ישראל גוריון (צילום: gandi N all that jazz)
ישראל גוריון (צילום: gandi N all that jazz)

ישראל גוריון מתארח ברחובות לרגל 70 שנה למדינה

רחובות מצדיעה לספרות הישראלית במלאת שבעה עשורים למדינת ישראל עם סדרת מפגשים מרגשת

פורסם בתאריך: 11.2.18 08:33

-->

רשת הספריות "חוויות" רחובות מצדיעה לספרות הישראלית לרגל 70 שנה למדינת ישראל, בסדרת מפגשים ייחודיים בהנחיית פרופ' ניסים קלדרון, מבכירי חוקרי הספרות העברית. הסדרה הייחודית נבנתה על ידי צוות הספרייה בשיתוף פרופ' קלדרון ובהובלתה של נועה סבו, אחראית אגף השאלה מבוגרים בספרייה המרכזית. קלדרון מארח יוצרים בליווי פס הקול המוזיקלי של התקופה, ובהפקתה המוזיקלית של עינת בסר.

פרופסור ניסים קלדרון (צילום: יותם גלאון)

פרופסור ניסים קלדרון (צילום: יותם גלאון)

 

המפגש הקרוב (חמישי ה-15.2), "סתם  יום של חול", יוקדש לפרקי ספרות, שירה וזמר של יוצרי דור המדינה שאחרי מלחמת העצמאות, אשר נעים בין צרכי הציבור וצרכי הפרט, בין הרבים ליחיד. האורח המיוחד במפגש יהיה הזמר והשחקן ישראל גוריון, בן הדור שיספר ויזמר את הימים בליווי הרכב מוזיקלי משירי התקופה בניצוחה המוסיקלי של גבי ארגוב.

יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת: "יש לנו את הכבוד לארח את אחד מנפילי הדור שבכישוריהם הרבים הצליחו לבנות תרבות ארצישראלית – אבן דרך משמעותיות בהקמת המדינה. הרשת מצדיעה לגוריון וחבריו, שהצליחו ליצור תשתית מאחדת ואיתנה שממשיכה להוות השראה לכולנו במשך עשרות שנים".

ישראל גוריון (צילום: gandi N all that jazz)

ישראל גוריון (צילום: gandi N all that jazz)

 

סיגל לוי בן ישי, מנהלת הספריות, סיפרה על התקווה שנגוזה כי חיים גורי ז"ל עוד יספיק להשתתף במפגש: "הספרות, השירה והזמר מלווים את המדינה מחבלי לידתה והקמתה, ולאורך כל שנותיה עד כה במלחמותיה, בצמיחתה ובחייה הסוערים. כשהתחלנו לתכנן את סדרת מפגשי 'שבעה עשורים', היה לנו ברור שנתחיל מדור תש"ח ומחיים גורי ז"ל, אולם מצבו הבריאותי דאז לא אפשר את השתתפותו. בסופו של דבר יצאנו לדרך ולמרות שהוא לא נכח בערב הראשון שערכנו לפני כחודש, יצירתו היוותה חלק מרכזי מהמפגש. לצערנו הרב, כידוע, הוא הלך לעולמו. גורי ז"ל הותיר לנו אוצר ולכתו רק חידדה עוד יותר את הצורך לקיים את המפגשים האלו ולהעניק לתושבי רחובות את ההזדמנות לפגוש פנים מול פנים את האנשים והיצירות שנוסדו יחד עם המדינה".

"סתם יום של חול", יום חמישי ה-15 בפברואר בשעה 20:30, הספרייה המרכזית על שם מאירהוף.  מחיר כרטיס: 40 שקלים. לרכישה: 089457916.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר