ניצולי שואה מעמותת "עמך" רחובות במשכן הנשיא
ניצולי שואה מעמותת "עמך" רחובות במשכן הנשיא

נשיא המדינה ראובן ריבלין לניצולי שואה מרחובות: "ההישרדות של כל אחד ואחת מכן היא נס"

ניצולי שואה מעמותת "עמך" הוזמנו למשכנו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לטקס הדלקת נרות חנוכה מרגש שכולו הוקרה לניצולים

פורסם בתאריך: 4.12.18 12:43

-->

כל הנוכחים בבית הנשיא יכלו לחוש את תחושת העוצמה שהייתה באוויר בטקס שהתקיים אתמול (שני) בירושלים, כשניצולי שואה שחוו קשיים וסבל רב רק בשל היותם יהודים הגיעו למשכנו של נשיא המדינה היהודית שקמה בארצנו כדי לציין את חג החנוכה.

לרבים מן המשתתפים באירוע יש סיפורי גבורה אישיים, רבים מהם ניסו לחגוג ולציין את חגי ישראל בגטאות ובמחנות בהיחבא. חנוכייה שאת נרותיה הדליק הנשיא יחד עם הניצולים, גם היא שריד שניצל מהשואה. החנוכייה הזו שימשה את הקהילה היהודית בעיירה בשם סומפולנו בפולין, בפרוץ המלחמה קברו אותה אנשי העיירה יחד עם עוד תשמישי קדושה באדמה, כדי שהנאצים לא ישדדו אותם. הקהילה הושמדה כמעט לחלוטין במחנות ההשמדה והחנוכייה היא בין החפצים היחידים שנשארו מהקהילה כולה. גם היא, יחד עם הניצולים, עשתה את הדרך הארוכה למרות כל הסיכויים לארץ ישראל, גם היא מציינת את ההמשכיות, הגבורה והאומץ הבלתי נתפס.

"אתם גיבורים, ההישרדות של כל אחד ואחת מכן היא נס", אמר הנשיא לניצולים, "הסיפור שלכם זהו סיפורו של דור שלם שקם משואה לתקומה, שנחלץ מתהומות הרוע ובחר בחיים. דור של גבורה ועשייה, דור שתרם לחברה הישראלית, הקים את ישראל ודאג לשגשוגה בכל התחומים".

ניצולי שואה מעמותת "עמך" רחובות במשכן הנשיא

בסוף הטקס שרה ויינשטיין, ניצולת שואה מסניף "עמך" רחובות, חלקה עם הנוכחים את סיפורה. היא סיפרה כמה היא מתרגשת להיות בבית הנשיא ואת המשמעות האדירה של הביקור הזה. שרה סיפרה לנוכחים שכמו ניצולים רבים אחרים, את סיפורה האישי היא לא חלקה במשך 60 שנים עד שהגיעה לעמותת "עמך" וקיבלה טיפול נפשי הולם. "כיום אני אישה אחרת. מלווה משלחות לפולין ומספרת לכל מי שמעוניין לשמוע את הסיפור שלי" היא אמרה.

דפנה מיטרני דגן, מנהלת סניף "עמך" רחובות והשפלה: "הזמנה לאירוע בבית הנשיא בחנוכה מעוררת בניצולי השואה תחושת תיקון והכרה. מדובר בשני מרכיבים טיפוליים חשובים. תיקון, על אותן שנים חשוכות שבהן היו צריכים להסתיר את הלהבה שבפנים ולא העזו לתת לה מקום אל מול עצמם ואל מול הסביבה. הכרה באור של כל אחד ואחת מהם, שעצם הישרדותם ותרומתם בהמשך למדינה היא בגדר נס".

הנשיא סיכם את דבריו במילים: "מעל הבמה הזאת אני מבקש לוודא שניצולי השואה שחיים בתוכנו חיים בכבוד וברווחה. זוהי חובתנו המוסרית כחברה כמדינה וכעם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר