מתוך הסרט "המחברות של אליש"
מתוך הסרט "המחברות של אליש"

זוכה דוקאביב מגיע לרחובות לפני ההקרנה בניו-יורק

רחובות: הקרנת טרום בכורה לסרט "המחברות של אליש", סרטו הדוקומנטרי המרגש של גולן רייז

פורסם בתאריך: 25.10.17 07:14

-->

במוצאי שבת תיערך במרכז הקהילתי של רשת חוויות "שוויץ המדע" ברחובות הקרנת טרום בכורה לסרט "המחברות של אליש", סרטו הדוקומנטרי המרגש של גולן רייז שזכה בפרס העריכה בפסטיבל דוקאביב 2017. בחודש הבא ישתתף הסרט בפסטיבל היוקרתי לסרטי דוקו בניו-יורק.

הסרט מביא את סיפורה של אלישבע רייז (סבתו של הבמאי גולן רייז) שהלכה לעולמה בגיל 82. לאחר מותה, מפנים ילדיה את ביתה ומוצאים שם יומנים. את היומנים האלו כתבה בסתר לכל אחד משבעת ילדיה, בהם היא תיעדה את חייהם במשך 57 שנים. מיום הולדתם עד יום מותה, זה היה מפעל חייה. ערב ערב ישבה בביתה בקיבוץ עין צורים וכתבה לילדיה אותם מעולם לא חיבקה או נישקה. כעת, כשהם פותחים את היומנים הם קוראים את תיעוד חייהם. בעקבות האוצר שהשאירה, הם יוצאים למסע מרגש ומטלטל בו ילמדו על ילדות, אמהות והורות.

רייז: "העובדה שאבי לא חיבק אותי (אבל אמי לא מפסיקה לחבק) קשורה לקרירות של אמו, סבתי. בעקבות מציאת המחברות אני נשאב ומגלה אישה מיוחדת במינה, אחת שכתבה על כל ילד מנקודת המבט שלו. לרגע אחד היא מתגלה כאשה שחיפשה להיות אמא ולא יכלה. בסרט אני מושיב את אבי וששת אחיו מול המצלמה ויחד אנחנו יוצאים לסיבוב ילדות נוסף שבסופו יקרה משהו גדול".

פנינה שטאובר, רכזת תרבות ואירועים בחוויות שוויץ המדע: "מידי שנה אנחנו מארחים במסגרת אירועי התרבות שלנו את הסרטים הזוכים בפסטיבל דוקאביב. הקהל שלנו מעריך תרבות איכותית ואוהב כשזה קורה ממש ליד הבית. הקרנות הסרטים והמפגש עם היוצרים מספקים אפשרות  לדיאלוג חברתי-קהילתי פורה".
ההקרנה תיערך במוצאי שבת, 28.10.17, בשעה 20:30, חוויות שוויץ המדע, סירני 52 רחובות. הזמנת כרטיסים בטל': 089310700 .

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר