בעל בית

פחות משנה אחרי שנפתחה המסעדה הגיעה הקורונה: "זה הכה בנו מכה קשה"

11 חודשים בלבד אחרי שהשיקה את "בעל בית" נאלצה יעל רודבסקי לסגור את המקום, עכשיו היא יוצאת לקרב הישרדות

פורסם בתאריך: 8.5.20 10:03

-->

ההתחלה הייתה מבטיחה. לפני כשנה נפתחה ברחובות מסעדת "בעל הבית", בר שכונתי שמח שממוקם ברחוב הראשי בעיר. הבעלים, יעל רודבסקי, השקיעה כסף רב בשיפוץ ומיתוג העסק ואז 11 חודשים בלבד לאחר פתיחתו נאלצה לסגור בעקבות התפשטות הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"עוד לפני שהגיעה ההודעה הרשמית על הסגירה, ניתן היה כבר להרגיש את השינוי שכבר מגיע. ראינו שהציבור פחות ופחות מסתובב ויוצא וזה הלך והחמיר עד שהתנועה ברחוב הראשי פסקה כמעט כליל", נזכרת יעל.

ואז, במוצאי שבת, ה-14 במרץ, הודיע ראש הממשלה רשמית על סגירת מקומות הבילוי. "הייתה תחושה דיכאונית השתלטה על כולם, לא רק אצלי במסעדה אלא ברחוב כולו", נזכרת יעל.

איך מתכוננים לבעיה כזו שבאה בפתאומיות?

"אישית, ראיתי מה קורה והכנתי את עצמי אט אט. ידעתי שנגיע למצב הזה ולמרות זאת, כאשר שמעתי את ההצהרה על הסגירה בפועל – לא הצלחתי להאמין שזה אכן מה שהולך להיות. זה היה נורא עבורנו, מקום חדש, בשלב שעוד מחפשים לכסות את ההשקעה הגדולה ופתאום – בום, מיד אתה מוצא את עצמך באפס הכנסות".

מה הדבר הראשון שעשית?

"שחררנו 24 עובדים לחל״ת, וחשוב לי להדגיש: מדובר בעובדים יקרים שהם חלק מהמשפחה שלנו. שיתפנו אותם בחששות והבהרנו להם שבכל מצב – הם תמיד מוזמנים לפנות אלינו לעזרה כלכלית או בכל נושא אחר. הבטחנו להם שמקום העבודה שלהם שמור והם לא צריכים לחשוש מפיטורים. באותו רגע ולאור המצב, כבר חשבנו על החזרה בשלב כלשהו וזה היה הדבר הכי מתבקש לעשות באותו רגע".

 

ובכל זאת, זה מצב לא פשוט.

"בכלל לא. אמנם בהתחלה לקחנו את המשבר בקלות וחשבנו לנו 'נו, שבועיים מנוחה וחוזרים לעבוד'. ואז, מיום ליום החובות מצטברים, השכירות, הספקים ועוד אינספור הוצאות של שותפות והוצאות לעסק שקיים פחות משנה. זה הכה בנו מכה קשה".

ומה הלאה, איך מסתדרים עכשיו?

" לפני כשבועיים הבנו שאין לנו פתרון אחר במצב שנוצר אלא לפתוח מערך של משלוחים. הלקוחות שלנו תומכים בנו מאוד ותושבי רחובות ממש מפרגנים. ואכן, מערך המשלוחים עוזר לנו מאוד כלכלית ואני מבטיחה שאנו נשרוד את התקופה הנוראית הזו. אנו נתאושש ונפתח מחדש את המקום ברגע שיאפשרו לנו ונעשה זאת עם אותו הצוות, אותה האווירה, עם כוחות מחודשים וכאשר אנו חזקים מתמיד".

האופטימיות שלך קצת מפתיעה.

"תמיד הייתי ואהיה אופטימית. זו הדרך היחידה לשרוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר