מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: דוברות הדואר)
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: דוברות הדואר)

רחובות במקום השמיני בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל

61 מיליון חבילות הוזמנו בשנת 2017 לישראל. כמה מהן הגיעו לרחובות? הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 14.1.18 17:07

-->

61 מיליון חבילות הוזמנו מחו"ל לישראל בשנת 2017, במשקל כולל של 10,800 טון. כך עולה מנתוני דואר ישראל לסיכום שנת 2017. מדובר בגידול של כ-15 אחוז לעומת שנת 2016, אז הוזמנו כ-52 מיליון חבילות במשקל כולל של 9,704 טון. תחום הסחר המקוון צמח במאות אחוזים בעשור האחרון, כאשר לשם השוואה בשנת 2006 הוזמנו מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות.

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: דוברות הדואר)

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: דוברות הדואר)

 

החגים הבינלאומיים הגבירו את ההזמנות מחו"ל, כאשר בחודש נובמבר נמסרו כ-8.4 מיליון חבילות, לעומת חודש נובמבר אשתקד בו נמסרו 7 מיליון חבילות. בדצמבר 2017 נמסרו 7 מיליון חבילות, מול 6.2 מיליון בדצמבר 2016.

האתרים הפופולאריים מהם מגיעות ההזמנות: עלי אקספרס, איביי, נקסט, אסוס ואמזון. גם אתר הספרים Book Depository ואתר הוויטמינים iHerb פופולאריים ביותר בקרב הישראליים. עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50 אחוז מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים לבית ולסלולר, ויטמינים וקוסמטיקה.

די במפתיע, כרמיאל היא העיר המובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה, עם 163 אלף חבילות כשכל תושב הזמין מחו"ל בממוצע 3.4 חבילות בשנה. קרית גת הגיעה למקום השני בדירוג עם מעל 172 אלף חבילות, וראשון לציון שדורגה בשנת 2016 במקום ה-1 בהזמנת חבילות דורגה במקום השלישי בשנת 2017 עם 783 אלף חבילות. תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות בשנת 2017 עם מעל 1.1 מיליון חבילות, אך ביחס לגודל האוכלוסייה היא מדורגת רק במקום ה-19.

רחובות נמצאת במקום השמיני (ירידה של מקום אחד בדרוג לעומת 7 בשנה שעברה), עם411,159 חבילות, שהן 2.77 חבילות לתושב בממוצע.

מנתוני הדואר עולה כי ברחוב העצמאות באשדוד הזמינו הכי הרבה חבילות בארץ פר רחוב, ורחוב הציונות באשדוד הוא השני בהזמנת חבילות בארץ בשנת 2017 פר רחוב.

סיכום שנה בדואר

סיכום שנה בדואר

 

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, כאשר ב-2017 בכל שניה הוזמנו בישראל שתי חבילות, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות. על מנת לסייע בהורדת יוקר המחיה ביצענו השנה השקעות רבות בשיפור השירות, שאפשרו לנו להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות. לצורך כך השקנו את מרכז הסחר המקוון לחבילות במודיעין שמסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון פריטים בשנה. בזכות מרכז זה ההערכות לחגי הקניות הבינלאומיים הייתה טובה מאוד ואפשרה לנו להעביר מאות אלפי פריטים לכל הארץ. בנוסף השנה פתחנו 430 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, מה שהופך אותנו לגוף הריטייל הגדול בישראל".

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל (צילום: שמעון מלול)

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל (צילום: שמעון מלול)

 

עוד מוסרים מהדואר כי במהלך השנה האחרונה תגברה החברה את המוקד הטלפוני 171, והמשיכה במגמת הרחבת שעות הפעילות בסניפי דואר ברחבי הארץ – אשר פועלות שלוש פעמים בשבוע מהשעה 08:00 עד השעה 20:00 ברציפות. עוד השקיעה החברה בתשתיות והרחבת פעילות משלוח מסרונים ללקוחות עם הגעת חבילתם לסניף.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר