עופר טסלפפה (צילום: מני בן ארי)
עופר טסלפפה (צילום: מני בן ארי)

"השחקנים מבינים שאין הרבה משחקים כאלה בקריירה"

עם פתיחת עונה מסחררת אחרי קיץ לא קל, מאמן סקציה נס ציונה, עופר טסלפפה, דרוך לקראת משחק העונה מול השנייה בטבלה, מכבי יבנה, ולא מוכן לקבל עוד כישלון. בראיון ל"ערים" הוא אומר: "צריך ליהנות מהרגע ולעשות את הדברים נכון"

פורסם בתאריך: 30.11.17 07:09

-->

גם אנשי סקציה נס ציונה לא האמינו בחלומות הוורודים שלהם שכך הם יסיימו את השליש הראשון של העונה. למרות בעיות תקציביות במהלך הקיץ, הכתומים פתחו את הליגה בסערה עם תשעה ניצחונות רצופים במה שנראה כדרך הבטוחה לליגה הלאומית. במחזור האחרון נרשמה חריקה ראשונה במכונה ונראה שפגרת החורף עצרה מעט את הקטר הכתום, כשביום שישי אירחה מוליכת הטבלה של ליגה א' דרום את בית"ר כפר סבא באצטדיונה הביתי לעני 400 אוהדים. למרות הצבע הכתום ביציעים והעידוד המאסיבי, נראה ששחקניו של עופר טסלפפה חזרו מעט רדומים מהחופשה ולא הצליחו להרעיד את הרשת.

בדקות האחרונות של המשחק נשארו האורחים בעשרה שחקנים, שחקני נס ציונה הגיעו למספר הזדמנויות קורצות, אך לא הצליחו לכבוש ורשמו תוצאת תיקו נטולת שערים ואובדן נקודות ראשונות מאז שנפתחה העונה. למזלם של הכתומים, הפסד של השנייה בטבלה, מכבי יבנה, ששיחקה באותה שעה מול מ.ס. דימונה, הגדיל את הפער לחמש נקודות.

"בתוך כל האכזבה יש נקודת אור קטנה, שהגדלנו את הפער לחמש נקודות", אמרו אנשי נס ציונה. האוהדים לעומת זאת יצאו קצת יותר מאוכזבים, אחרי שראו משחק ללא שערים, כשגול אחד קטן לטובת קבוצתם היה יכול להגדיל את הפער עוד יותר ולאפשר להם להגיע למשחק העונה מול אותה יבנה עם יתרון משמעותי ועם הרבה פחות חשש. יחד עם זאת, מייד עם שריקת הסיום נשמעו קריאות עידוד ותמיכה בשחקנים.

מי שאמון על השליש המוצלח של הסקציה הוא המאמן עופר טסלפפה, שהגיע לקבוצה באמצע העונה שעברה ופספס את ההזדמנות להעפיל ללאומית ברגעים האחרונים של העונה, שבהם הפועל מרמורק עקפה אותם בסיבוב.

עכשיו הגיע זמנו של טסלפפה להשלים את המשימה ומחר (שישי) הוא יעמוד על הקווים מול יבנה בתקווה להגדיל את הפער לשמונה נקודות בפסגה.

טסלפפה: "התחושה טובה. עשינו עד עכשיו שליש עונה פנטסטי ואני מאוד מרוצה".

עבר עליכם קיץ לא קל אחרי שאיבדתם את המקום הראשון במחזורים האחרונים של העונה ועפתם בפלייאוף. איך התמודדת עם התחושות של השחקנים ואנשי המועדון?

"זו הייתה אכזבה גדולה מאוד מאוד, כי באמת כבר היינו שם. אני חושב שהגענו לסוף העונה, בשליש האחרון, שהקבוצה כבר הייתה סחוטה מבחינה מקצועית. סבלנו מפציעות של שחקנים שלא היו להם תחליפים ולצערנו לא הצלחנו לסחוב עד הסוף. ועם כל זה, היינו ממש קרובים".

ואחרי כזה מפח נפש האמנת שכך תפתחו את העונה הנוכחית?

"אני יכול לומר שקיווינו. להאמין זה היה קצת קשה. צריך שהרבה דברים יתחברו בהתחלה ולשמחתנו היה לנו את זה".

עכשיו יש לך "בעיה" הפוכה. איך אתה מצליח להשאיר את השחקנים על הקרקע שבוע אחר שבוע?

"אנחנו עובדים הרבה על הצד המנטלי ובגלל שרוב השחקנים היו כאן בשנה שעברה, הם מבינים שאחרי האכזבה שהייתה צריך לקחת הכל בפרופורציות. פה נכנסת בעצם הבגרות של השחקנים. הם מבינים שיש עוד הרבה עבודה לפנינו".

שחקני נס ציונה חוגגים עם הקהל את הניצחון

שחקני נס ציונה חוגגים עם הקהל עוד ניצחון

 

במה הקבוצה של השנה שונה מזו של השנה שעברה?

"הקבוצה של השנה מנוסה הרבה יותר. השחקנים חוו את זה, חלק מהסגל נמצא פה כבר שנה שנייה וחלקו גם נמצא פה שנה שלישית, שזה יתרון גדול מאוד. אני חושב שגם הקבוצה השתדרגה בשחקנים משמעותיים שבטווח הרחוק אמורים לעזור לנו".

במשחק האחרון נראה שחזרתם קצת רדומים מהפגרה. מה בדיוק קרה שם?

"לא היה לנו משחק טוב. אני חושב שלא היינו מספיק טובים וצריך להגיד את האמת".

השחקנים היו קצת באופוריה או שהפגרה לא באה לכם בזמן מבחינת מומנטום?

"אני לא חושב שמדובר באופוריה. פשוט נקלענו ליום לא טוב. מבחינת הרצון והגישה של השחקנים, הכל היה אותו דבר. אין לי שום תלונה אליהם. מקצועית לא היינו טובים, לא היינו סבלניים, לא הנענו מספיק את הכדור ולא עשינו את הדברים כראוי, כמו שאנחנו עושים בכל משחק".

 

הייתם יכולים להגדיל את הפער בצורה משמעותית לפני משחק העונה ולבוא הרבה יותר שקטים.

"אני חושב שזה יהיה לא נכון לחשוב ככה. אנחנו צריכים לחשוב לגופו של משחק. גם הייתה יכולה להיות סיטואציה שאנחנו ננצח וגם יבנה ינצחו, ואז ההפרש היה נשאר 4. אין ספק שיכולנו להגדיל את הפער, אבל זה לא מה שמעסיק אותנו. מעסיק אותי יותר זה שלא היינו טובים במשחק".

השאלה אם לא מדובר באותם הסימפטומים שפגעו בכם בעונה שעברה. המעידות הקטנות האלה שחוויתם בעונה שעברה נגד כפר קאסם והכח רמת גן, למשל, עלו לכם בסופו של דבר ביוקר.

"קודם כל אני לא חושב שכדאי להשוות את הקבוצה של השנה שעברה לקבוצה של השנה, כי היא מאוד שונה ברמה המקצועית. נס ציונה השנה היא קבוצה הרבה יותר התקפית. בשנה שעברה היינו קבוצה בסגנון אחר".

אתה מתכוון לטביעת האצבע של אוהד בוזגלו, שאימן לפניך?

"חד משמעית כן. אני באתי בשנה שעברה וניסיתי לשפר את הדברים, אך הקבוצה הייתה בנויה בצורה מסוימת. השנה היא נבנתה בצורה שאני מאמין בה".

עופר טסלפפה (צילום: מני בן ארי)

עופר טסלפפה (צילום: מני בן ארי)

 

איך מעוררים את השחקנים לקראת יבנה?

"לפני משחק כזה לא צריך לעורר. השחקנים אינטליגנטיים, מבינים עניין ויודעים שאין הרבה משחקים כאלה בקריירה של שחקן. צריך לדעת לבוא, לעבוד, ליהנות מהרגע ולעשות את הדברים נכון".

איזה מסר יש לך לקהל שלכם?

"שימשיך להיות כמו שהוא. קהל שדוחף, שמבין את ההשקעה, שמעודד אותנו גם שהקבוצה הייתה פחות טובה ביום שישי וקראו לשחקנים. הם גם ליוו אותנו לדימונה בשעה מוקדמת בצהריים ואני מאוד מעריך את זה. אני חושב שגם הקהל התבגר השנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר