רחוב כהנמן החשוך בשכונת המדע
רחוב כהנמן החשוך בשכונת המדע

תושבי שכונת המדע: "התאורה חלשה וברחובות מסוימים ישנה ממש עלטה"

תושבי שכונת המדע ברחובות טוענים כי התאורה בשכונה דלה ואינה מספיקה, וכי פניות רבות לעירייה ולמוקד לא הביאו לטיפול גורף בבעיה. בעירייה מגיבים: "באזור זה תאורת הרחוב ניזוקה חדשות לבקרים בשל הבנייה בסמוך. על אף זאת, חלק ניכר מתאורת הרחוב בשכונה הוחלף ותוקן, והדרוש תיקון יטופל בהקדם האפשרי"

פורסם בתאריך: 19.2.19 11:47

-->

כמה עובדי עירייה צריך כדי להחליף נורה? תושבי שכונת המדע ברחובות טוענים כי התאורה בשכונה דלה ואינה מספיקה, וכי ישנם מקטעים בשכונה שמהווים סכנת נפשות בשל החשיכה השוררת בהם. עוד הם מציינים כי פניות רבות לעירייה ולמוקד לא הביאו לטיפול גורף בבעיה.

תושבי השכונה מסבירים: "כל התאורה בשכונת המדע לוקה בחסר. פנסי התאורה איבדו מזמן את כוחם והתאורה ברחוב חלשה ומסכנה. פנסים שהותקנו לפני כ-5.5 שנים בפנים השכונה מספיקים לכשנתיים בלבד, וכוחם הולך ופוחת משנה לשנה. מעולם לא הוחלפו הנורות לחזקות יותר וכך יוצא שאין מספיק אור, הרבה פינות רחוב חשוכות, לא נעים להסתובב בהן וזה אפילו מסוכן, משום שיש כאן לא מעט אתרי בנייה".

פנס שרוף בשכונת המדע

פנס שרוף בשכונת המדע

 

עוד מוסיפים התושבים כי במסגרת ישיבה של ועד השכונה מול חברת ה.ל.ר בנובמבר 2018, נאמר על ידי מנכ"ל ה.ל.ר כי הם יבחנו בינואר 2019 בדיקה של החלפת תאורת הרחוב בכל העיר, אך לא ברור היכן זה עומד והאם אכן יש כוונה לבצע את המהלך.

תושבת השכונה שפנתה במיילים ובטלפונים למוקד 106 ולמנהל אגף הלוגיסטיקה בעירייה, שמואל מצרפי, לֿמנהל מחלקת החשמל דרור ג׳רפי, ללשכת ראש העיר רחמים מלול ולחבר המועצה אמיתי כהן, אומרת: "דבר ראשון, לא ברור לי למה הניחו פנסי תאורה רק בצד אחד של המדרכה. למה לא שילבו פנסי תאורה שתי וערב בשתי המדרכות? מעבר לזה, ברחוב מישל ריבל למשל, בצמוד לאתר בנייה, למעלה מ-3 שבועות ביקשתי מהמוקד במספר פניות שיבואו לנתק את הפנס התלוש שעמד על חוט חשמל אחד בודד, כי זו ממש סכנת מוות אם זה ייפול למישהו על הראש. לקח להם למעלה משבועיים להגיע ולטפל בזה. בינתיים, פינת יובל נאמן 5 ומישל ריבל היא פינה סופר חשוכה וללא מדרכה וזו ממש סכנה".

פנס תלוש ברחוב מישל ריבל

פנס תלוש ברחוב מישל ריבל

 

פינת יובל נאמן מישל ריבל

פינת יובל נאמן מישל ריבל

גורמים בוועד השכונה מציינים כי רוב פנסי התאורה אמנם תוקנו, אך זה קרה רק לאחר התערבותו הישירה של ראש העיר. "ללא התערבותו של מלול כנראה שלא היו מתקנים אפילו חצי פנס בשכונה", הם אומרים. "עברנו תלאות בשיחות עם מנהל החשמל באגף הלוגיסטיקה. בכל שבוע נאמר לנו 'עוד מעט נתקן', ומשבוע לשבוע זה פשוט לא קרה. הגענו לחבר המועצה אמיתי כהן, שאמון לטפל באגף הלוגיסטיקה, וגם שם היו ניסיונות רבים לשוחח ולהציף את הבעיה, עד שאמיתי שוחח עם ראש העיר וזה הנחית פקודה לטפל בתופעה באופן מיידי".

מה נותר לתקן?

"לאחר התערבות ראש העיר הגיע צוות לתקן את הפנסים השרופים. רובם תוקנו, אך נותרו עוד כמה פנסים ללא טיפול שמאז נותרו כמו שהם. הבעיה היא שבמקרה ותאורת רחוב ניזוקה ופנס התאורה שלה נפל – לא מתקנים. זורקים את האחריות לקבלן וטוענים בעירייה שלא מחליפים את הפנסים השבורים עד שהקבלן יסיים את עבודתו. למשל שני פנסים כאלה, שנמצאים בצומת הרחובות יובל נאמן ומישל ריבל, הותירו את פינת הרחוב חשוכה לגמרי. במקום הזה גם אין מדרכה כלל, דבר המסכן את חיי הולכי הרגל".

פינת יובל נאמן מישל ריבל

פינת יובל נאמן מישל ריבל

 

מהעירייה נמסר: "חשוב לדעת כי באזור זה תאורת הרחוב ניזוקה חדשות לבקרים בשל הבנייה בסמוך, שכן כלי הרכב הכבדים והגבוהים מביאים לשבירת הפנסים ותלישתם. על אף זאת, חלק ניכר מתאורת הרחוב בשכונה הוחלף ותוקן, והדרוש תיקון יטופל בהקדם האפשרי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה רחוקה מלהפתר. תאורת הרחוב במצב ירוד ביותר. איכות הפנסים לא מספקת. כנראה שוב בחרו זול.

  2. יוסוף

    ברחובות תמיד עושים 80-70-90% תמיד יעקמו משהו שלא יהיה טוב למישהו יותר מידי שלא תישכחו שאתם גרים רק בשפלה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר