רמי מדהלה
רמי מדהלה

"לצערנו בכל תחילת שנה בתקופת החגים המצב מתוח"

התפתחות בפרשת מלווי מערך ההיסעים: במועצת העיר רחובות עברה החלטה להעביר את המלווים לחזקת רשת חוויות כדי להימנע מקבלתם כעובדי עירייה. ועד העובדים שוקל להכריז על סכסוך עבודה

פורסם בתאריך: 14.9.17 07:00

-->

בשבוע שעבר פורסם בעיתון "ערים" כי ייתכן שעיריית רחובות תיאלץ לקלוט עשרות מלווי הסעות לשורותיה כעובדי עירייה מן המניין, בשל פסק דין של בית הדין האזורי לעבודה בעניינו של רוברט וייסהאוס. וייסהאוס, שעובד משנת 2009 כמלווה במערך ההיסעים של רשת חוויות בעיר, הגיש כנגד העירייה תביעה בטענה כי היא המעסיק הישירה שלו בפועל. לאחר למעלה משנתיים של דיונים קבע בית המשפט כי יש צדק בדבריו. העירייה הגישה מצידה ערעור על פסק הדין. עורכת הדין שייצגה את וייסהאוס מטעם ההסתדרות, רחלי גולדפילד, ויושב ראש מרחב ההסתדרות עודד עמרם, כבר עמלים על המשך המערכה המשפטית והם בטוחים שבסופה בית הדין הארצי לעבודה לא יהפוך את הפסיקה.

ביום רביעי שעבר הפרשה קיבלה תפנית, כאשר ראש העיר רחמים מלול העביר החלטת מועצה לפיה עובדי מערך ההיסעים יועברו להיות מועסקים של רשת חוויות רחובות, ובכך העירייה לא תצטרך לקלוט אותם ולהוסיפם למצבת כוח האדם שלה. בהסתדרות רואים את המהלך בחומרה ומחכים לפרוטוקול הישיבה כדי להחליט באילו הליכים לנקוט.

גורם בהסתדרות אמר השבוע: "זה מהלך נבזי. העירייה הגישה ערעור על פסק הדין ובכל זאת נעשה כאן מהלך שרירותי. נמשיך להילחם למען העובדים ולמען הצדק".

גם בסביבתו של יושב ראש ועד העובדים רמי מדהלה לא אהבו את המהלך ואמרו: "העובדה שלמעלה מ-100 תקנים נגנזו מידי ועד העובדים לא מצאה חן בעיני הוועד וייתכן כי נכריז בקרוב על סכסוך עבודה. לצערנו בכל תחילת שנה בתקופת החגים המצב מתוח וכנראה שזה יהיה המצב גם השנה, בעת הרמת הכוסית שתיערך לעובדים ביום ראשון הבא".

תגובת יו"ר ועד העובדים בעיריית רחובות, רמי מדהלה: "לאור הגשת הערעור נגיש כתב הגנה וההסתדרות תעשה כל שביכולתה בכדי להביא למימוש פסק הדין. לאחר שנבחן את הדברים בתאום מלא עם יו"ר המרחב עודד עמרם, נחליט על המשך צעדינו. פנינו תחילה לשלום.  אנחנו מבחינתנו מעדיפים להגיע לפשרות ולא להיגרר למלחמות מיותרות, אך אם לא תהיה לנו ברירה נאלץ להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה וההשלכות לכך ברורות וידועות".

מהעירייה נמסר: "מלווי ההיסעים מועסקים כבר שנים רבות דרך רשת 'חוויות' ומקבלים את שכרם ממנה ולכן אין כל שינוי בנושא זה. הפעלת מערך ההיסעים באמצעות רשת 'חוויות' נעשית בדומה לתחומים רבים אחרים אשר העירייה מעבירה לאחריות טיפולן של החברות העירוניות השונות, כגון רשת 'חוויות', החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש והחברה לפיתוח רחובות".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר