בן רהב וקבוצת הכדורגל לילדים בעלי מוגבלויות
בן רהב וקבוצת הכדורגל לילדים בעלי מוגבלויות

בן רהב: "המצב הפיזי שלי על הפנים והאגודל לא משתפר. ביום יום אני לא יכול אפילו לקשור שרוכים"

השוער בן רהב, שנאלץ לפרוש בגיל 28 עקב פציעה ממנה הוא סובל עד היום, פתח קבוצת כדורגל לילדים בעלי מוגבלויות. בראיון ל"ערים" הוא מדבר על הפרויקט החברתי היפה, על התקופה בשעריים ועל החיים ללא משחק פעיל

פורסם בתאריך: 1.3.18 07:18

-->

בקיץ 2014 בן רהב הגשים חלום וזכה לחתום על חוזה בקבוצה אותה הוא אוהד מילדות – בית"ר ירושלים. אחרי עונה אחת בבירה, שבה לא קיבל יותר מדי דקות, עזב רהב את ירושלים וחתם בהפועל כפר סבא. בעונה שעברה שיחק במדי מכבי שעריים בליגה הלאומית, אלא שאז הגיעה פציעה טורדנית באגודל, שהשביתה אותו ובסופו של דבר אילצה אותו לפרוש ממשחק פעיל בגיל צעיר מאוד, במיוחד לשוער.

רהב: "אחרי שלושה ניתוחי כתפיים, קרע ברצועות הקרסול ובתאומים, דווקא הפציעה באגודל הכריעה אותי והבנתי שהגיע הזמן לתלות את הכפפות".

מה עבר עליך מאז אותה החלטה?

"עבר ועדיין עובר עלי מסע מאתגר מאוד. רוב הזמן אני עושה פיזיותרפיה וברוך השם אני מתחיל להתרגל לחיים החדשים".

עד כמה זה קשה להיעדר מהמגרשים ולהכריז על פרישה, במיוחד בגיל צעיר ועוד כשוער שבדרך כלל משחק עד גיל מתקדם יחסית?

"זה לא קל בכלל. אני משחק כדורגל מהיום שאני זוכר את עצמי ומאז הפרישה התנתקתי מאוד מכל עולם הכדורגל".

לפני כחצי שנה החליט רהב להתנדב במרכז הספורט לנכים ולהפעיל לראשונה בישראל קבוצת כדורגל לילדים בעלי מוגבלויות. הוא פנה להנהלת עמותת אילן ואמר להם: "אני לא יכול לשחק יותר כדורגל, אבל אני רוצה ביחד אתכם להקים בהתנדבות את קבוצת הכדורגל הראשונה בישראל לילדים בעלי מוגבלויות". שוער העבר נענה בחיוב, הוא הצטרף לצמד המדריכים בחוג הכדורגל של העמותה – בן נח וגל קטייציק – והשלישייה החלה לעבוד. בתחילת השבוע שעבר התקיים אימון ראווה של הקבוצה הטרייה, שהיה יריית הפתיחה של הפרויקט. באימון הבכורה נכחו כמה משחקני ליגת העל שנענו בחיוב לבקשתו של רהב, ובהם: עומר אצילי, אלי דסה, לירן שטראובר, דיא סבע, עודד אלקיים ותומר ירוחם.

בן, מאיפה הגיע הרעיון לפתוח קבוצה לבעלי מוגבלויות?

"הרעיון הגיע מכך שגם אני בעצם מוגבל. האגודל שלי מושבת וקשה לי לבצע פעולות בסיסיות. המצב הפיזי שלי על הפנים והאגודל לא משתפר. ביום יום אני לא יכול אפילו לקשור שרוכים, אבל בעזרת השם יהיה טוב. אני עושה פיזיותרפיה כל היום. מהמקום הזה הזדהיתי עם אנשים מוגבלים והחלטתי שאני רוצה לעזור להם. הסיפור של ההתנדבות עוזר לי בפן האישי, זה משקם ומרים אותי. הילדים האלו עוזרים לי יותר ממה שאני עוזר להם".

מה החזון שלך?

"החזון שלי הוא שכדורגל לבעלי מוגבלויות יהיה דבר נפוץ, ושבכל עיר בארץ תהיה להם מסגרת. גם להם מגיע ליהנות מהספורט הפופולרי ביותר בעולם".

לסיום נחזור לקבוצתך האחרונה. מה אתה חושב על העונה של מכבי שעריים?

"האמת היא שאני לא עוקב. ירדתי מליגת העל במטרה לעלות ליגה עם הקבוצה, אבל כנראה שנגזר מלמעלה שהקבוצה תרד ליגה ושאני אצא לחיים חדשים. אני מאחל בהצלחה לכולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר