חצבת צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

רוצים לדעת האם אתם או ילדכם מחוסנים נגד חצבת? כך תעשו זאת הכי מהר

בדיקת 'ערים' מעלה: טלפון למוקד של משרד הבריאות יתן לכם את התשובה המהירה ביותר בנוגע לשאלה האם אתם או ילדכם מחוסנים נגד חצבת

פורסם בתאריך: 29.5.19 07:51

-->

מקרי ההדבקות בחצבת ממשיכים להיות בכותרות ובמשרד הבריאות ממשיכים להמליץ לציבור להגיע ולקבל חיסונים. הבעיה היא שישנם לא מעט אנשים שבטוחים כי הם מחוסנים, על אף שהדבר אינו נכון. את התשובה הוודאית לשאלה 'האם אתם מחוסנים', ניתן לקבל במוקד הטלפוני של משרד הבריאות, שמספרו 086241010, ובו תזכו למענה אנושי.

ב'ערים' מדדנו את הזמן שלקח לנו לקבל תשובה, והופתענו לטובה: אחרי ארבע דקות קיבלנו מענה אדיב שמבוסס על שנת הלידה שלנו. מי שאינו מרגיש בטוח בהתבסס על שנת הלידה בלבד, יכול לשחזר את פנקס החיסונים שלו בשלוחה אחרת של אותו המוקד, ובמקרים אחרים ניתן לברר את הנושא אצל רופא המשפחה בקופת החולים.

לידיעה, משרד הבריאות מוסר כי "מי שנולדו לפני שנת 1957 נחשבים מחוסנים באופן טבעי, ולכן אינם צריכים לקבל חיסון. מי שנולדו בישראל בין השנים 1957 עד 1977 נחשבים למי שאינם מחוסנים או לבעלי חיסון חלקי כנגד המחלה, למרות שחלקם הגדול מחוסן באופן טבעי (באותן שנים ניתן חיסון בעולם, אולם לא בישראל). לכן לנוסעים לחו"ל מומלץ להשלים את החיסון (מנה אחת או שני מנות, בהתאם לגיל ולמצב החיסון) על פי הנחיות משרד הבריאות. מי שנולדו בישראל החל משנת 1978 ואילך נחשבים מחוסנים ואמורים היו לקבל שתי מנות ברווח זמן של ארבעה שבועות לפחות בין המנות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר