סדנת הכנה לפרישה לגמלאות
סדנת הכנה לפרישה לגמלאות

לקראת יציאה לפנסיה? עיריית רחובות מזמינה אתכם לסדנת הכנה לפרישה לגמלאות

האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, יחד עם פורום השולחן העגול העירוני לקידום האוכלוסייה המבוגרת וארגון פעמונים, נערכים לפתיחת סדנת הכנה לפרישה שתעניק לפנסיונרים לעתיד כלים משמעותיים לקראת יציאתם לתקופת החיים החדשה

פורסם בתאריך: 14.1.19 08:03

-->

עקב העלייה המתמדת בתוחלת החיים בישראל, הפורשים לגמלאות כיום הם אנשים פעילים הרוצים להמשיך ולהתפתח, ללמוד ולמלא את הזמן בצורה איכותית, מלאת סיפוק ותרומה לקהילה בה הם גרים. בסדנת פרישה שעורכת עיריית רחובות לתושבי רחובות שנמצאים לקראת הפנסיה או במהלכה, מקבלים המשתתפים כלים רבים להתמודדות עם מגוון המשמעויות של הפרישה מעבודה: התמודדות עם שינויים ותהליכים רגשיים במהלך הפרישה, התנהלות כלכלית נכונה, מיצוי זכויות מול גורמים רלוונטיים, מידע על ייפוי כוח מתמשך, על שירותים והטבות, זכויות הגמלאים, מילוי זמן פנוי, התנדבות, אפשרויות תעסוקה בגיל השלישי ועוד.

אחד המשתתפים כתב במשוב של הסדנא האחרונה: "ככל שאתה נחשף לתכנים שרלוונטיים לפרישה אתה מבין עד כמה אתה לא יודע ואיזו חשיבות קריטית יש להכנה לפרישה".

מתוך למידה וניסיון מהסדנאות הקודמות, הוחלט בסדנה הנוכחית כי במפגש החמישי תצורף לסדנא עובדת סוציאלית מהמחלקה לרווחת האזרח המבוגר, לצורך הרחבת הנושאים הקשורים להיבטים הרגשיים והמשפחתיים בפרישה לגמלאות, וכן עורכת דין שתרחיב בנושא של ייפוי כוח מתמשך.

הסדנא תימשך חמישה מפגשים שייערכו בימי ראשון בין השעות 18:00-21:00 באגף לשירותים חברתיים, ברחוב הנביאים 8. המפגשים יערכו בתאריכים הבאים: 10.2.19, 17.2.19, 24.2.19, 10.3.19, 17.3.19. עלות השתתפות בסדנא הינה סמלית – 40 שקלים לכל חמשת המפגשים. הסדנה מיועדת לגברים ונשים המתכננים פרישה מהעבודה בשנים הקרובות, וכן לכאלה שפרשו לאחרונה. מספר המקומות בסדנא מוגבל.

מחזיקת תיק ותיקים, אוכלוסיות מיוחדות וקהילה, ד"ר רוני באום: "מחקרים מראים כי רוב מקומות העבודה לא מכינים את עובדיהם לקראת הפרישה. יציאה לגמלאות היא הזדמנות להתחלה חדשה ולכן אנחנו שמחים להעניק את השירות של סדנאות הכנה לפרישה לתושבי העיר".

מנהלת האגף לשירותים חברתיים, אירית שיפריס: "החיים אינם נעצרים עם הפרישה אלא רק מתעצמים בנקודת הזמן הזו. הפרישה מהעבודה מלווה בשינויים משמעותיים באורח החיים. הכנה טובה לקראת הפרישה תאפשר לפורשים לקבל כלים להתמודד עם השינויים במשפחה, בחיי החברה ועם הזמן הפנוי ולהתארגן לקראת היציאה לדרכם החדשה".

לפרטים ולהרשמה: אדית קוגון 0506617108, אלן לקס 0506874245, פעילות בפורום שולחן עגול עירוני לקידום האוכלוסייה המבוגרת ברחובות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר