מתוך הסרטון שהוביל לביטול כתב האישום כנגד האישה
מתוך הסרטון שהוביל לביטול כתב האישום כנגד האישה

סרטון שצילמה שכנה הציל אישה מכתב אישום‎

גברי הגיש תלונה כנגד פרודתו בטענה כי זו תקפה אותו ברחוב. לאחר הגשת כתב אישום נגדה, נחשף סרטון שבו נראה כי המאבק היה הדדי, לכאורה, וכתב האישום בוטל

פורסם בתאריך: 26.11.17 13:10

-->

בחודש יולי 2016 התפתחה בנס ציונה תקרית אלימה בין בני זוג פרודים, שהובילה להגשת כתב אישום כנגד האישה. מכתב האישום עלה כי בעת שהבחינה האישה בגבר ברכבו, היא חסמה את נתיב נסיעתו, הכתה עם ידיה על מכסה המנוע של רכבו וקיללה אותו באומרה "בן ז…בוגד". אז, על פי כתב האישום, הפרודה פתחה בכוח את דלת הרכב והחלה לתקוף את הגבר במכות בפניו, באגרופים בגופו ואף שרטה אותו בידיו. בהמשך היא אף ירקה עליו, קיללה אותו, העיפה את משקפיו ואמרה "אני אכניס אותך לכלא". הגבר ניסה להפסיק את התקיפה על ידי כך שאחז בידיה, והיא בתגובה בעטה באזור אשכיו. בשלב זה הוא הוריד אותה לרצפה וגרם להפסקת תקיפתה.

בכתב התביעה תואר כי כתוצאה ממעשיה נגרמו לגבר שריטות מרובות על גופו, כולל באפו, באמותיו, בזרוע שמאל ובשורש כף יד ימין, וכי הוא נזקק לטיפול רפואי. כתב האישום נגדה כלל סעיפים חמורים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש במזיד, אלא שעו"ד אביחי חג'בי שייצג את האישה, הציג לשופטת בית משפט השלום בראשון לציון, שרית זמיר, סרטון שצילמה שכנה שראתה את המקרה מחלון דירתה, ובו נראה כי גם הבעל תוקף, לכאורה, את האישה בכך שהוא משכיבה על המדרכה. עו"ד חג'בי טען כי הסרטון מוכיח במפורש שהתקיפה הייתה הדדית וכי אין זה מן הצדק שרק כנגד האישה יוגש כתב אישום.

 

השופטת זמיר בחנה את הנושא בשנית והמליצה למחלקת התביעות של המשטרה לשקול שנית את הגשת כתב האישום. בהחלטתה קבעה: "נוכח הודעת המאשימה כי היא מבקשת לחזור בה מהאישום, אני מורה על ביטול כתב האישום ללא צו להוצאות בהתאם להוראות חוק סדר הדין הפלילי".

עו"ד חג'בי: "מדובר בסרטון מזכה. אילו הייתה משטרת ישראל מוצאת זמן לעיין בו באופן מעמיק בטרם הגשת כתב האישום, מרשתי לא הייתה עוברת את ה'ויה דולורוזה' שאותה העבירה משטרת ישראל. אנו מודים לבית המשפט שמצא לנכון להמליץ למחלקת התביעות לחזור בה מכתב האישום. עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא".

 

 

עורך הדין אביחי חג'בי

עורך הדין אביחי חג'בי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר