פסל רחוב מבולגריה (צילום: יח"צ)
פסל רחוב מבולגריה (צילום: יח"צ)

הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים חוזר לרחובות

150 אמנים מהארץ ומהעולם יגיעו לרחובות לפסטיבל הבינלאומי ה-9 לפסלים חיים, ויספקו למבקרים עשרות מופעי רחוב מרהיבים וחוויה עוצמתית לכל המשפחה. הכניסה חופשית

פורסם בתאריך: 24.6.18 07:54

-->

האירוע המרכזי של הקיץ ברחובות חוזר זו הפעם התשיעית, עם הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים שיציג גם השנה מעל ל-100 מיצגים מקוריים של אמנים מהארץ ומהעולם בעשרות מופעים ססגוניים ומרהיבים. בין הפסלים שיתעוררו לחיים יהיו הכובען המטורף, הרובוטריקים, סבתא מיוחדת, המונה ליזה ואוגוסטוס, ועוד.

בחברה העירונית, שאחראית על החגיגה, מציינים כי גם השנה מתוכננת חוויה בלתי נשכחת שאליה צפויים להגיע עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ. הצפי הוא בשלושת ימי הפסטיבל יגיעו לפחות 100 אלף בני אדם.

אות הפתיחה יינתן היום (שלישי ה-3.7) בשעה 18:00 ברחוב יעקב ברחובות, כשבשעה 19:00 ייערך בפסטיבל סיור חגיגי של נכבדי העיר עם השר לבטחון פנים, גלעד ארדן.

הכובען המטורף (צילום: Javier Rodriguez)

הכובען המטורף (צילום: Javier Rodriguez)

 

פסטיבל הפסלים נוסד כחלק מהחזון לייצר עבור העיר רחובות אירוע ייחודי שיהיה מזוהה עמה. כמיטב המסורת האירוע מתקיים ברחוב 'יעקב', הרחוב הראשון והוותיק של העיר, שעבר בשנים האחרונות שימור ושדרוג. במהלך השנים זוכה הפסטיבל להכרה בקרב אמנים ישראליים ובינלאומיים המבקשים ליטול בו חלק, וזוכה לתהודה ציבורית אוהדת וחמה ולהכרה מהממסד הממלכתי בישראל, ובראשו משרד התרבות. השנה, ערב פתיחת הפסטיבל אף יהיה במעמד חברת הכנסת ושרת התרבות והספורט, מירי רגב.

ז'אנר פסלי הרחוב התפתח בעשורים האחרונים בעיקר באירופה, כשהאמנים מציגים את אמנותם בצדי הכיכרות ובקרנות הרחוב להנאתם של תושבי הערים הגדולות. הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים מביא את אמנות הרחוב הפופולארית מרחבי אירופה לישראל, ומעניק למאות אלפי אנשים חוויה ססגונית וייחודית מדי שנה.

בפסטיבל ישתתפו מעל 150 אמנים מהארץ והעולם, עם מופעים מקוריים וחדשים שיוצגו בו לראשונה. לצד עשרות אמנים ישראליים יציגו השנה כ-15 אמנים בינלאומיים ממדינות מעבר לים, ובהן: ספרד, הולנד, ארגנטינה, איטליה ועוד. הקהל הרחב יפגוש עשרות פסלים ש"יתעוררו לחיים", בשלל דמויות צבעוניות, מרתקות וססגוניות. בהמשך לחגיגות ה-70 למדינת ישראל, הופקו מיצגים ומופעים מרכזיים המציגים את ההיסטוריה של מדינת ישראל דרך אישים בולטים ואירועים משמעותיים, והכל בשפה אמנותית ייחודית.

פסל רחוב מפורטוגל (צילום: יח"צ)

פסל רחוב מפורטוגל (צילום: יח"צ)

 

במסגרת הפסטיבל גם יתקיימו מופעי קרקס מרכזיים, ובהם: "קרקס על הזמן" – הומאז' קרקסי מוזיקלי בסימן 70 שנה למדינת ישראל – מופע בכורה בפסטיבל, מופע קרקס אווירי וירטואוזי המספר את סיפורה של מדינת ישראל דרך המוזיקה הישראלית.

יוספה חליבה, מנכ"לית החברה העירונית רחובות: אנו שמחים להמשיך את המסורת ולפתוח את תקופת החופש הגדול עם פסטיבל בינלאומי אמנותי, ססגוני וחווייתי לכל המשפחה. הפסטיבל פופולארי מאוד והפך להיות חלק מהפסיפס התרבותי שהעיר רחובות מציעה הן לתושביה והן לתושבים מכל רחבי הארץ".

ג'קי בכר, מפיק הפסטיבל: "עולם הפסל החי הוא יצירתי מאין כמוהו. אמנות העיצוב והאסתטיקה של היוצר משתלבת בעבודת השחקן והקשר הבלתי אמצעי עם הקהל, ומייצרת למעשה עבודות אמנות מרהיבות ביופיין, שמתפקדות ממש כמו תיאטרון של אדם אחד. זוהי חוויה לכל המשפחה לפגוש בפסלים החיים הללו שמתעוררים לחיים ומעבירים סיפור או מסר בשבריר שנייה. אני שמח לראות איך משנה לשנה הפופולאריות של הפסטיבל ממשיכה לעלות הן בקרב הקהל הישראלי והן בקרב האמנים מהארץ ומחו"ל שרוצים לקחת בו חלק".

פסטיבל הפסלים החיים ה-9 יתקיים בין התאריכים 3-5 ביולי, בין השעות 18:00 עד 22:30, בחוב יעקב ברחובות. הכניסה חופשית.

פסטיבל הפסלים

הפסלים כבר מחכים ברחוב יעקב


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר