הספרייה העירונית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
הספרייה העירונית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

ספרייה בתלת מימד

רשת הספריות של "חוויות" רחובות פותחות שנה עם כמה חידושים ובהם הדפסת תלת מימד בספרייה המרכזית ומועדון קריאה לנוער ברחובות החדשה

פורסם בתאריך: 4.9.17 14:58

-->

רשת הספריות של "חוויות" רחובות פותחות שנה עם כמה חידושים. דרך התנסות מודרכת יוכלו באי הספרייה ליצור ולתכנן דגמים בתלת מימד, לבחור מתוך מאגרי דגמים קיימים ולהדפיס במקום בעלות סמלית. הפעילות תתקיים באגף הילדים והנוער בספרייה המרכזית החל מחודש נובמבר ומדי יום אחר הצהריים יוכלו בני הנוער, הילדים והמבוגרים להגיע באופן חופשי ולתפעל את המדפסת בסיוע צוות הספרייה.

עוד השנה צפויים להיפתח חוג קוראים לילדים והורים בספריית רחובות החדשה, הכוללים מפגשים חווייתיים של ילדים בגילאי 5-7  והוריהם. "בכל מפגש נקרא יחד סיפור, נעבד אותו, ומשם נצא לפעילות משותפת שמעמיקה את חוויות הקריאה ומחזקת את הקשר עם ההורה. הדיון בסיפור מאפשר לחקור רגשות ממרחק בטוח, מחבר למציאות של היום יום ומאפשר לילדים לראות סיטואציות מנקודות מבט שונות", אומרת סמדר דגני, מנחת הקבוצה.

חדר עיון בספריה המרכזית

חדר עיון בספריה המרכזית

 

מועדון חדש בשם "נוער קורא בספרייה" ייפתח גם הוא ברחובות החדשה,  שמיועד לבני נוער בלבד. "כל משתתף בוחר להקריא טקסט שבחר מתוך ספר, מאמר, שיר, מהרשתות החברתיות. כל טקסט אפשרי ובלבד שלא יהיה יותר מעמוד או 400 מילה", אומרת מתת גרימברג, מנהלת ספריית רחובות החדשה. "כל משתתף בתורו מקריא את הקטע שהוא בחר ופותח דיון בין כל חברי הקבוצה". המפגש יתקיים אחת לחודש.

סיגל לוי-בן ישי, מנהלת רשת הספריות: "מועדון הקוראים מזמן מרחב אינטימי, תרבותי ונוח להבעת רגשות ומחשבות, פותח שיח ביקורתי ושיתופי ומאפשר להיות ביחד ולהיות חלק מקבוצת השווים. בשנתיים האחרונות פתחנו ארבע קבוצות מועדוני קריאה למבוגרים ואנו בטוחים שגם הנוער יתלהב באותה המידה לשתף בספרים אהובים ולפגוש חברים חדשים. כמו כל מועדוני הקוראים שלנו, הפעילות הינה ללא תשלום אך מחייבת הרשמה מראש".

בשיתוף הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול תפתח השנה ברשת הספריות סדנת "פואטרי סלאם" לנוער, שבה יוכלו בני הנוער לבטא את עצמם דרך הפואטרי- סלאם, כתיבת "שירה מדוברת", שירה בשפה שלהם, מעולם התוכן שלהם.  הפואטרי סלאם הוא מעין במה ציבורית חופשית, שבה המשתתפים מעבירים מסרים חברתיים, פוליטיים ובעיקר ביקורתיים על  מגוון נושאים שיש לגביהם לרוב קונצנזוס חברתי. "אנו מאמינים שהשיתוף, החברות והעלאת הנושאים המטרידים את בני הנוער לקדמת הבמה תסייע למשתתפים ולקהל שיצפה בהם להתמודד בצורה מודעת וחיובית עם הקונפליקטים המאפיינים את גיל ההתבגרות", אמרה לוי בן-ישי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר