לוחמי האש בפעולה (צילום אילוסטרציה: עומר שפירא)
צילום אילוסטרציה: עומר שפירא

הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד מפעל פלדמן בשל דליפת האמוניה בחודש אפריל

התביעה הוגשה בשם תושבי שכונת רחובות ההולנדית ובשם מי שביקש לעשות שימוש בכביש 411 ובכביש 410 שנחסמו לתנועה בעת האירוע, או שביקש לעשות שימוש באתרי הפנאי באזור באותה העת

פורסם בתאריך: 25.6.18 11:55

-->

ב-28 באפריל השנה, התקבל במשטרת רחובות דיווח על דליפת אמוניה ממפעל פלדמן ברחוב היצירה שבאזור התעשייה ברחובות. בעקבות הדליפה רחוב דרך הים ברחובות וכביש 411 נסגרו לתנועה בשני הכיוונים, ותושבי שכונת רחובות ההולנדית התבקשו לסגור את החלונות בבתיהם. כוחות משטרה ו-15 צוותי כיבוי פעלו במקום וכעבור כמה שעות הטיפול באירוע הסתיים, כאשר עובד המפעל פונה לבית החולים קפלן כשהוא פצוע באורח קל.

כעת, הגישה תושבת רחובות ההולנדית בקשה לבית משפט השלום ברחובות לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת גלידות פלדמן – פלקו בע"מ, במטרה לחייב את החברה בתשלום פיצויים עקב האירוע שהעמיד בסכנה את בריאות הציבור.

בין היתר נכתב בנימוקי הבקשה לתביעה: "חשיפה ישירה לריכוזי אמוניה גבוהים עלולה לגרום לגירוי ולכוויות בעור ובפה, לדלקות גרון, לבצקת בריאות ולדלקות עיניים. האמוניה רעילה לבני אדם ובעלי חיים, ועלולה אף לגרום למוות. על כן נדרשים כללי בטיחות מחמירים בעת הייצור, ההובלה, האחסון והשימוש בה. לא בכדי, עקב דליפת החומר המסוכן ממפעל המשיבה, הרשויות הנחו את תושבי רחובות ההולנדית להסתגר בבתיהם, נחסמו לתנועה כבישים ראשיים באיזור ובוטלו פעילויות באיזור, ובכלל זה משחק כדורגל שאמור היה להיערך במגרש מכבי רחובות הסמוך למפעל. מטרתה של התובענה שאישורה מבוקש, לחייב את המשיבה לפצות את המבקשת ושאר חברי הקבוצות בגין המטרד לו היא אחראית, לרבות כל השלכותיו ונזקי הקבוצות, ולחייב המשיבה לפרסם תחקיר ולנקוט בפעולות שיביאו למיגור כל סיכון אפשרי מהישנות המפגע, העלול להמיט אסון בפעם הבאה".

את התביעה הגישה תושבת רחובות ההולנדית באמצעות עו"ד גולן נפתלי, שמשרדו מתמחה בדיני איכות סביבה ותובענות ייצוגיות. ל"ערים" אמר עו"ד נפתלי כי "זכותו של כל תושב לחיות בסביבה ראויה ונטולת מפגעים, וכאשר זכות זו מופרת יש לתת על כך את הדין ולבצע פעולות שיבטיחו כי אירוע נוסף לא יחזור על עצמו".

סכום התביעה עומד על 1.660 מיליוני שקלים, והוא מורכב מ-200 שקלים לכל תובע מקבוצת תושבי רחובות החדשה (1.360 מיליון שקלים בסך הכל), ומ-150 שקלים לכל מי שביקש לעשות שימוש בכביש 411 ו/או בכביש 410 שנחסמו לתנועה בעת האירוע, או שביקש לעשות שימוש באתרי הפנאי הציבוריים הסמוכים למפעל והדבר נמנע ממנו עקב האירוע (300 אלף שקלים בסך הכל).

עורך הדין גולן נפתלי

עורך הדין גולן נפתלי

 

מחברת "הגלידות של פלדמן" נמסר בתגובה: "התביעה טרם נתקבלה. לכשתתקבל התביעה, החברה תגיב בצינורות המשפטיים המקובלים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לניקוי מיכלים. בדיוק כמו בתנובה (שלא רחוקה משם)

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר