רחוב יעבץ
רחוב יעבץ

האגרונום מטעם תושבי רחוב יעבץ: "העצים מתאימים בבריאותם לגילם הבוגר ומצווה עלינו אנשי המקצוע לשנס מותניים ולשמר את השדרה המקסימה הזו"

האגרונום עודד יפה על כוונת העירייה לכרות כ-30 עצים ברחוב יעבץ: "המשימה מקצועית – שימור, טיפול, עיצוב והתאמת הגובה למצב כל עץ"

פורסם בתאריך: 17.12.18 13:50

-->

בשבוע שעבר פורסם ב"ערים" כי בשל כוונת עיריית רחובות לכרות כ-30 עצים ותיקים מסוג גרווילאה חסונה ברחוב יעבץ בעיר, מחשש לנפילת העצים וגרימת נזק לנפש או לרכוש, נציגי התושבים ברחוב ומומחים מטעמם נפגשו בלשכת ראש עיריית רחובות עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, עו״ד יניב מרקוביץ', עם מנכ"ל העירייה דורון מילברג ועם מנהל אגף הגנים ועיצוב הסביבה, יוסי כפיר. בעקבות הפגישה הוחלט שתינתן לתושבים שהות להציג חוות דעת של מומחי אגרונומיה מטעמם. במקביל העירייה תערוך בדיקה נוספת בנושא והצדדים ייפגשו שוב בלשכת ראש העיר.

המומחה שממנו ביקשו תושבי הרחוב חוות דעת מקצועית הנו עודד יפה, תושב רחובות ואגרונום מומחה בעל ניסיון של 50 שנה בתחום, אשר בדק את העצים ברחוב פעמיים השבוע.

בחוות הדעת שלו פירט יפה: "יש סימנים על עצים ברחוב שבוצעו עבודת שיקום לעצים, כולל ניקוי פצעים, טיפול בפצעים עיצוב גובה ובחירת ענפים, סתימת פצעים בבטון. ברור שבוצעו טיפולים אלו ביד נאמנה של מקצוענים כדי לשמר את עצי השימור האלו לשנים על שנים קדימה, כי אחרת מדוע בוצעו עבודות חשובות אלו במימון העירייה וביד מקצועית והחלטה מקצועית. והגענו לשנת 2018 והעצים מקסימים, ירוקים ומציגים יופי שימור וחוזק נוף פעיל ירוק. כפי שמשרד החקלאות מדבר, יער עירוני קיים כאן ברחוב. עברתי בשדרה פעמיים. הבטתי בעצים המסומנים לכריתה ולא הבנתי את פשר הסימנים בצורה גורפת על עצי השדרה המקסימים. במקביל הבטתי על העץ והעוצמה, על הנוף, ולא ראיתי קשר בין הסימון לכריתה. כן, העצים בוגרים והמשימה מקצועית – שימור, טיפול, עיצוב והתאמת הגובה למצב כל עץ. עבודה למקצוענים ויש מקצוענים בעיר ויש מנהל מחלקה שיודע גם יודע מה הוא עץ ושימור עץ. לכן ממרום גילי וניסיוני רב השנים בין עצים, החלטתי לכתוב את המלצתי: תסירו את הגרזן מעצי הגרבילאה החסונה ברחוב זאב יעבץ. לא מתאים לנו להרים ידיים. אנחנו הולכים בראש המחנה של הצלת העצים ולא נאפשר כריתה מסיבית רק כי יש החלטות או חשש".

עצים ברחוב יעבץ

עצים ברחוב יעבץ

 

עוד ציין יפה: "עבודתנו מול עצים היא תובענית ואחראית ומסוכנת, וכחלוצים בראש מחנה לוקחים אחריות ענקית בידיים של מורים מדריכים ואוהבי עצים, וכך גם כאן אין סיבה לקחת רחוב של עצים לשימור ולגרזן את העצים ביד אחת. לא נשמע ולא יהיה. האנשים הטובים של מחלקת הגנים ופקידי היערות יאספו שוב את הצוות ויכינו פרוטוקול שימור ויישמרו את עצי הרחוב המיוחד הזה. כן, כי אין דרך אחרת. העצים מתאימים בבריאותם לגילם הבוגר ומצווה עלינו אנשי המקצוע לשנס מותניים ולשמר את השדרה המקסימה הזו".

בעקבות חוות הדעת שלחו התושבים מכתב לראש העיר רחמים מלול, לסגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר יניב מרקוביץ, לחברי מועצה ולמנכ"ל העירייה דורון מילברג. במכתב מציינים התושבים: "אנחנו קוראים לעירייה לאמץ את חוות הדעת המקצועית של האגרונום עודד יפה, בעל ניסיון של 50 שנים בתחום, אשר קבע לאחר בדיקה שהעצים ברחוב יעבץ בריאים ויציבים ואין צורך בכריתתם. העצים צריכים טיפול וגיזום, כמו כל עץ אחר. אין תחליף לעץ בוגר אשר מספק לנו אוויר נקי, מפחית רעש ומספק צל להולכים תחתיו. חוות הדעת תוגש לעירייה בכתב בימים הקרובים ותוצג בפגישה קרובה עם התושבים והגורמים בעירייה. אנחנו מחזקים את ידיהם של הגורמים בעירייה אשר קשובים לתושבי הרחוב והעיר. בנוסף, כצעדים בוני אמון אנחנו קוראים לעירייה לשתול עצים בוגרים במקום העצים שנכרתו בשנים האחרונות מול יעבץ 3 ויעבץ 17, לשתול עצים בוגרים בגומות הריקות ברחבי העיר, לוודא שלעצים קיימים (אשר שווים עשרות מונים משתיל עץ חדש) יש השקיה וטיפול ראוי, ולהמשיך שיח פתוח ופורה עם תושבי העיר בנושא, על מנת להצמיח מדיניות טובה יותר לעצים בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיא כהן

    עודד יפה מתחזה ולא אגרונום
    הזמנתי אותן לתת לי המלצה ועצים אצלי בחצר וביקשתי לראות את התעודה שלו, ואין לו תעודה.
    האם ראיתם תעודת אגרונום ?

  2. איתי קלדרון

    בלי תעודה אמנם, אבל לא מתחזה. יודע ומבין תהליכים ותגובות של עצים בוגרים כמו שאף אחד לא יודע. פשוט מהסיבה שיש לו ניסיון וידע פרקטיים ולא רק תיאורתיים.
    בהצלחה עם למצוא אגרונום בעל תעודה ובעל ניסיון ספציפי כלכך בשיקום עצי שדרה בוגרים

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר