זירת התאונה של האופניים החשמליים
זירת התאונה של האופניים החשמליים

מנהלת קציר א' פתרה את בעיית האופניים החשמליים בבית הספר

מנהלת קציר א', מרסל שמואלי, הצליחה לעצור לחלוטין את תופעת ההגעה של תלמידים לבית הספר עם אופניים חשמליים באופן לא חוקי. זאת בזכות תכנית מניעה שבנתה ולאחר שהתבטאה בעיתון "ערים" כי באם יהיה צורך תפנה למשטרה

פורסם בתאריך: 21.5.18 09:58

-->

תאונת האופניים החשמליים שבה היה מעורב תלמיד בית הספר קציר א' בחודש החולף, הביאה לשינוי גדול באופן ההתמודדות עם התופעה מבחינתה של מנהלת בית הספר מרסל שמואלי. ימים ספורים לפני התאונה, במהלך ישיבת צוות עם ועד ההורים, הביעה שמואלי את דאגתה העמוקה מתופעת האופניים החשמליים עליהם רוכבים צעירים מתחת לגיל המותר, ולאחר התאונה היא החליטה להחמיר בענישה ואף התבטאה בעיתון "ערים" כי באם התופעה מסכנת החיים הזו לא תיפסק, היא תיאלץ לפנות למשטרה.

המנהלת לא הסתפקה בכך והחליטה לנקוט בצעדים יצירתיים למניעת השימוש באופניים חשמליים בהגה לבית הספר. ראשית היא פנתה לאמצעים הסברתיים: "עברתי בכל כיתות ט', ששם בעיקר קיימת הבעיה, והסברתי להם שאני אפעיל את המשטרה אם יש צורך. זאת לא חלילה בכדי לפגוע בהם, נהפוך הוא, אלא בכדי לשמור על חייהם שחשובים לי יותר מכל. הסברתי להם שאם הם לא יחדלו מלהגיע עם אופניים חשמליים לבית הספר, אאכוף את החוק דרך המשטרה, למען חייהם".

בהמשך להסברה בכיתות, ישבה שמואלי לשוחח באווירה חברית עם התלמידים גם בהפסקות: "במהלך השיחות בהפסקות התלמידים פנו אלי בחופשיות ואמרו: 'אנחנו אוהבים את האופניים החשמליים, זה הכיף שלנו, מה את לא אוהבת אותנו?'. עניתי להם: 'אני מאוד אוהבת אתכם ודווקא בשל כך אני אקפיד על הנוהל'. התלמידים קיבלו זאת בהבנה, לא היו כעס או טרוניות".

לאחר השיחות הפורמליות והבלתי פורמליות, נקטה שמואלי באמצעים משמעתיים בשטח: "צוות הנהלה שלי עמד בשער ורשם את שמו של כל תלמיד שהגיע עם אופניים חשמליים. מיד לאחר מכן מחנכות הכיתות התקשרו להורים. הסברנו לתלמידים שאם מחר הם יגיעו שוב עם אופניים חשמליים, הם ייאלצו לקשור אותם מחוץ לשער בית הספר ואנו לא אחראיים להם או לגנבתם. התרענו כי בשלב הבא, באם התופעה תישנה, נזמן את ההורים לשיחה".

האם האמצעים המשמעתיים והשיחות שנקטת הובילו לתוצאות?

"כבר למחרת תלמידים לא הגיעו עם אופניים חשמליים לבית הספר. אפילו לא הייתי זקוקה ליום נוסף או להמשך התהליך. לשמחתי לא נאלצתי לזמן הורים לשיחות כלשהן או לפנות למשטרה. זה עתה עברתי בחניית בית הספר וגיליתי שם רק שני זוגות אופניים רגילים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לה
    העיר הזו ובכלל, כלל הערים לא מוכנות לאופניים זה לא אירופה!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר