יניב עבדי
יניב עבדי

בוטל כנס שנועד להפגיש בין משפחות שכולות יהודיות ופלשתיניות

יניב עבדי, מיוזמי המפגש: "פספסנו את ההזדמנות לשמוע את הצד השני וחבל"

פורסם בתאריך: 30.1.18 08:21

-->

ביום ראשון אמור היה להתקיים ב"בית החמישה" שבשיכון סלע ברחובות מפגש ראשון מסוגו, שנועד להפגיש בין משפחות שכולות יהודיות ופלשתיניות. בין יוזמי האירוע נמנה גם הפעיל החברתי יניב עבדי. בסופו של דבר הערב לא יצא אל הפועל, בשל התנגדות עזה מצד תושבים שטענו כי כנס שכזה עלול לפגוע ברגשות של ציבור גדול, וכי מדובר למעשה בכנס פוליטי.

הכל החל לאחר שבמוצאי שבת מנהל מתנ"ס קרית משה, גולן ביטון, העלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא הביע התנגדות על קיום אירוע שכזה. הפוסט זכה למאות תגובות תומכות ומאותו הרגע החל מרתון של שיחות פנימיות שכללו גם את ראש העיר רחמים מלול והמשנה לראש העיר, יו"ר דירקטוריון רשת חוויות עו"ד יניב מרקוביץ'. בסיכום הדברים הוחלט לבטל את המפגש.

בעיריית רחובות וברשת חוויות, שבית החמישה שייך לה, הסבירו: "בית החמישה נחנך השנה להנצחת זכרם של בני רחובות שנפלו באסון הנ"ד בבקעת הירדן בשנת 1977. בוצעה פנייה לממלא מקום מנכ"ל הרשת, צביקה מדהלה, בבקשה לכנס שיח הורים שכולים במקום. מאחר ונודע כי לא כך הוא, האירוע בוטל מיידית. יודגש כי הרשת לא תאפשר קיום פעילות בעלת גוון פוליטי כזה או אחר בתוך מבנים ציבוריים, על אחת כמה וכמה כאשר האירוע עלול לפגוע ברגשות הציבור ובני המשפחות השכולות".

 

יניב עבדי, מיוזמי המפגש, סיכם: "צר לי שאנשים לקחו את זה למקום שלילי. להבא ננסה להעביר את המסר בצורה יותר ברורה ויותר בריאה. יש תחושה של החמצה. פספסנו את ההזדמנות לשמוע את הצד השני וחבל. אין כאן ענין של זיקה פוליטית כזו או אחרת. אני מאלה שחושבים חיובי ומאמין ששיח יכול להיות טוב, ואני עדיין מאמין בזה. כרגע לא אנסה לייצר את המפגש, כי המטרה היא לייצר טוב ולא רע. חבל לי, אבל בסדר, אנחנו לא מתעקשים. אני יודע שיש מי שמלכלכים מאחורי הגב, אבל אני לא שם. אמרתי לכולם מהתחלה שחשבתי להביא שיח שונה, אבל טעיתי במחשבה הזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר