אוטובוס אגד (צילום אילוסטרציה)
אוטובוס אגד (צילום אילוסטרציה)

נפתר הסכסוך בין עיריית רחובות ואגד: הקווים בשכונת אושיות שבים לפעילות

לאחר שבאגד הפסיקו את כניסת הקווים לשכונת אושיות, לכאורה בשל מאבק על הקמת מסוף נוסף, הוחלט כי הקווים ישובו לפעול ומהשבוע הבא יעברו האוטובוסים לחנות באזור מרכז וייסגל. משרד התחבורה יישא בעלות הקמת מסוף אוטובוסים במקום

פורסם בתאריך: 8.3.21 06:50

-->

בתחילת השבוע הודיעה עיריית רחובות כי "ההחלטה להפסיק את כניסת קווי אגד לשכונת אושיות הינה באחריות אגד ומשרד התחבורה, בניגוד לחוק ובניגוד למכרז שבו זכתה אגד להפעלת קווים עירוניים בעיר רחובות".

בעירייה הסבירו: "החלטה זו משמעותה החזקת תושבי אושיות כבני ערובה בניסיון לקבל מעיריית רחובות שטחים על חשבון הציבור להקמת מסוף לתחבורה ציבורית, שטחים שאינם קיימים בפועל בעיר. משום כך החליטה אגד, באופן חד צדדי, לא להפעיל את הקוים הרלוונטיים – מה שפוגע בתושבים.

"במידה והקווים לא ישובו לפעול גם לטובת תושבי שכונת אושיות, עיריית רחובות תפעל בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותה להביא להשבת הקווים על פי המכרז ובהתאם למחויבותה של אגד להפעלת קווי תחבורה ציבורית בעיר רחובות.

"חשוב לציין כי בשדרות הקיבוצים באושיות נוצר מפגע תחבורתי, בטיחותי וסביבתי לתושבים, עם הפיכת הכניסה לשכונה למקום חניה על הכביש לאוטובוסים רבים, בניגוד להנחיות. הדבר מסכן את הנוהגים במקום ואת הולכי הרגל, באזור נגרם רעש תמידי וזיהום אוויר המפריעים מאוד לתושבים, וכן חסימת נתיב תנועה שגורמת לפקקים. על אף בקשות ואזהרות חוזרות ונשנות המצב לא השתנה, ועיריית רחובות פועלת באמצעים שונים לאכיפת ההנחיות במקום, ותמשיך לעשות כן לטובת התושבים.

"לצערנו, בשל כך החליטה אגד להעניש את תושבי שכונת אושיות ולהפסיק לנסוע בשכונה. מדובר בהחלטה שפוגעת בתושבים ואין לה שום קשר לעירייה. עיריית רחובות מבהירה כי אין שום קשר בין חסימת נתיב לא מורשית על ידי אוטובוסים, לבין ההחלטה של אגד לא לכבד את מחויבותה לשרת תושבים בכל רחבי העיר בתחבורה הציבורית".

אתמול (ראשון) ראש העיר רחמים מלול ומנהל אגף התנועה, הפיקוח, השילוט והשיטור העירוני, ליאור שוקרי, ערכו שיחות עם מנהל רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, יעקב נתניהו, ועם אגד רחובות, ובסופו של דבר סוכם כי החל מהיום ישובו קווי אגד לפעול גם בתחומי שכונת אושיות. חניית אוטובוסים בשדרות הקיבוצים תותר החל מהיום ועד ליום שישי בלבד, כאשר החל מהשבוע הבא יעברו האוטובוסים לחנות באזור מרכז וייסגל, ומשרד התחבורה יישא בעלות הקמת מסוף אוטובוסים במקום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר