פארק המדע רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
פארק המדע רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

החברה לפיתוח רחובות תקים קריה עירונית בפארק ת.מ.ר

מועצת העיר רחובות אישרה עקרונית פרויקט שיחסוך לעירייה ולה.ל.ר מיליוני שקלים בשנה על שכירת משרדים, ויניב הכנסות נוספות לקופה הציבורית, עם קריה עירונית חדשה שתקום בפארק ת.מ.ר

פורסם בתאריך: 1.3.20 11:43

-->

החברה לפיתוח רחובות פועלת לבניית מצאי של נכסים מניבים לחיזוק איתנותה הכלכלית של עיריית רחובות. כל זאת בהתאם לחזונו של ראש העיר רחמים מלול, ובדחיפתו של מנכ"ל החברה ניסים סלמן, שאחראי ליישום מדיניות זו.

עיריית רחובות שוכרת משרדים מגורמים פרטיים ברחבי העיר עבור יחידותיה השונות, אשר מחוסר מקום אינן ממוקמות בבית העירייה. לבקשת ראש העיר, בחודשים האחרונים עסק מנכ"ל ה.ל.ר בבדיקות כדאיות ומצא כי היקף ההוצאה שהעירייה וה.ל.ר משקיעות בשכירת המשרדים יכול לממן בנייה של משרדים עירוניים על קרקע בבעלות העירייה. במילים פשוטות יותר: משכנתא במקום שכירות.

בתום עבודה מקיפה, לאחר חודשים של בחינת תוכניות, היתכנות כלכלית, בדיקות מול בנקים ותהליך אישור ארוך מול משרד הפנים בהתאם לנהלים, הציג אמש סלמן בפני מועצת העיר את הצעתו לבנות בניין משרדים בבעלות העירייה / ה.ל.ר עבור יחידות אלה בקרקע עירונית בפארק ת.מ.ר, ולהוסיף להן שטח מסחרי וכן שטח להשכרה. היתרון הכלכלי לעירייה במהלך כזה הוא ברור: התייעלות, חיסכון בהוצאות לקופה הציבורית, רווח נוסף מהשכרת השטחים הנותרים וכן עוד שטח שיניב ארנונה עסקית לקופת העירייה.

הפרויקט מיועד לקום על חלק מחטיבת קרקע בבעלות העירייה, המיועדת לבניית מוסדות ציבור על שטח של כ-3.5 דונם (מתוך 11 דונם) בהתאם לתב"ע הקיימת. השטח יכלול כ-4,100 מ"ר עילי וכ-4,300 מ"ר חניון. הערכת עלות פרויקט שכזה נאמדת בכ-45 מליון שקלים, בעוד אומדן הכנסות פרויקט שכזה הינו כ-3.2 מיליון שקלים נטו לשנה, לאחר ניכוי הוצאות תפעול.

ראש העיר רחמים מלול: "ה.ל.ר, הזרוע הביצועית של העירייה, ממשיכה ליישם את היוזמה לבנות חטיבה של נכסים מניבים שיחזקו את איתנות העירייה. כל אלה מאפשרים לנו להתייעל, לחסוך ואף למלא את הקופה הציבורית בכסף שיחזור אל התושבים בצורת שירותים טובים ומגוונים יותר. הפרויקט הינו נדבך נוסף בתוכנית רחבה יותר שכוללת הקמת מיזמים מסחריים, דיור לסטודנטים, דיור מוגן ויוזמות כלכליות אחרות. אנו מקימים בניין מסחרי נוסף בפארק ת.מ.ר, אזור התעסוקה המצליח ביותר בעיר, כולל פתרון חניה מקיף".

מנכ"ל ה.ל.ר ניסים סלמן: "אני רוצה להודות לראש העיר, לחברי דירקטוריון ה.ל.ר ולחברי מועצת העיר על התמיכה במיזם. מדובר על מהלך כלכלי נטו של רתימת תזרים מזומנים קיים לבניית נכס מניב עירוני ובמקביל אנו משפרים משמעותית את רמת השירות של היחידות העירוניות שיאכלסו את מבנה המשרדים הזה בעתיד. יש בה.ל.ר צוות מצוין שעמל מסביב לשעון להפוך כל אבן ולנסות לשפר את המציאות בעיר ובעירייה ואני מודה להם על מאמצים אלה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר