תחנת משטרת רחובות (צילום ג'ני גפטרשוסטר)
תחנת משטרת רחובות (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

מתחים בין חרדים מרחובות לתושבים החילוניים והמשטרה המקומית

בחסידות קרעטשניף זועמים על תושבים חילוניים שדרשו להנמיך את הווליום בחגיגות בית השואבה, מה שגרם לשוטרי תחנת רחובות והשיטור העירוני לרשום להם דו"ח על הקמת רעש

פורסם בתאריך: 8.10.17 11:40

-->

אמש (מוצאי שבת) חגגו חסידי קרעטשניף ברחוב ההגנה ברחובות את שמחת בית השואבה. קצת אחרי חצות הופיעו במקום אנשי השיטור העירוני ודרשו מהחסידים להנמיך את המוזיקה. לאחר שהשוטרים נאלצו להגיע לאירוע שלוש פעמים, הוחלט לרשום לאחראיים דו"ח בסך 350 שקלים על הקמת רעש.

 

באירוע אחר שהתקיים ברחוב בנימין, בישיבת מאור התלמוד השייכת לרב אברהם יצחק קוק, החרימו השוטרים ציוד, רמקולים ומכשירים נוספים שגרמו לרעש והפריעו לשכנים שבקרבת מקום לישון.

היום צפויות להימשך חגיגות בית השואבה ובשלב זה מנסים החרדים להנמיך את הלהבות ולשמור על קור רוח, על מנת שלא ללבות את המתחים שנוצרו ביניהם לבין המשטרה והציבור החילוני שהתלונן על הרעש.

חסיד מקהילת קרעטשניף אמר ל"ערים": "אנחנו לא נגד החוק ואנחנו מבינים את שהמשטרה חייבת להגיע לאירועים שהיא מקבלת עליהם דיווח. אנחנו בסך הכל חסידות נורמטיבית שמכבדת את החוק הישראלי ולראיה הרחוב של שכונתנו פתוח גם בשבת ומעולם אף אחד לא עשה משהו נגד זה. לאחרונה ישנם כאן שכנים חדשים, שידעו שהם מגיעים לגור בקרבת מקום חרדי, אבל הם מנסים לייצר ריב ומדון אחרי שנים של שקט בין התושבים באזור. בסך הכל ישנם זמנים בודדים בשנה שבהם פועלת מוזיקה בקהילתנו, בשמחת בית השואבה ובהקפות שניות, שחלים באותו השבוע, בנוסף לחג הפורים. אנחנו רוצים שיבינו גם אותנו. כמו שאנחנו לא מתנגדים לדברים שנעשים נגד אמונתנו, אנחנו מעוניינים להתקיים בשכונתנו ולפחות את החגים שלנו אנחנו מעוניינים לעשות בשמחה. משנת 1948 אנו חוגגים את האירועים הללו ונחגוג אותם עד ביאת משיח צדקנו אמן".

תגובות

3 תגובות
  1. תושב רחובות המדע

    הרעש היה בלתי נסבל גם ממרחק של חצי קילומטר ממקום הארוע. בבוקר היה עלינו ללכת לעבודה לאחר ליל בלהות של מוזיקה בקולי קולות, בס מאוד עוצמתי וחוסר התחשבות מוחלט לגבי התושבים ברחובות המדע. פשוט חוצפה לא נורמלית !!!!! החרדים רק מעוררים שנאה בשל חוסר היכולת שלהם להתחשב בכל אלו הגרים סביבם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרעש של מוסיקה בדציבלים כ"כ גבוהים לא היתה אף פעם ברחובות. המארגנים מזמינים ציוד הגברה שמתאים לאצטדיונים או אמפי-פארק. גם אנו סבלנו אתמול מרעש חזק ח0מאוד שנמשך עד 23:30 ורק לאחר שהתקשרנו מספר פעמים למוקד העירוני ולמשטרה הגיעו לבסוף שוטרים לאזור מתנ"ס מרגולין והורו לפזר את החגיגה המוגסמת בעצמתה. ממתי רעש של עשרות דציבלים הם סימן ואות לאמונה דתית חזקה יותר? להיפך, אי התחשבות בקהל הילדים, התינוקות והבוגרים הגריםנבסביבה שהולכים לעבוד בבוקר, היא חטא בל יכופר. אנו ממש אסירי תודה לנציגי הקהילה החרדית שלא סוגרים לנו את הרחןבות לתנועה בשבת. חוצפה ויומרנות תמיד היו חלק בלתי נפרד מהתנהגותכם. כך אתם רק מרחיקים ציבור שאוהב את היהדות היפה ולא את זו המתריסה ומבדלת שאותה אתם מייצגים. שיהיה לכולם חג שמח ושמחת בית השואבה עם פחות דציבלים והתחשבות בציבור השכנים, גם הדתיים וגם החילוניים.

  3. דתי ציוני שגר בשכונה.

    גם אנחנו בשכונת דניה סבלנו ועדיין סובלים מפלג של חוזרים בתשובה שגם הקים מאחז בלתי חוקי וגם מרעישים כל לילה עד הבוקר וגם שמים מוסיקה ברעש בלתי נסבל בחג הסוכות ובפורים ובעוד כמה חגים. שכונת דניה היא ברובה שכונה מעורבת שבה הצביון החילוני והמסורתי גובר על זה החרדי ובמשך 30 שנה חסידי חב'"ד הצדיקים מעולם לא כפו על תושבי השכונה כלום ומעולם לא הרעישו. זה התחיל בשנת 2010 ולאט לאט התחילו להגיע לשכונה כל מני בעלי תשובה שהחליטו למרר לתושבי השכונה את החיים מכוון שרוב תושבי השכונה הם מרקע סוציואקונומי לא מהגבוהים במיוחד ובכמה משפחות שמקורבים למשפחות פשע מוכרות בני משפחה.
    עכשיו לפי מה ששמעתי מהשכנים, שהם שמעו גם שהעסק הזה וכל הרעש מתחיל להימאס גם על המקורבים הללו והם בקרוב יעשו לכל זה סוף ולפי מה שהבנתי וממה ששמעתי לא הייתי רוצה להיות מאלה שעושים רעש מוזיקה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר