היזם עמית נשרי בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)
היזם עמית נשרי בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

ההתחדשות העירונית בכפר גבירול: היזם ונציגיו אופטימיים למרות בעיות הצפיפות, התנועה והחניה

אמיר ירון, מחזיק תיק ההתחדשות העירונית: "רחמים מלול והעירייה בעד הפרויקט, אבל לא בכל תנאי". היזם עמית נשרי: "עד ה-15 בינואר יוצגו לראש העיר כל הפתרונות"

פורסם בתאריך: 27.12.17 16:59

-->

אמש (שלישי) התקיימה במתנ"ס כפר גבירול פגישה שלישית בנוגע להתחדשות בשכונת כפר גבירול ברחובות. הפגישה נערכה בהשתתפות היזם שעומד מאחורי פרויקט הבינוי מחדש של השכונה, עמית נשרי, אנשי מקצוע בכירים מחברת 'אדם שוסטר', חברה המתמחה בהתחדשות עירונית, אמיר ירון, מחזיק תיק ההתחדשות העירונית בעירייה, וכ-180 בעלי דירות מהשכונה.

היזם עמית נשרי בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

היזם עמית נשרי בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

 

נכון לעכשיו, מדובר על תכנית שאמורה להגדיל את כמות התושבים בשכונה באופן משמעותי – בערך פי 5. פעיל מטעם היזם מסביר: "כעת יש כ-400 דיירים בשכונה, כאשר המטרה היא להפוך אותה לשכונה של כ-2,000 דיירים".

אם כן, מה מונע את ההתחדשות העירונית בכפר גבירול? אמיר ירון, מחזיק תיק ההתחדשות העירונית בעירייה, שופך אור על הפרטים: "העירייה רוצה בהתחדשות העירונית, אבל לא בכל תנאי. תנאי העירייה הם שקודם כל היזמים יפתרו את הבעיות הקשות. העירייה לא מוכנה בשום אופן שבגלל צפיפות השכונה תיהפך לסלמס או לשכונת עוני. אנו לא נסכים שהדיירים ידורו בצפיפות, אחד על הראש של השני".

ישנם תנאים נוספים לפינוי בינוי?

"אכן. ישנה בעיה קשה של תנועת רכבים וחניה בשכונה. על היזם להציע פתרון לכך, כדי שלא יהיו פקקים מטורפים ביציאה ובכניסה לשכונה, וכדי שתהיה מספיק חניה".

אמיר ירון בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

אמיר ירון בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

 

בעלת דירה בשכונה מסכימה עם רוח הדברים של ירון ואומרת: "אנחנו נולדנו בשכונה וגידלנו את ילדינו בה. אנו רוצים בעתיד טוב לילדינו. השכונה מוזנחת ונמצאת במצב מתחת לכל ביקורת. חתמנו על הסכמה עקרונית להתחדשות העירונית, אבל יש לנו תנאים. לא נסכים בשום אופן לעלייה בכמות התושבים. אנו מצפים מראש העיר רחמים מלול, שהוא ביצועיסט מעולה ושבאמת אכפת לו, שייתן ליזם לבנות מחוץ לגבולות השכונה, בכדי שכמות הדיירים החדשה תוכל להתאכלס מבלי שהשכונה תיהפך לצפופה מדי. אנחנו יודעים שכשמלול רוצה אז הוא יכול".

בעל דירה בשכונה מוסיף: "הבעיה של הצפיפות היא אמיתית וגם עכשיו אין לנו מקומות חניה. אנחנו רוצים שיימצא פתרון כי זה לא נעים שהשכונה שלך ברמת כוכב אחד, בעוד שהשכונה ממול ברמת 5 כוכבים. יחד עם זאת, כמו שאמרו אחרים, לא נלך על פרויקט כזה בכל תנאי".

 

מה מציעים היזם והחברה שעומדת מאחוריו בכדי לפתור את בעיית הצפיפות, התנועה והחניה?

היזם עמית נשרי מסביר: "עד ל-15 בינואר יונחו הפתרונות על שולחנו של ראש העיר. כל החניות – הן לתושבים והן לאורחיהם – יהיו תת קרקעיות. לא יוותר רכב אחד שיחנה על הכביש ככל שהדבר תלוי בנו".

ומה הפתרונות שלכם לבעיית צפיפות האוכלוסין, שהיא למעשה המכשלה העיקרית?

"אנו רוצים ברווחת התושבים ויש לנו הוכחות לפתרון בעיות דומות בערים אחרות, כמו קרית אונו. ישנם שני ערוצים בהם ניתן לפתור את בעיית הצפיפות והתנועה כאחת. או שיקצו לנו שטחים מחוץ לכפר גבירול, שבהם יהיה ניתן לבנות עבור כמות התושבים המתוכננת, או שיאשרו לנו הפחתה בכמות התושבים המתוכננת".

במה תלויים האישורים להפחתה בכמות הדיירים, או לחילופין בהגדלת השטח לבניית יחידות דיור מחוץ לשכונה?

"באישור של ראש העיר, ולאחר מכן באישור הוועדה המקומית והמחוזית לבנייה".

אם אתה צריך להעריך את המצב היום, האם אתה אופטימי ביחס לסיכויים שהשכונה תעבור את פרויקט הבינוי מחדש?

"אנו מאוד אופטימיים. נלך על זה עד הסוף וגם העירייה מאחורינו. להערכתי, ומניסיון העבר בערים אחרות שבהם בצענו התחדשות דומה, בתוך כשנה נשיג קרוב ל-95 אחוז מהחתימות של בעלי הדירות. אני בטוח בהצלחת המיזם וכבר השקענו בו מכסינו מעל 1.2 מיליון שקלים. כמו שאמרתי, עד לתאריך ה-15 בינואר יוצעו כל הפתרונות לראש העיר".

פעיל מטעם היזם מסכם: "על פי חוק, בכדי להתחיל בהתחדשות עלינו להשיג 80 אחוז חתימות להסכמה מבעלי הדירות. הניסיון שלנו בערים אחרות מראה שהשגנו 95 אחוז חתימות. זוהי שאיפתנו גם בכפר גבירול".

כמה חתימות השגתם עד כה?

"נכון לעכשיו יש לנו מעל ל-65 אחוז מהדיירים שחתמו על הסכמה עקרונית לפינוי ובינוי מחדש של השכונה".

היזם עמית נשרי בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

היזם עמית נשרי בכנס עם תושבי כפר גבירול (צילום: אסף ספקטור)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר