה המסגרת – גן שלהבת בעיר.

מימין: רוני סילמן ומעיין חוטובלי

 

סילמן, שמתמודדת לכנסת בפעם הראשונה, נבחרה למקום השלישי בבית היהודי ולאחר איחוד הסיעות עם האיחוד הלאומי היא משובצת במקום השישי. סילמן היא ילידת העיר רחובות, היא למדה בבית הספר הממלכתי דתי מעלות משולם, הייתה חברה מגיל צעיר בתנועת בני עקיבא המקומית ואף הדריכה בתנועה. עידית הינה בת למשפחה ענפה של רבנים מוכרים לצד דתיים לאומיים, והיא נשואה ליליד העיר שמוליק סילמן. בני הזוג נשארו לגור ברחובות, קרוב למגורי הוריהם, והם מגדלים בה את שלושת ילדיהם. הזוג סילמן חברים במספר קהילות ושותפים לעשייה חברתית במגוון תחומים.

עידית בעלת תואר ראשון ולימודי תואר שני בוינגייט – מדעי החיים והספורט – מצטיינת דיקאן, ובעלת תואר שני במנהל עסקים. היא יצאה לחל"ת מעבודתה בתפקיד מנהלת שיווק בהנהלה הראשית של "שירותי בריאות כללית" ובין היתר היא מנהלת את פורום הנשים של מפלגת הבית היהודי; חברת הוועד המנהל של המפלגה; ציר בקונגרס הציוני הבינלאומי – ההסתדרות הציונית העולמית; חברה בקבוצת מנהיגות רוחנית דתית – מנהיגות דתית משני העמים באשר לפתרון הסכסוך; חברת האסיפה הכללית של תנועת האישה הדתית לאומית "אמונה" ויו"ר סניף אמונה רחובות; חברה בוועדה המייעצת של ארגון "יד לאישה" למסורבות גט ועגונות; מייצגת את ישראל זו השנה השנייה בקונגרס הדמוקרטי הבין לאומי בארה"ב; מנהלת מיזם חברתי התנדבותי בשם "המנטורים" – ניהול ותפעול מיטבי לעמותות וארגונים במגזר השלישי שיושק בקרוב; מנהלת ומובילה את המטה להשבת הבנים "מסדר הדר" והארגונים השותפים; עומדת בראש המטה של משפחת גולדין להשבת בנם לקבורה; מייסדת ומנהלת את פורום הנשים הבין מפלגתי "רצות ומשפיעות", שמטרתו לקדם נשים לקדמת הבמה הציבורית והפוליטית, שלקח חלק והוביל את קואליציית "מקומיות 2018" וקואליציית "ארציות 2019"; לוקחת חלק בתנועת "אני אישה אני בוחרת" שמטרתן העלאת הייצוג הנשי וקידום נושאים שמקדמים נשים, כגון: שוויון בתעסוקה, ייצוג, חינוך מגדרי, אלימות נגד נשים, ועוד; משתתפת בתוכנית ה-120 של "שחרית" – עתודה פוליטית רב תרבותית לשותפות חברתית חדשה; חברה בפורום לקידום מעמד האישה ברחובות (ומקבלת בטקס יום האישה הבינלאומי תעודת הוקרה על פועלה).

עידית סילמן (צילום: רמי זרנגר)

חברת הכנסת וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, הממוקמת במקום ה-16 ברשימת הליכוד, גם היא ילידת רחובות ותושבת העיר. היא משמשת כחברת כנסת מאז הכנסת ה-18, לאחר שהתפרסמה בתוכניתו של דן מרגלית, 'מועצת החכמים', ששודרה בערוץ 10.

בריאיון לעיתון "ערים" לקראת הבחירות לכנסת בשנת 2008, אמרה חוטובלי: "ביבי פנה אלי ואמר שהתרשם ממני. הוא אמר לי שלדעתו צריכה להיות פוליטיקה של ערכים ולא של עסקנים. נתניהו דיבר על כך שהוא מעוניין בחיזוק הכוח הנשי במפלגתו, ולאחר ששקלתי זאת הבעתי את הסכמתי לכך".

חוטובלי מגיעה מבית דתי לאומי, הוריה אף הם חברי ליכוד ואת שירותה הלאומי עשתה בשליחות מטעם הסוכנות היהודית באטלנטה. לאחר מכן התפנתה ללימודי משפטים והוסמכה כעורכת דין. את הסטאג' עשתה במשרדו של עו"ד רם כספי. ציפי אחות בכורה לארבעה אחים, היא נשואה למשפטן אור אלון ולשניים שלוש בנות.

במסגרת ממשלת ישראל ה-34 מונתה חוטובלי במאי 2015 לסגנית שר החוץ. בפגישה הראשונה עם עובדי משרד החוץ הציגה חוטובלי את גישתה המדינית וציינה: "חשוב לומר – הארץ הזו היא כולה שלנו. לא הגענו לכאן כדי להתנצל על כך".

ציפי חוטובלי (צילום: תומר אפלבאום)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר