חניה השמורה לנשים בהיריון
חניה השמורה לנשים בהיריון

בהריון? ברחובות לא תצטרכי לחפש חניה רחוקה

עיריית רחובות פתחה בפיילוט ייחודי בישראל: חניה לנשים בהריון בלבד

פורסם בתאריך: 18.12.17 15:34

-->

נשים רבות בישראל נתקלות במצב הזה: בהיותן בהריון מתקדם, דווקא כשכבד להן ולא נוח, הן נאלצות לחנות רחוק מבניינים, מוסדות ומקומות עבודה וללכת מרחק מכביד במצבן, בשל מצוקת חניה או העדר חניות פנויות בסמוך למקום. בעיריית רחובות החל מהבוקר (שני) מיישמים פיילוט חדשני בישראל שנועד להקל על חייהן: נשים בהריון יוכלו לחנות בחניות השמורות רק להן.

מקורה של היוזמה הייחודית בפניה של אירית ענקי אהרוני, שנמצאת בהריון, לסגן ראש העיר מתן דיל.

ענקי: "כל הזמן דקלמתי 'הריון זאת לא מחלה'. עד שהגיע ההיריון השני שלי. לקראת חודש שביעי העובר ישב על העצב ולא יכולתי לזוז. הרגשתי מוגבלת פיזית וכשהגעתי למקומות נאלצתי ללכת מרחקים שהיה לי קשה לגמוע בהליכה בשל העדר חניות קרובות. כך נולד למעשה הרעיון. פניתי לסגן ראש העיר מתן דיל בכדי שיעזור לי להניע את היוזמה בנושא החשוב ,אני שמחה שהנושא נפתר ואנחנו הראשונים בארץ שמתחילים לרוץ בנושא".

דיל הרים את הכפפה ביחד עם אגף תנועה וראש העיר אישר את היוזמה ונתן את ברכתו.

"כשאירית פנתה אליי החלטתי שאני חייב למצוא פתרון שיאפשר להקל עליה ועל נשים בהריון בעיר", אומר דיל. "חקרתי את הנושא ומצאתי שבחו״ל משריינים חניות לנשים בהריון על ידי סימון מיוחד. החלטנו לייבא את הפתרון הזה לישראל. ראש העיר רחמים מלול נתן את ברכת הדרך ואגף התנועה נרתם ליוזמה המקורית ושכלל אותה לכדי ביצוע. בתוך מספר שבועות כבר בנינו נוהל והיום צבענו את החניות המיועדות. רחובות היא עיר ידידותית גם לזוגות צעירים, ועלינו מוטלת החובה למצוא את התשובות היצירתיות לכל בעיה שמועלית בפנינו. זו חובתנו כלפי התושבים״.

חניה השמורה לנשים בהיריון

חניה השמורה לנשים בהיריון

 

ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, שילוט ופיקוח: "חלק מתפקידנו באגף החניה הוא גם להקל על ההתנהלות בכל הקשור בחניות בעיר, מעבר לאכיפה. כשהוצגה בפנינו הבעיה שמחנו להיות חלק מהפתרון ולבנות את נוהל החניה השמורה לנשים בהריון. הנושא קיבל אצלנו עדיפות בטיפול ויושם במהירות. נדאג לאכוף את כיבוד הזכות לנשים בהריון לחנות קרוב לבניינים ומוסדות״.

ראש העיר רחמים מלול: ״רחובות קשובה לכל צורך ולכל פניה. היוזמות הטובות ביותר מקורן בפניה של תושבים ואנו מקווים כי הפתרון שמצאנו ישרת היטב את הנשים הזקוקות לו, וכי נוכל להכתיר את הפיילוט בהצלחה ולעבור לשלב היישום בכל העיר״.

שלוש החניות הכלולות בפיילוט ממוקמות בסמוך למרפאות מרכזיות בעיר (רחוב בנימין, רחוב סמילנסקי ורחוב שדרות ח"ן). החניות נצבעו בוורוד והוצב לידן השילוט המתאים. העירייה תאכוף את הנושא ותחלק דוחות במידה ורכב שאינו נושא תו של אישה בהריון יחנה במקום. נשים רחובותיות יוכלו ליהנות מהזכות הזו לאחר שיקבלו תו מתאים באגף התנועה, עם הצגת אישור רופא. התו בתוקף ל-16 שבועות כך שהן יוכלו ליהנות ממנו גם לאחר הלידה על מנת להקל עליהן גם בשבועות הראשונים המצריכים בדיקות עם התינוק/ת והתנהלות עם עגלה.

חניה השמורה לנשים בהיריון

חניה השמורה לנשים בהיריון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר