זהר בלום (צילום: יח"צ)
זהר בלום (צילום: יח"צ)

זהר בלום: ״משלם המסים ברחובות לא יממן את תלמידי קרית עקרון״

ממלא מקום ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, יוצא בהצהרה לפיה עיריית רחובות לא תאפשר בשלב זה לתלמידים מקרית עקרון להירשם למוסדות החינוך ברחובות בשל חוב של יותר ממיליון שקלים. לשכת חובב צברי בתגובה: "מצער מאוד שהממונה על החינוך בעיריית רחובות לוקח תלמידים כבני ערובה במלחמה פוליטית, מבלי לחשוב על ההשלכות. הרי משרד החינוך קבע שתלמידי קרית עקרון ילמדו בעיר רחובות, וכך יהיה"

פורסם בתאריך: 7.2.19 13:57

-->

הבוקר (חמישי) יצא זהר בלום, ממלא מקום ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך, בהודעה רשמית המודיעה כי עיריית רחובות לא תאפשר בשלב זה לתלמידים מקרית עקרון להירשם למוסדות החינוך ברחובות. זאת מאחר ולקרית עקרון חוב של יותר ממיליון שקלים לעיריית רחובות שלא שולם מזה מספר שנים.

מהודעתו של בלום עולה כי כ-700 תלמידים תושבי קרית עקרון לומדים במוסדות חינוך רבים בעיריית רחובות. תלמידים אלו נהנים מהשקעת הרשות המקומית המארחת ועולים כסף רב לעיריית רחובות, עלות שאותה אמורה לכסות הרשות השולחת. בשנים האחרונות לא שילמה קרית עקרון עבור תלמידיה שלומדים ברחובות. כמחווה של רצון טוב הסכימו בעיריית רחובות לאפשר לתלמידים להירשם וללמוד ברחובות על אף החוב.

כשנדרשה מועצת קרית עקרון לשלם את החוב על ידי עיריית רחובות, ביקשה קרית עקרון להביא את העניין לבירור מוסכם. בעיריית רחובות הסכימו וחברה חשבונאית בדקה את הנתונים והגישה חוות דעת מפורטת ובה עשרות סעיפים שמפרטים את ההשקעה של עיריית רחובות בפרויקטים שונים, העשרות ותגבורים. מאז ועד היום טרם שולם החוב על ידי מועצת קרית עקרון והוא עומד כיום על סך של 1.6 מיליון שקלים, בתוספת 70 אלף שקלים עבור השנה שעברה. מהמכתב שנשלח מטעם עיריית רחובות לפני כחודש לחובב צברי, ראש מועצת קרית עקרון, עולה כי מאז דרישת התשלום האחרונה בחודש אוגוסט לא שולם החוב.

אגרות לימודי חוץ ומחצית המיליון ששילמה קרית עקרון עד כה, אינם מכסים את העלות השנתית ואת החוב משנים קודמות. התקיימו פגישות רבות בנושא וכן פניות חוזרות ונשנות לראש המועצה ולגורמים הרלוונטיים במועצה, אולם עד כה החוב טרם שולם. לפיכך הוחלט כי לא תתאפשר לתושבי קרית עקרון הרשמה לשנת הלימודים הבאה. ההרשמה לגני ילדים ובתי ספר יסודיים התקיימה בחודש ינואר וההרשמה לבתי ספר על יסודיים צפויה להתקיים בחודש מרץ.

זהר בלום: ״העלות השנתית של חינוך כ-700 ילדי קרית עקרון ברחובות היא כ-2.5 מליון שקלים, וזאת לפני תוספות בינוי ותקשוב. 700 תלמידים לומדים ברחובות, כמו קרית חינוך שלמה או שני בתי ספר. אין שום סיבה שמשלם המסים ברחובות יישא בעלות מערך החינוך של תושבי קרית עקרון. לפני כשנתיים נמסרה למועצה המקומית קרית עקרון חוות דעת חשבונאית מפורטת עם כלל סעיפי התוספות, ההעשרות ופרויקטים שמהם נהנים ילדי קרית עקרון ברחובות, כך שבידיהם מלוא המידע.

"במועצה המקומית מתעלמים מפניותינו לתשלום החוב. לכן הודענו מבעוד מועד למשרד החינוך ולמועצה המקומית קרית עקרון כי אין בכוונתנו לקלוט תלמידים חדשים מקרית עקרון במערכת החינוך העירונית".

מלשכת ראש מועצת קריית עקרון, חובב צברי, נמסר בתגובה: "זהר בלום מתנהג כ'קוזאק הנגזל', כאילו שלא הבין שקמפיין הבחירות נגמר, הוא ממשיך להפיץ כותרות פייק ניוז על חשבון ילדי קרית עקרון בכדי לנסות ולצבור קרדיט פוליטי. באשר לטענותיו המופרכת, אכן הוסכם להליך גישור, ואף הגדלנו לעשות ולהסכים שהמגשר יהיה מבקר עיריית רחובות, אולם עד לרגע זה המגשר לא הואיל בטובו להיפגש עם ראש המועצה בכדי לשמוע את עמדתו ולפיכך המבקר איבד את סמכותו להיות מגשר אובייקטיבי.

"בנושא הוצאות החינוך, גם כאן, מעבר להפרה בוטה של הוראות משרד החינוך, פועל בלום באמצעות פייק ניוז ובכוחניות שמקומה לא ראויה לנבחר ציבור. כפי שכבר אמרנו לא פעם וגם לא פעמיים שתפו פעולה, תנו לנו את רשימת התלמידים שנמצאים בתכניות העשרה, שנדע על מה דרישת התשלום. המועצה משלמת את כל אגרות תלמידי החוץ ובנוסף אנו משלמים כחצי מיליון שקלים נוספים, סך הכל מיליון שקלים. טרם קיבלנו את הנתונים. קרית עקרון לא תהווה מקור כספי לקמפיין הפוליטי המביך ולגחמות של מחזיק תיק החינוך.

"מצער מאוד שהממונה על החינוך בעיריית רחובות לוקח תלמידים כבני ערובה במלחמה פוליטית, מבלי לחשוב על ההשלכות. הרי משרד החינוך קבע שתלמידי קרית עקרון ילמדו בעיר רחובות, וכך יהיה. יחד עם זאת, אנו מלאים תקווה שראש העיר רחמים מלול יתערב בנושא ויחד איתו נגיע להבנות בצורה הגיונית וראויה לשני הצדדים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר