רחוב ששת הימים בקרית משה (צילום: ניר שמול)
רחוב ששת הימים בקרית משה (צילום: ניר שמול)

עכשיו זה רשמי: קרית משה תעבור התחדשות עירונית

הוותמ"ל החליטה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית ברחובות הכוללת 9,500 יחידות דיור. מדובר בתכנית ההתחדשות העירונית הראשונה בישראל שאושרה להפקדה במסגרת הוותמ"ל

פורסם בתאריך: 31.1.18 15:09

-->

הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור) החליטה היום (רביעי), להפקיד תכנית להתחדשות עירונית בשכונת המגורים קרית משה ברחובות הכוללת 9,500 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 7 עד-20 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,600 יוקצו עבור דירות קטנות. יחידות הדיור החדשות יוקמו במקום כ-1,300 יחידות דיור המצויות כיום בשטח התכנית במצב תחזוקתי ירוד. בשטח הדירות המתפנות, ייבנו כ-3,600 יחידות דיור וכן כ-5,800 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט על ידי רשות מקרקעי ישראל. לצד יחידות הדיור, התכנית כוללת שדרוג אזור התעשייה הוותיק, הקמת תשתיות, שטחי ציבור ותחנת רכבת שתשרת את תושבי השכונה והאזור. תכנון התכנית לווה בשיתוף ציבור נרחב עם תושבי השכונה ובעלי הדירות.

התכנית שקודמה על ידי הרשות להתחדשות עירונית שבמשרד הבינוי והשיכון ועיריית רחובות, משתרעת על שטח של כ-1,100 דונם במערב העיר וכ-300 דונם מתוכם הינם חלקת השלמה. חלקת ההשלמה מאפשרת לתכנית להתממש בהליך ייחודי של בינוי – פינוי (קודם בונים ולאחר מכן הורסים). באופן זה רוב התושבים יוכלו להישאר בבתיהם במהלך הבנייה, ולעבור לביתם החדש בסיום התהליך. בנוסף, התכנית כוללת 350 יחידות לדיור מוגן ושטחי מסחר ותעסוקה. כל המגרשים בתכנית תוכננו כך שניתן יהיה לפתח אותם ללא תלות בהתקדמות המגרשים האחרים במרחב. הקצאת השטחים למבני ציבור נעשתה בראיה דומה ללא קשר לפינוי של מבנים בבעלות פרטית.

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

 

במסגרת תכנית זו תיבנה השכונה כולה מחדש כרובע עירוני עם תשתיות מודרניות, המושתת על עירוב שימושים וכולל גם שטחי תעסוקה משמעותיים ומעונות סטודנטים.

יד ביד עם קידום התכנון, עיריית רחובות ומשרד הבינוי והשיכון הובילו נדבך חברתי משמעותי שיסייע רבות לבני העדה האתיופית ולשאר התושבים המתגוררים בשכונה. הכנת התכנית לוותה בתהליכים חברתיים מעמיקים, במפגשים של שיתוף ציבור ובהכשרות לפעילים בשכונה תוך דיאלוג רציף ושיתופי שנעשה על ידי אנשי מקצוע מטעם משרד הבינוי והשיכון ועיריית רחובות. בימים אלו מקימה עיריית רחובות מינהלת להתחדשות עירונית בשכונה בסיוע המשרד. פעולות אלו יתנו כלים מעשיים בידי התושבים ויתרמו לקידומה ומימושה המוצלח של התכנית.

התכנית נערכה על ידי משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

 

שר הבינוי והשיכון, האלוף (מיל') יואב גלנט : ״עתיד הנדל״ן במדינת ישראל תלוי בהתחדשות עירונית נכונה. אני מברך על אישור תכנית הפיתוח של שכונת ״קרית משה״ ברחובות, המהווה תכנית דגל של הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון. אישור תכנית זו מהווה בשורה חשובה לתושבי השכונה הוותיקה, זוגות צעירים וסטודנטים אשר מבקשים לגור בה. התכנית תבנה רובע חדש ומודרני במקום, תוך ליווי וסיוע לתושבים הקיימים ובשמירה על רווחתם בהמשך מגוריהם בשכונה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול ברוח זו ובמלוא המרץ במטרה להוביל התחדשות עירונית בערים נוספות ברחבי הארץ״.

סיור הוותמ"ל בקרית משה

סיור הוותמ"ל בקרית משה

 

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול: "רחובות גאה להיות חלק מהאישור ההיסטורי הראשון של הותמ"ל בישראל, כעיר מובילה בתחום הבניה. פרויקט ההתחדשות העירונית ברחובות ישפיע על קרית משה בפרט, ועל רחובות בכלל. אחרי שנים של עבודה מאומצת והשקעה רבה של תשומות ומשאבים מצד עיריית רחובות, אנו גאים לברך על המוגמר ולהתחיל ביישום פרויקט ההתחדשות העירונית בעיר. אני מודה למשרד האוצר ולמשרד הבינוי והשיכון על שיתוף הפעולה והסיוע באישור התכנית".

יו"ר הוותמ"ל, אריאל יוצר: "הוותמ"ל אישרה היום להפקדה תכנית משמעותית ביותר בעיר רחובות. מדובר במתחם הפינוי – בינוי הראשון שהוותמ"ל מאשרת והוא צפוי להביא לשיפור איכות החיים של התושבים. זוהי תכנית ראשונה מיני רבות שאנחנו מקדמים בימים אלו בתחום ההתחדשות העירונית כיעד מרכזי שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה".

יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן : "מאז כניסתי לתפקיד, ביקשתי לשים דגש על קידום פרויקטים גדולים שיחוללו שינוי משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית. התכנית לקרית משה היא דוגמה מוצלחת לפרויקטים גדולים שיוסיפו אלפי יחידות דיור וישדרגו את השכונה".

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

כך תיראה קרית משה בעתיד (הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר