רחמים מלול במעמד הנחת הזר בטקס יום הזיכרון
רחמים מלול במעמד הנחת הזר בטקס יום הזיכרון

רחובות מתייחדת עם חללי מערכות ישראל

כ-5,000 איש השתתפו בטקס המרכזי של רחובות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בגן המגינים. 10 טקסי זכרון נוספים נערכו במקביל בשכונות ברחבי העיר. כ-2,500 איש השתתפו בערב שירי הלוחמים שהיה מרגש במיוחד

פורסם בתאריך: 18.4.18 09:20

-->

כ-5,000 תושבות ותושבי רחובות השתתפו אמש (שלישי) בטקס המרכזי של רחובות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. הטקס נערך בניהולה של החברה העירונית בגן המגינים, במעמד המשפחות השכולות, ראש העיר רחמים מלול, מפקד תחנת המשטרה ומפקד התחנה האזורית לכיבוי אש והצלה, חברי מועצה, שופטים, חברי כנסת, מנכ״ל העירייה ומנכ״לית החברה העירונית.

טקס יום הזיכרון בגן המגנים

טקס יום הזיכרון בגן המגנים

 

אלפים בטקס הזיכרון המרכזי

אלפים בטקס הזיכרון המרכזי

 

העצרת נערכה בסימן 70 שנה למלחמת השחרור ונפתחה בצפירת הזיכרון והורדת הדגל לחצי התורן. אילנה דניאלי-הדני, אחותו של רב טוראי עמוס דניאלי ז"ל, ייצגה את המשפחות השכולות בטקס. עמוס דניאלי ז״ל נפל במלחמת העצמאות במהלך מבצע "חמץ" ומקום קבורתו אינו נודע. "שילמנו מחיר יקר כדי להגיע לרגע הזה, לא קפאנו על שמרינו. הישגים יש לנו בכל התחומים – בחקלאות, במדע, בתעשייה וברפואה – הפכנו להיות אור לגויים", אמרה אילנה והמשיכה: "השתדלנו שהמחיר הכבד ששילמנו לא יהיה לשווא. כולנו תקווה שהתמורה שקיבלנו תהיה מצבת זיכרון שתנציח את זכרם של יקירינו. משפחות יקרות – כולנו משפחה אחת, מחבר אותנו הכאב של האובדן והוא לא בן יום אחד, הוא לא בן חלוף. אני רוצה לחזק את כולנו, משפחות הנופלים ואת כל עם ישראל״.

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס, ייצג את ממשלת ישראל בטקס ובדבריו אמר בין היתר: "משפחות שכולות, בשעה קשה זו אנו, כל אזרחי ישראל, כואבים את כאבכם, מחזקים אתכם ומאמצים אתכם לליבנו. החללים שנוצרו בנפול בנינו יצרו חלל ענק שאין לו מרפא".

אופיר אקוניס

אופיר אקוניס

 

ראש העיר רחמים מלול: ״מדינתנו צעירה היא, אך לצערנו קשישה במספר חלליה. בשנה שעברה נשאנו פה תפילה שיסתיים השכול ונגיע למנוחה ולנחלה. לצערנו גם השנה נכרו קברים של חיילים ושל אזרחים תמימים. כוס היגון עדיין מתמלאת ומעגלי השכול מתרחבים והולכים. משפחות יקרות, היום הזה אין בו כדי לנחם אלא כדי ללכד את כולנו איתכם. אין מילים ואין נחמה. יהי זכרם של הנופלים בכל מערכות ישראל ברוך וקדוש״.

רחמים מלול במעמד הנחת הזר בטקס יום הזיכרון

רחמים מלול במעמד הנחת הזר בטקס יום הזיכרון

 

משואת הזיכרון הודלקה באמצעות לפיד שעשה את דרכו עם נציגי כל תנועות הנוער בעיר מבית דרור, הבית להנצחת השואה, על ידי עדה וחגית צפרירי, אלמנתו ובתו של סמל שמואל טנדליך ז"ל. גיורא דישון, בנו של של טוראי בנימין דישון ז"ל, קרא את היזכור. אלחנן פנקס, אחיו של טוראי אברהם פנקס ז"ל, אמר את תפילת הקדיש. את תפילת אל מלא רחמים נשא רס"ב יצחק הרטמן לאחר הנחת הזרים. שירי הזיכרון בוצעו על ידי הזמר בן העיר קובי מור והזמרים מעיין בוכריס וסהר טויטו, לצד חניכי בימת הנוער רחובות ובליווי הרכב מוזיקלי מבית "דן אב-שלום", העוסק בשיקום צעירים וצעירות בקהילה.

במקביל לטקס המרכזי, נערכו ברחבי העיר 10 טקסי זכרון נוספים בשכונות ובמרכזי רשת חוויות, בשכונות שעריים, מרמורק, אושיות, כפר גבירול, נווה יהודה, קרית משה, חבצלת, אפריים/סלע, רחובות ההולנדית ורחובות החדשה. את הטקסים בשכונות הפיקו החברה העירונית ורשת חוויות.

טקס הזיכרון בשכונת רחובות החדשה

טקס יום הזיכרון בשכונת רחובות החדשה

 

טקס יום הזיכרון בשכונת קרית משה

טקס יום הזיכרון בשכונת קרית משה

 

מאוחר יותר, בשעה 21:30, התכנסו בגן המייסדים כ-2,500 תושבים לערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת – 'שרים וזוכרים', בסימן 70 שנים למלחמת תש"ח. הערב נערך בהשתתפות תזמורת "קלאסיקה רחובות", שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות, ובליווי האמנים שולה חן, חנן יובל, שי טרי וגיא ברכה. עדות אישית מרגשת נשמעה מפיו של חיים לוינוביץ', מיתומי כפר עציון.

ערב שירי לוחמים בגן המייסדים

ערב שירי לוחמים בגן המייסדים

 

ערב שירי לוחמים בגן המייסדים

ערב שירי לוחמים בגן המייסדים

 

בעוד שעה קלה יתקיים טקס הזיכרון בבית העלמין הצבאי, שבמסגרתו תישמע גם צפירת הדומייה בשעה 11:00. חברת הכנסת ציפי לבני תשתתף בטקס הזיכרון. בנוסף, יתקיים בהובלתם ובהשתתפותם של נציגים ממועדונים חברתיים ברשת חוויות טקס הנחת זרים לזכר חללי גדוד 55 ליד האנדרטה ברחוב הרצל 213, בשעה 10:45. טקס נוסף בשכונת נווה יהודה נערך בגן הבנים בשעה 8:30.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר