שלושה מתושבי נס ציונה בין מסיימי קורס 'מגן בסייבר' היוקרתי של צה"ל
שלושה מתושבי נס ציונה בין מסיימי קורס 'מגן בסייבר' היוקרתי של צה"ל

שלושה מתושבי נס ציונה בין מסיימי קורס 'מגן בסייבר' היוקרתי של צה"ל

בשבוע שעבר הגיע לסיומו קורס מגן בסייבר היוקרתי של בסמ"ח, בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של צה"ל. את הקורס סיימו יחדיו שלושה מתושבי העיר נס ציונה, שני בנים ובת

פורסם בתאריך: 30.12.18 09:29

-->

בשבוע שעבר הגיע לסיומו קורס מגן בסייבר היוקרתי של בסמ"ח, בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של צה"ל. את הקורס סיימו יחדיו שלושה מתושבי העיר נס ציונה, שני בנים ובת: א' , ה' ו-ת'. א' ו-ה' הכירו עוד מימי התיכון, שניהם למדו יחד ב"בן יהודה" שבעיר, בעוד ת' למד בתיכון "בן גוריון". הדרך לקורס החלה בפרויקט "הדרים" (פרויקט טכנולוגי בשיתוף יחידת ממר"ם באגף התקשוב וההגנה בסייבר, המייעד בין היתר נשים לתפקידים טכנולוגים). א' ו-ת' למדו שניהם מדעי המחשב ופיזיקה.

"המקצועות הריאליים לא זרים לי" מספר ת'. "בתיכון 'בן גוריון' בו למדתי הרחבתי פיזיקה ומחשבים, ידעתי שהכיוון בו הכי ארצה לתרום הינו בעולמות הסייבר והטכנולוגיה".

בסמ"ח הינו בית הספר הארצי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, היושב תחת יחידת לוט"ם היחידה הטכנולוגית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. בבית הספר מועברים כל קורסי היסוד במקצועות התכנות, כתיבת לומדה, בדיקת תוכנה וכאמור הגנה בסייבר. חיילים ללא ידע מקדים במחשוב וחיילים עם ידע רב חוברים כאחד, ומקבלים כישורים טכנולוגיים שיאפשרו להם להצעיד את צה"ל בחוד החנית הטכנולוגית. קורס מגן בסייבר מכשיר את בוגריו לעבוד בסביבה מבצעית טכנולוגית, לפתח מיומנויות עבודה עצמית וחקרנות, וכן לעבודה בצוות והגנה על רשתות ומערכות מבצעיות וארגוניות של צה"ל תוך שימוש בכלים וטכנולוגיות ייעודיים. במסגרת תפקידים, מגני הסייבר אחראים לזיהוי וגילוי של אנומליות ואירועי סייבר שונים. בסיום הקורס מגני הסייבר משובצים בכלל צה"ל ומהווים את עמוד התווך בעשייה המבצעית בכלל ובעולם ההגנה בפרט.

"לפני שהגעתי לקורס לקחתי חלק בפרויקט "הדרים" שאכן הכין אותי לקראת המיונים. עם זאת, בהתחלה חששתי מהעניין החברתי ושמחתי לגלות שטעיתי. האנשים פה מדהימים, כל אחד כאן הוא עולם ומלואו." מספרת ה'.

"הסגל כאן מדהים, דואגים לך מבחינה אישית ומקצועית", מוסיף א'. "החוויה כיפית ואינטנסיבית בו זמנית. הגעתי לכאן בלי המון ידע מוקדם, היה מאתגר אבל בסופו של דבר למדתי המון דברים ו'נשאבתי' לעולם הזה".

ת': "הרמה המקצועית גבוהה מאד. לומדים המון נושאים ואנחנו מקבלים המון זוויות למקצוע שלנו. אני נהנה מזה כי זה מעשיר ומלמד מאד".

ה' מסכמת: "הקורס קשוח ואינטנסיבי ומציב רף גבוה של אתגרים ומשימות. בהתחלה היה לי קשה, אבל החלטתי לקחת את עצמי בידיים, השקעתי המון ובסופו של דבר הצלחתי. זה שווה את זה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אוהד

    אלופים <<<<3333333
    אין עליכםםםםם
    כל הכבוד לצהללללל
    XDDDD!@#!@!!!!
    רק חבל שנס ציונה לא באמת קיימת (?)

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר