א', הצוללן מרחובות
א', הצוללן מרחובות

א׳, בן 20 מרחובות, הוא בין מסיימי קורס הצוללות היוקרתי בזרוע הים

א׳, בן 20, תושב העיר רחובות, מסיים היום (רביעי) את קורס הצוללן שנערך כשנה. ל"ערים" הוא אומר: "בלתי אפשרי לשרוד את הקורס הזה ללא החברים"

פורסם בתאריך: 14.11.18 12:39

-->

א’, בן 20 מרחובות, הוא אחד החיילים הנרגשים שיסיימו היום (רביעי) את קורס הצוללן היוקרתי בזרוע הים. א' התגייס באוקטובר 2017 לטירונות ולאחר מכן החל את הקורס אשר נערך כשנה. הקורס בנוי משני שלבים: השלב הבסיסי נמשך כחצי שנה ובו החניכים לומדים את הבסיס שנדרש על מנת להיות צוללן. במהלכו החניכים חווים ניתוק כמעט מוחלט מהטלפונים.

א': ״השלב הבסיסי מאוד חיזק אותי. הניתוק האינטנסיבי בשלב לא הפחיד אותי אחרי כמה זמן. הרמת גיבוש בבסיסי מאוד עלתה״.

השלב שני הוא השלב הייעודי שגם הוא נמשך כחצי שנה, ובו כל חייל מקבל את המגמה (תפקיד) עליו הוא יהיה אחראי בצוללת. ישנן שש מגמות בצוללת. מגמת מהו״ב האחראית על הפעלת מערכות בקרה השולטות במערכות ההנדסיות ומבצעיות של הצוללת, מגמת מכונה האחראית על מכלול מערכות השטה טכניות, מגמת גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר) האחראית על הפעלת מערכות אלו מעל ומתחת למים, מגמת נשק האחראית על טיפול והפעלת כלל מערכות הנשק והתקיפה המתקדמות המצויות בצוללת, מגמת אלחוט האחראית על כל הקשר בצוללת, קשר חוץ וקשר פנים, ומגמת סונאר אשר אחראית על בניית התמונה סביב הצוללת. המגמה בה השתבץ א׳ היא מגמת גנ״ק (גילוי ניווט וקשר).

א', הצוללן מרחובות

א', הצוללן מרחובות

״מאוד רציתי את התפקיד הזה", הוא אומר. זו מגמה בה מתעסקים במיוחד בתחום היותר ריאלי וזה תחום שמאוד מעניין אותי. הדבר המרכזי ביותר בקורס צוללן הוא החברים. החברים נמצאים כל הזמן יחד ועקב הניתוק, כולל ניתוק כמעט מוחלט מהטלפונים במהלך השלב הבסיסי, החברים מתלכדים ומכירים אחד את השני באופן מאוד מעמיק. בהתחלה לא מבינים מי נגד מי, אך לומדים. ערך האמינות הוא ערך מאוד חשוב בקורס כולו. כשאתה בצוללות צריך לסמוך עליך מפני שאף אחד לא בודק אותך ואם לא תעשה מה שצריך עלולה להיות תקלה. גיבוש טוב עם החברים לקורס מקל על השהייה בקורס. בלתי אפשרי לשרוד את הקורס הזה ללא החברים״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר