רות לוי
רות לוי

רות לוי הרחובותית עברה בקפלן ניתוח כריתה ושחזור כיס השתן שהציל את חייה

מחר (שני) יציינו בעולם את היום למניעת סרטן. רות לוי (63), שעברה במרכז הרפואי קפלן ניתוח כריתה ושחזור כיס השתן שהציל את חייה, מספרת: "חשבתי על הילדים ועל המשפחה ולכן החלטתי שאני הולכת על ניתוח. אני בחיים. כדאי לחיות"

פורסם בתאריך: 3.2.19 12:09

-->

לקראת יום הסרטן הבינלאומי שיתקיים מחר (יום שני, 4 בפברואר), אנו מביאים את הניצחון של רות לוי (63), תושבת רחובות מזה 40 שנה, אלמנה + 2 ילדים, אוהבת טיולי שטח ברחבי ישראל, מטופלת המחלקה האורולוגיה בקפלן בניהולו של פרופ׳ דני לייבוביץ, שעברה לפני כחודש וחצי ניתוח כריתה ושחזור של כיס השתן ובכך קיבלה את חייה מחדש.

רות סבלה מסרטן כיס השתן לא חודרני בסיכון גבוה שלא הגיב לטיפול. פרופסור דני ליבוביץ, מנהל המחלקה האורולוגית, וד"ר יניב שילה, מומחה בכיר בתום האורולוגיה, שטיפלו בה במסירות וברגישות, החליטו על ניתוח – כריתה רדיקלית של כיס השתן ושחזור באמצעות כיס שתן מלאכותי.

צוות המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי קפלן

 

פרופ' ליבוביץ שניתח את רות הסביר: "במקרה של רות, הניתוח נחשב ל'אופציה בטוחה' וישנה סבירות גבוהה של כ-90% לרפא את המטופלת. לעומת זאת, אם מנסים לשמר את כיס השתן באמצעות טיפולים פחות רדיקליים קיים סיכון של התקדמות המחלה וחלק גדול מהחולים שזה מה שיקרה להם לא ישרדו".

במקרה של רות הניתוח נעשה עוד בשלב מוקדם יותר של מחלה והבחירה לנתח אותה נבעה מהערכת סיכון שצפתה סכנת חיים בהקדם אם לא תנותח ואם המחלה תחזור. "הסברתי לה מה היא צריכה לעבור ומדוע ונטעתי בה את הביטחון שהיא תצלח את זה ותשרוד וכי זה יעבור בטוב", הסביר פרופ' לייבוביץ. "וכך אכן היה. הניתוח הצליח ורות חזרה לחיי שגרה מלאים תוך זמן קצר".

רות מספרת במילים מרגשות על הצלחת הניתוח וחזרתה לחיים: חשבתי על הילדים ועל המשפחה. ולכן החלטתי שאני הולכת על ניתוח לכריתה מלאה ושחזור. הייתי בהתאוששות 24 שעות וזה הצליח. חודש וחצי אחרי הניתוח הגדול אני מרגישה שאני עומדת על הרגליים. זה בזכות הצוות הרפואי בקפלן שחיבק אותי. אני מתפקדת וחוזרת לעבודה. אני בחיים. כדאי לחיות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר