ההורים הטריים סהר ורמי מלכה עם יועצת ההנקה הבכירה מזל הרוש (צילום: בית החולים קפלן)
ההורים הטריים סהר ורמי מלכה עם יועצת ההנקה הבכירה מזל הרוש (צילום: בית החולים קפלן)

היולדות במרכז הרפואי קפלן זוכות לשבוע של פינוקים

שבוע עידוד הנקה בקפלן בסימן: תמרים, אגוזים, שקדים, פירות טריים וחטיפי בריאות, סדנאות קבוצתיות והדרכות פרטניות בנושאים הנוגעים להנקה: הכנה להנקה, הנקה בימים הראשונים לאחר הלידה, מיניות בתקופת הנקה, מיתוסים, מעקב אחר התינוק היונק, והנקה וחזרה לעבודה

פורסם בתאריך: 2.8.18 12:35

-->

תמרים, אגוזים, שקדים, פירות טריים וחטיפי בריאות: אלו פינוקי הבריאות שמקבלות היולדות במרכז הרפואי קפלן לרגל שבוע עידוד הנקה בסימן "אפשרי ובריא להניק היכן ומתי שמתאים לך". במהלך השבוע מקיימות יועצות ההנקה בבית החולים סדנאות קבוצתיות והדרכות פרטניות בנושאים הנוגעים להנקה: הכנה להנקה, הנקה בימים הראשונים לאחר הלידה, מיניות בתקופת הנקה, מיתוסים, מעקב אחר התינוק היונק, הנקה וחזרה לעבודה.

לקראת שבוע עידוד ההנקה הוכנה תכנית פעילות ענפה בבית החולים בראשות מנהלת הסיעוד בחטיבת מיילדות ונשים אסתר נקש, ברוריה יעיש, אחות אחראית מחלקת ילודים, מזל הרוש יועצת הנקה בכירה וצוות המחלקות. התוכנית כוללת בנוסף לפינוקי הבריאות הפנינג הנקה שבו יחשפו היולדות לאמצעים המסייעים להנקה ובתוכם חלוקת סינרי הנקה.

ד"ר ירדנה קול, מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי קפלן, אומרת כי שבוע ההנקה נועד לעורר מודעות ציבורית לחשיבותה של ההנקה ושל יצירת סביבה התומכת בהנקה בכל מקום: "אנו שמות דגש על הקניית ידע, תמיכה, בירור העדפות, מסוגלות אישית ופניות רגשית של היולדת על מנת שתהליך הבחירה וקבלת ההחלטה להניק תעשה מתוך הבנה וידע וזאת לצד תמיכה באימהות שהחליטו לא להניק".

צוות האחיות בהפנינג עידוד ההנקה במרכז הרפואי קפלן (צילום: בית החולים קפלן)

צוות האחיות בהפנינג עידוד ההנקה במרכז הרפואי קפלן (צילום: בית החולים קפלן)

 

על הרגלי ההנקה של האישה הישראלית ניתן ללמוד מסקר שנערך בכללית באמצעות מכון 'מדגם' במהלך 2016 בקרב 819 אימהות לקוחות 'כללית'. מהסקר עלה כי מרבית היולדות (80%) הניקו בעת שחרורן מביה"ח: 47% הניקו באופן בלעדי בעוד 34% שילבו הנקה עם תחליף חלב אם בעת השחרור מבית החולים. בקרב אימהות לתינוקות בגילאי חודשיים עד 3.5 חודשים, 51% דיווח כי הן מניקות באופן בלעדי ו-20% דיווחו כי הן מניקות בשילוב עם תחליף חלב אם. לאחר גיל 6 חודשים שיעור האימהות המניקות עמד על 23%, כש-12% נוספים דיווחו שהן משלבות תחליף חלב אם והנקה.

כיום קיימת הסכמה בקרב כל העוסקים בבריאות אודות חשיבות ההנקה לאם ולתינוק ולכן חשוב לחזק את המודעות והידע בתחום זה. הנקה מקדמת את הקשר בין האם לתינוקה ומספקת לתינוק את כל הדרישות התזונתיות, הגנה מפני מחלות זיהומיות ואף מפחיתה את הסיכון ארוך הטווח לחלות במחלות מסוימות. גם לאם יתרונות בהנקה כגון חיזוק הקשר עם התינוק המתפתח, הנקה תורמת לירידה במשקל ומונעת מחלות לרבות סרטן שד. יחד עם זאת חשוב לציין כי ההנקה אינה מתאימה לכל יולדת ואם לאחר יעוץ והכוונה מצאה האם כי ההנקה אינה מתאימה לה ניתן בהחלט לעבור לשימוש בתחליפי חלב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר