קניון רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
קניון רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אמיר ירון בעד זכות הישיבה

חבר מועצת רחובות אינו מבין מדוע בקניונים ובמרכזים המסחריים אין מספיק ספסלים ומקומות ישיבה לבעלי מוגבלויות ולאנשים מבוגרים. כעת בכוונתו לערב את משרד התעסוקה והמסחר ולגייס כל גוף רלוונטי להירתמות לנושא החברתי

פורסם בתאריך: 7.12.17 07:26

-->

חבר מועצת רחובות, אמיר ירון, ביקר באחרונה בארצות הברית והתרשם מתשומת הלב המוקדשת לבעלי מוגבלויות ולאנשי גיל הזהב במרכזי הקניות השונים. כעת הוא מעוניין להנחיל את התרבות הזו גם בארץ, בדגש על רחובות.

ירון: "ביקרתי בארצות הברית במשך חודש ימים ומצאתי שבכל הקניונים שם מוקדשת תשומת לב רבה לבעלי מוגבלויות ולפנסיונרים. זאת באמצעות הצבת כסאות וגופי עזר בכל פינה, כולל ברשתות השיווק שבתוך הקניונים. נדהמתי לגלות שדווקא המדינה הקפיטליסטית ביותר, קרי ארצות הברית, היא שמגלה את הרגישות החברתית הגדולה ביותר במרכזים המסחריים. כשחזרתי ארצה בדקתי את הנושא במרכזים המסחריים ברחובות ובסביבתה, והתברר לי שהקניונים כאן שכחו את האוכלוסיות המוחלשות. אין מספיק מקומות ישיבה, אין כלי עזר למוגבלים ברשתות השיווק וקיימת תחושה שהקניונים לא מעוניינים בכוח הקניה של הפנסיונרים ובעלי המוגבלויות. הם כנראה מעדיפים רק את הצעירים, שהם בעלי כוח קניה גדול מאוד".

יש לך דוגמה?

"בדקתי ספציפית בקניון רחובות. מתברר שיש בכל הקניון בסך הכל שמונה ספסלים, כאשר חמישה מהם נמצאים בקומה הראשונה ושלושה בקומה התחתונה. הם נותנים מענה לכ-20-30 גמלאים או נכים, אך הם מוצבים רחוק מאוד מהמרכז ולעיתים קיים קושי לאתר אותם. אני חושב שהקניונים והמרכזים המסחריים חייבים לגלות רגישות חברתית ולתת מענה הולם לציבור הנ"ל, גם במחיר של ויתור על דוכנים שתופסים מקום נרחב במעברים. כך גם לגבי רשתות השיווק. טוב יהיה אם הרשתות ילמדו כיצד תומכים בציבור הוותיק והמוגבל ונותנים להם מענה".

קניון רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

קניון רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

כסגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים זו לא הפעם הראשונה שאתה עוסק בתחום הזה.

"נכון. ההתעסקות שלי בנושא הדאגה לזכויות העובדים החלה כבר לפני כשנה, כאשר עברתי בקניון רחובות ובמרכז קניות בנס ציונה קופאית קופאית ושמעתי על מצוקתן במהלך העבודה, עקב עמידתן הממושכת. הבאתי את הנושא לתודעה הציבורית ביחד עם חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהייתה בתחילת דרכה. יצאנו לשטח והראיתי לה שהקופאיות עומדות בעבודתן. היא יזמה חוק שגובש ואושר. היום, לשמחתי, כל מקום עבודה מחויב להציב כסאות לעובדות. מאז אני ממשיך ללוות את נושא זכות הישיבה גם לגבי ציבורים נוספים, ובעיקר ציבור הגמלאים ובעלי המוגבלויות שמגיעים אל המרכזים המסחריים ונאלצים לשלם כסף בבתי הקפה, כדי שתהיה להם הזכות לשבת".

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אמיר ירון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

גם הפעם תיעזר בחברי כנסת? 

"כבר פניתי לחבר הכנסת איציק שמולי, שגילה רגישות יתרה והבטיח לפנות להנהלת הקניון לבדוק את הנושא. יש לי כוונה לפנות לכל הגורמים הרלוונטיים, לרבות משרד התעסוקה והמסחר, ולגייס כל גוף רלוונטי להירתמות לנושא החברתי הרגיש הזה".

מהנהלת קניון רחובות נמסר: "אין תגובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר