שוק רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
שוק רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

השוק העירוני – תמונת מצב

בעוד בעיריית רחובות מנסים למצוא פתרון מוסכם למעבר סוחרי השוק העירוני למבנה החדש, חברת ייעוץ משפטי חיצונית נערכת להוצאת צווי פינוי במידה והמשא ומתן ייכשל. סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל, שמנהל את המשא ומתן מול ועד השוק: "יש שיח טוב והבנות, אך טרם ניתן לומר שהגענו לפתרון כולל". העירייה: "נבדקות אפשרויות שונות להגדלת הדוכנים בשוק החדש"

פורסם בתאריך: 21.12.17 07:17

-->

מזה כשנתיים וחצי ניצב ברחוב ביל"ו ברחובות מבנה השוק העירוני החדש, שנבנה בעלות של כ-45 מיליון שקלים. לאור חילוקי דעות בין סוחרי השוק לבין העירייה, השוק החדש עומד מיותם והופך לפיל לבן, בעוד השוק הקיים סובל מבעיות תחזוקה רבות ומכמות לקוחות שהולכת ופוחתת.

בחודש אוגוסט השנה, נראה היה שהצדדים נמצאים בדרך למציאת פתרון יצירתי, כשעלה הרעיון להמיר את מבנה השוק החדש לשימוש אחר. בין היתר דובר על כך שעל שולחנו של ראש העירייה רחמים מלול הונחה הצעה של יזם פרטי, שמעוניין לקחת לידיו את מתחם השוק החדש. מאז נראה כי גם רעיון זה נגוז. העירייה מצידה המשיכה בניסיונות שונים לשכנע את בעלי הדוכנים בשוק לעבור למשכנם החדש, בעוד הסוחרים עצמם עדיין לא מביעים את הסכמתם לכך.

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

 

יושבת ראש ועד סוחרי השוק, סמדר כהן, טענה באחרונה כי המעבר במתכונתו הנוכחית לא ייטיב עם הסוחרים ואמרה: "כרגע העירייה לא מבטיחה בשוק החדש את אותו השטח שיש לסוחרים בשוק הישן. העירייה מראה נכונות אדירה, הם כן משתדלים וכן עושים מאמצים, אבל נכון לעכשיו ממש אין פתרון לזה. הבעיה היא שהאנשים של התכנון והביצוע לא ירדו לשטח פעם אחת כדי להתייעץ עם הסוחרים ולשמוע מהם מה הצרכים שלהם. אם היו עושים כך, זה היה מסתדר".

השוק העירוני החדש - מבט מבפנים (צילום: רותי ורד)

השוק העירוני החדש – מבט מבפנים (צילום: רותי ורד)

 

בין היתר, לאור חילוקי הדעות מונתה ועדה בראשות שופטת בדימוס, שניסתה לערוך בוררויות ולקבל החלטות בסוגיות השנויות במחלוקת. עוד נקבע כי יוקם צוות מקצועי שייוצג על ידי כל סיעות חברי מועצת העיר, שביחד ינסו לגבש הסכם מול הסוחרים.

לפני כחודשיים, כשנראה היה שהמשא ומתן בין העירייה לבין הסוחרים עולה על שרטון, ניתנה הנחיה על ידי ראש העיר להתכונן להוצאת צווי פינוי לסוחרים. בנקודה זו ביקש סגן ראש העיר מתן דיל את המנדט לנהל את המשא ומתן מול ועד השוק. מאז, מתנהל מתחת לפני השטח משא ומתן עקבי בין דיל ונציגי הוועד החדש, סמדר כהן ואבי אדרי, כאשר לדברי הגורמים המעורבים הטונים הצורמים התחלפו בהבנות הדדיות.

לעיתון "ערים" נודע כי בהמשך להוראתו של ראש העיר להתכונן להוצאת צווי פינוי, חברת ייעוץ חיצוני של העירייה נכנסה לפעולה וצווי פינוי אכן יועברו לסוחרים במידה והמשא והמתן עמם יעלה על שרטון.

גורם בעירייה אמר השבוע: "מצד אחד ראש העיר והמנכ"ל דוחפים לקדם את נושא הקמת ההרכב של נציגי הסיעות שיסייעו בפתרון המחלוקת, ומצד שני אנחנו מבינים שחברת ייעוץ משפטי חיצונית כבר מתכוננת לאפשרות של הוצאת צווי פינוי לבעלי הדוכנים. ברור לכולנו שעדיף שהפינוי ייעשה מרצון ולא בכוח".

אחד מבעלי הדוכנים אמר השבוע: "עם כל הכבוד לעירייה ולהנהלת העיר שרוצים למצוא פתרון, במשך שלוש שנים אף גורם לא הצליח לעשות זאת. אם מצד אחד העירייה קוראת לנו לשבת סביב שולחן המשא ומתן ומצד שני הולכת להוציא לנו צווי פינוי, זה לא לעניין".

 

האם המשא והמתן בין הצדדים יצליח, או שהדברים יגיעו לכדי פינוי באמצעים משפטיים? לדברי גורם המעורה במשא ומתן, סגן ראש העיר מתן דיל דווקא מצליח להתקדם בגישור הפערים וישנן כבר הבנות משמעותיות בנוגע לכמה מחילוקי הדעות המרכזיים. "נותרו עוד כמה סעיפים שיש לגביהם מחלוקת, אך נראה שהדברים דווקא מתקדמים לכיוון חיובי. נקווה שהדיונים ימשיכו ברוח הזו ושלא נצטרך להגיע בכלל לפינוי שלא בהסכמה".

לעיתון "ערים" נודע כי המחלוקת העיקרית שהייתה בנוגע לגודל הדוכנים נפתרה, הודות לפתרון מבני יצירתי שהגה דיל, לפיו רוחבם של הדוכנים יגדל על חשבון המעברים – שלא ייפגעו ועדיין יישארו ברוחב של 2.5 מטרים לפחות. הפתרון הזה אף קיבל את ברכתו של ראש העיר, לאחר שהשניים סיירו בשוק לפני כשבועיים. בסיור זה הציג דיל לרחמים מלול את הפתרון באמצעות הדמיה בשטח וקיבל את האור הירוק להמשיך ולהציגו גם לסוחרים. הסוחרים מצידם שמחים על ההתפתחויות האחרונות וקולות אופטימיים נשמעים לא אחת מבעלי הבסטות. ביום ראשון, כבכל שבוע, תתקיים ישיבה נוספת של דיל עם נציגי השוק, ובה יימשכו הדיונים לגבי הסעיפים שנותרו במחלוקת.

עו"ד מתן דיל מסר בתגובה: "אני מודה לסוחרים על האמון. יש שיח טוב והבנות, אך טרם ניתן לומר שהגענו לפתרון כולל. כשנסיים את המשא ומתן נעדכן בתוצאות".

מתן דיל

מתן דיל

 

מהעירייה נמסר: "צר לנו שיש מי שמנסה לחבל בניסיונות המשא ומתן מול הסוחרים בשוק ומפיץ מידע לא רלוונטי. עיריית רחובות אינה מעוניינת בנקיטת צעדים משפטיים, אלא בהסדר מוסכם. לפיכך כשראש העיר נוכח כי המשא ומתן תקוע, החליט לקחת את ניהול הנושא לטיפולו האישי. במסגרת זו ערך סיור בשוק לפני שבועיים יחד עם אדריכלית השוק, קורין שוורץ, על מנת לבדוק אפשרויות שונות להגדלת הדוכנים. לכשתהיינה תשובות, הוא יזמן אליו את ועד הסוחרים על מנת להמשיך מולם את המשא ומתן".

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר