שביתה (צילום: זאב שטרן)
צילום אילוסטרציה: זאב שטרן

החל ממחר שביתה בחברה העירונית ברחובות

החל ממחר ה-30.7.2018 בשעה 06:00 בבוקר ועד להודעה חדשה, תושבת החברה העירונית מכל פעילות לרבות גנים, צהרונים וקייטנות. בוועד הפעולה של עובדי החברה ובהסתדרות העובדים מסבירים את הסיבה להשבתה: "בימים האחרונים נעשו מאמצים מיוחדים להביא את ההסכם הקיבוצי לידי חתימה, אולם הדבר לא צלח". בעיריית ובחברה העירונית מסרו בתגובה: "מדובר בהשבתה חד צדדית ופרועה שפוגעת במשפחות. לא נסכים להפוך את ההורים והילדים לבני ערובה של נציגי העובדים"

פורסם בתאריך: 29.7.18 18:49

-->

עובדי החברה העירונית ישבתו החל ממחר (שני), זאת בהתאם להודעה שהוציאו הערב ועד הפעולה של עובדי החברה והסתדרות העובדים.

בהודעה נמסר: "על אף שנציגות העובדים וההסתדרות הגיעו להסכם המעגן את מרבית זכויות העובדים, מסרבת הנהלת החברה ונושאי התפקידים בה לחתום על ההסכם קיבוצי, בטענה שטרם ניתן אישור משרד האוצר ומשרד הפנים. בימים האחרונים נעשו מאמצים מיוחדים להביא את ההסכם הקיבוצי לידי חתימה, אולם הדבר לא צלח. לא נותר לנו אלא להפעיל צעד אירגוני ולהשבית את כל פעולות החברה בכל התחומים. נציגות העובדים קוראת לכם לקחת חלק במאבק הצודק לעיגון זכויותינו ולא להגיע לעבודה".

אם אכן ישביתו עובדי החברה העירונית את עבודתם, החל ממחר ה-30.7.2018 בשעה 06:00 בבוקר ועד להודעה חדשה, תושבת החברה מכל פעילות לרבות גנים, צהרונים וקייטנות של החברה.

בעיריית ובחברה העירונית מסרו בתגובה: "מזה מספר חודשים שאנו נמצאים בתהליך מורכב של גיבוש הסכם קיבוצי מול עובדי החברה העירונית. משרד האוצר הורה לעירייה ולחברה העירונית שלא לחתום על ההסכם הקיבוצי עד לקבלת אישור משרד האוצר ומשרד הפנים. ואכן, לאחרונה פנינו לקבלת אישורם לתנאים, כנדרש. לפני שעה קלה הודיעו נציגי העובדים כי החל ממחר בבוקר ועד להודעה חדשה הם ישביתו את כל הפעילות בחברה העירונית. מדובר בהודעה חד צדדית ופתאומית, ובהתנהלות פרועה ולא חוקית שמטרתה לפגוע בהורים ובילדים ברחובות. משמעות הודעה זו הינה, בין היתר, השבתה פתאומית של פעילות הקייטנות החל ממחר בבוקר. נציין כי מדובר בתנהלות חסרת תקדים שאין אנו מכירים כדוגמתה. ההתנהלות הזו פוגעת במאות משפחות – הורים וילדים, באמצע חופשת הקיץ ותקופת הקייטנות, ללא כל הצדקה.

"העירייה והחברה העירונית לא תסכמנה להפיכת הורים וילדים לבני ערובה של נציגי העובדים, אשר מנסים לנצל את חולשת ההורים בימי חופשת הקיץ. העיריה והחברה העירונית לא יתנו לנהל את המאבק על גבם של התושבים. יתירה מכך: לא נוכל להשלים עם כללי משחק שכאלה, אשר נוגדים את כל עקרונות ההגינות במשא ומתן ואת הערכים שעליהם מושתתת העבודה המאורגנת.

"ראש העיר ויו״ר החברה העירונית, רחמים מלול, הודיע לנציג ההסתדרות כי הוא רואה בהודעה התנהלות בוטה וחסרת אחריות, והורה לחברה העירונית לפנות לאלתר לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה. זאת על מנת לנסות ולמנוע את הפגיעה הקשה בילדי העיר ובמשפחות. אנו נעדכן במהלך הלילה על ההתפתחויות".

תגובת מזכיר האיגוד מקצועי במרחב רחובות, עו"ד אייל זלנה: "בחברה העירונית מתנהל מו"מ קיבוצי משנת 2015. במשך שנים גררה הנהלת העירייה רגליים ועשתה כל שניתן לטרפד את התאגדות העובדים. עיקר הדיון נסב על תכולתו של ההסכם ומעט על פרטיו. בחברה הוכרז סיכסוך עבודה כחוק. זה מאפשר צעדים ארגוניים, אסיפות עובדים ואף השבתה כללית של החברה. הטענה של ראש העיר כי השביתה אינה חוקית בטעות יסודה. כדרכו של מו"מ, גם זה התנהל עם עליות ומורדות ורק דרישה חד משמעית ואיום בשביתה אילצו את ראש העיר ומנכ"ל העירייה לקחת חלק משמעותי במשא ומתן.

"בחודש האחרון הגיעו הצדדים לידי גמירות דעת ופרטי ההסכם הקיבוצי ותכולתו סוכמה בין הצדדים. ראש העירייה פנה בבקשה להוסיף סעיף המחייב את אישור משרד האוצר והפנים להסכם, ככל הנראה בשעה שכבר היה ידוע לו כי האוצר מתנגד לכינונו של הסכם המעגן את זכויות העובדים בחברה. ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה עם מנכ"ל העירייה בניסיון למנוע הפעלת צעדים אירגוניים והשבתה. בפגישה נכחו רמי מדהלה יו"ר ועד העובדים וחבר הנהגת ההסתדרות ומנהל אגף הגנים והפיתוח בעירייה יוסי כפיר. נעשה ניסיון אמיתי להחתים את הנהלת החברה על ההסכמות, אולם המנכ"ל התעקש כי ניתנה לו הנחייה חד משמעית בשיחת טלפון שלא לחתום. בשלב זה הודיע נציג ההסתדרות למנכ"ל דורון מילברג כי לא יהיה מנוס מלהשבית את החברה, דבר שיוביל את הצדדים לערכאות משפטיות. המנכ"ל לא פסל את העניין ואף ציין כי יכול להיות שזה מחוייב המציאות.

"מיום חמישי הועברו להנהלת החברה הודעות רשמיות על הכוונה להשבית את פעולות החברה לאלתר, אולם זו בחרה להתעלם מהן. בשעות האחרונות, לאחר שכבר נמסרה הודעה לעובדים, ניסה ראש העיר באמצעות חבר הנהלת החברה לדחות את השביתה. נציגות העובדים דחתה בקשה זו על הסף. נציגות העובדים מצטערת על הפגיעה בתושבי העיר ורואה בשביתה אמצעי ולא מטרה. הפגיעה בזכויות של העובדים אינה דבר של מה בכך".

סמוך לשעה 22:00 החברה העירונית פנתה לבית הדין האיזורי לעבודה למתן צו מניעה נגד השביתה, ממנה עולה כי למעלה מ-2,000 ילדים וסטודנטים צפויים להיפגע.

החברה העירונית מפרטת בבקשה את השתלשלות העניינים ואת העובדה כי מחר הייתה צפויה פגישה אצל הממונה על השכר באוצר בנוגע להסכם הקיבוצי עם עובדי החברה העירונית. לטענת החברה ההכרזה על השביתה היא ״בחוסר תום לב״ ונועדה להסב נזק לחברה העירונית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ענת

    את מי בחרתם כבני ערובה!? ילדי מחזור ראשון של הקייטנות השנה שעתידים לסיים בעוד ימיים ובגלל האגו והבריונות שלכם התאכזבו בלי סיום בקייטנה???
    בילדים החלטתם לפגוע? בושה וחרפה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר