זירת הדקירה של ברוך אנבייה בקרית משה
זירת הדקירה של ברוך אנבייה בקרית משה

"גזר הדין – תעודת עניות למערכת המשפט"

14 שנות מאסר לגביהו טגניה, שהודה בהריגתו של ברוך אנבייה ז"ל. מקורב למשפחת אנבייה: "זה יום קשה לכולם".

פורסם בתאריך: 31.10.17 12:25

-->

ביום שלישי נגזר דינו של גביהו טגניה, שהודה במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של ברוך אנבייה ז"ל. גזר הדין כולל 14 שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 80 אלף שקלים לעזבונו של המנוח. על פי כתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר הטיעון, בין טגניה לאנבייה הייתה היכרות מוקדמת משכונת מגוריהם – קרית משה ברחובות. ב-20 באוקטובר אשתקד, בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, שהו טגנה, אנבייהו וכמה צעירים ברחבת המתנ"ס השכונתי, בניהם גם בת זוגו של טגנה. תוך חילופי דברים ביניהם פרצה קטטה במהלכה שלף גביהו סכין מטבח ודקר את אנבייה שלוש דקירות שגרמו לבסוף למותו.

ברוך אנבייה ז"ל

ברוך אנבייה ז"ל

 

מתוך כתב האישום: "רציתי לדקור ביד, אבל ברוך זז לכיוון שלי תוך הטיה של הגוף ואז אני דקרתי אותו בגוף ועוד דקירה לכיוון היד. חברה שלי קמה, דקרתי אותו שלוש דקירות, ברחתי, הלכתי לכיוון הבית, זרקתי את הסכין. על הבגדים לא היה דם, גם בדקירות לא ראיתי. לא תכננתי את זה".

מיד לאחר גזר הדין החלו מקורבים למשפחת אנבייה להשמיע את אכזבתם ממערכת המשפט: "שכונה שלמה בהלם מגזר הדין המגוחך. לא יכול להיות שאדם יגזול חיים ולאחר כעשור ימשיך את חייו השגרתיים. הוא עוד יקים משפחה ויבנה בית בישראל. טגנה הוא רוצח שגזל חיים של צעיר, הוא רצח משפחה שלמה וגרם לה לעזוב את השכונה לפתח תקווה. אנחנו מאוד מאוכזבים מעסקת הטיעון שהמדינה הסכימה לה. החרטה של הרוצח לא תחזיר את אנבייה לחיים ושום הבעת חרטה לא תצליח להחזיר את החיוך למשפחה".

עו"ד אלון קריטי שמייצג את טגנה, סיכם: "יש לזכור שתיק זה החל בעבירת רצח, עבירה שהעונש לצידה הינו מאסר עולם, והסתיים בעונש של 14 שנות מאסר. אני סבור שעונש זה כשלעצמו מחמיר עם הנאשם, נקרא בעיון את גזר הדין ונשקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר