עו"ד מתן דיל
עו"ד מתן דיל

סיעת רחובותי ברשות מתן דיל תוכל להתמודד בבחירות, לאחר שיניב מרקוביץ' משך את העתירה נגדה

לאחר שהשופט הבהיר לבאי כוחו של יניב מרקוביץ' כי עתירתו מטעם סיעת לב נגד מתן דיל וסיעת רחובותי עתידה להידחות, משך מרקוביץ' את העתירה. דיל: "העתירה הינה הטרדה בוטה של מערכת בתי המשפט". מרקוביץ': "כעו"ד מעציבה אותי מאד פסיקת השופט שכל כולה טעות. אני שלם עם ההחלטה שלי להגיש את העתירה"

פורסם בתאריך: 17.10.18 12:49

-->

היום (רביעי) בשעה 12:00 הסתיים הדיון בבית המשפט בעניין עתירתו של יניב מרקוביץ' לוועדת הבחירות בבקשה לפסול את סיעתו של מתן דיל – רחובותי. העתירה הגיעה לאחר שעו"ד מתן דיל, יו"ר סיעת רחובותי, ועו"ד קארין ברגינסקי, יו"ר סיעת 'רחובות ביתנו', רצו להפגין שקיפות והפיצו את ההסכם בין הסיעות. בתגובה, מרקוביץ' הגיש עתירה מנהלית כנגד ועדת הבחירות של עיריית רחובות, ועדת הבחירות המרכזית לרשויות המקומיות ונגד רשימת רחובותי, רחובות ביתנו, הירוקים בראשות מתן דיל. זאת בשל האישור שניתן לרשימה על אף ליקויים בהגשת המועמדות, לכאורה. על פי העתירה, הליקוי נבע מכך שרשימתו של דיל מורכבת משתי סיעות מהמועצה היוצאת, אשר אחת מהן שייכת למפלגת ישראל ביתנו, וזאת על אף שלא הוגש הסכם קואליציוני שנחתם בין הסיעות המרכיבות אותה. לפיכך דרש מרקוביץ' כי על הרשימה המאוחדת להיפסל ואין לאפשר לה להתמודד בבחירות.

מאז העתירה, מערכת הבחירות הרחובותית הייתה דרוכה והמתינה בציפייה לתוצאותיה. בקרבתו של מרקוביץ' טענו כי מרגע הגשת העתירה הוא לא הפסיק לקבל טלפונים של תמיכה במהלך מכל גווני הקשת הפוליטית.

כך או כך, במסגרת הדיון שנערך היום בבית המשפט, עו"ד מתן דיל ייצג את עצמו, בעוד עו"ד יניב מרקוביץ' יוצג על ידי עורכי דין אחרים. בפסק הדין קיבל השופט את טענותיו של דיל, כי לא היה צריך להציג את ההסכם בין סיעתו לבין סיעת רחובות ביתנו ולהגישו לוועדת הבחירות, ופנה לעורכי דינו של מרקוביץ' והציע להם לשקול למשוך את העתירה. לאחר התייעצות קצרה מרקוביץ' ועורכי דינו ניאותו למשוך את העתירה ודיל הסביר לשופט כי הוא אינו מתכוון לדרוש הוצאות משפט.

מתן דיל: "תושבי העיר קיבלו דוגמה חיה לחוסר ענייניות ולפופוליזם מנהיגותי. העתירה הינה הטרדה בוטה של מערכת בתי המשפט על מנת לקושש עוד אייטם תקשורתי, וגרוע מכך – העתירה חושפת חוסר הבנה בסיסי של החוק. מרקוביץ' בחור חביב, אך מנותב על ידי גורמים פוליטיים שמנהלים אותו. כפי שאמרתי גם בתגובתי לידיעה הקודמת – ככה לא מנצחים בחירות. בשביל לקבל את אמון הציבור צריך לעבוד ולהיבנות מתוך עשייה ולא לעסוק בעתירות קנטרניות ומופרכות שבוע וחצי לפני הבחירות".

ממטה לב נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט מחד גיסא, אך חולקים על עמדת השופט, שלא לומר המומים ממנה. אחד מעקרונות המשפט הוא עקרון השוויון. היו מספר עתירות הקשורות לבחירות ברחובות, כולל זו של ראש העיר בנושא פתק ההצבעה. השופט אילץ אותו לשנות את פתק ההצבעה כי צריך לדקדק על קוצו של יוד בכל הקשור לחוקי הבחירות, לדבריו. חנניה ויינברג ואפרים קפרא נפסלו על פרטים טכניים מאותן סיבות. כאן יש, לדעת כל מומחי המשפט שבדקו את הנושא, פגם מהותי. השופט בחר להתעלם ממנו. יש כאן גם טעות שיפוטית וגם עיוות של עיקרון השוויון. לא נוהגים עם כולם באותו סרגל".

עו"ד יניב מרקוביץ' עצמו אמר טרם הגשת העתירה: "אם הייתי מעלים עין, כפי שעשתה ועדת הבחירות, הייתי מועל בתפקידי כעו"ד עד כדי האשמה שבאי נקיטת פעולה מצדי אפשרתי לעוולה להתרחש".

בתגובה לדיון היום אמר מרקוביץ': "כעו"ד מעציבה אותי מאד פסיקת השופט שכל כולה טעות. אני שלם עם ההחלטה שלי להגיש את העתירה. אני תמיד הולך עם האמת שלי, יושרה אישית ומקצועית, וכך אמשיך לעשות בעתיד".

יניב מרקוביץ'

יניב מרקוביץ'

 

בכירי "לב" מוסיפים: "התנהלות המעורבים בהטעיית ועדת הבחירות מסמלת את תרבות הקומבינות והפארטאצ' שאוחזת בחלקים לא קטנים בציבוריות שלנו. שלושה עורכי דין היו מעורבים בחיבור בין "רחובותי" ו"רחובות ביתנו". האם מישהו יכול להעלות על דעתו שהדברים נעשו בהיסח הדעת? הם אינם יודעים את החוק? האם אין בכך משום הטעיית הציבור? היכן השקיפות? מעשים כאלה מבאישים את תדמית עורכי הדין בחברה שלנו, מעצימים את תרבות הקומבינות והפרטאצ'. לא נרד לרמת הביבים של המגיבים השונים מטעם "רחובותי". לפני, במהלך ואחרי הדיון, קיבל מרקוביץ' עשרות רבות של שיחות והודעות עידוד. כולל מבכירי המערכת הפוליטית. כולם ציינו בסיפוק כי עמידתו חסרת הפשרות בעניין חשוב זה, מעמידה את מרקוביץ' הרבה מעל לפוליטיקאים המקומיים האפורים. יניב הוא מנהיג אמיתי, אמרנו את זה לא אחת ואנו מדגישים עובדה זו בסיפוק היום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר