הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'

"מצווה להחיל מיד את הריבונות על הישובים היהודים בין הים והירדן"

הרב אפרים זלמנוביץ', הרב הראשי של מזכרת בתיה: "עסקת המאה כשמה כן היא. מעניקה למדינת ישראל הזדמנות פז להחיל מיד את ריבונותה על כל הישובים היהודים"

פורסם בתאריך: 4.2.20 15:13

-->

הכרת ארה"ב בזכותנו ההיסטורית על הארץ, כאמור בתנ"ך, ומתן רשות להחיל את ריבונות מדינת ישראל על חבלי ארץ נוספים. מחייבת את הכנסת, מדין מצוה הבאה לידך אל תחמיצה, להרכיב ממשלת חירום שתחיל מיד את הריבונות הישראלית על היישובים היהודים ועל הדרך גם להציל את יישובי עוטף עזה.

סיפוח שטחים למדינה דמוקרטית מחייב הענקת זכויות אזרח לכל תושב החי בה. גם התורה מעניקה לגוי החי בקרבנו מעמד גר תושב בעל זכויות אזרח. נתון המעלה חשש שמדינת ישראל תפסיק להיות מדינת היהודים.

כדי למנוע הפיכת מדינת היהודים למדינת כל אזרחיה, יש לשנות את צורת המשטר למשטר נשיאותי. ההלכה מחיבת שראש המדינה, האחראי על הביטחון, חייב להיות בן העם היהודי ככתוב (דברים י"ז ט"ו) "מקרב אחיך תשים עליך מלך" – מי שאמו מישראל, אחיך קרינן ליה (יבמות מ"ה ב'). כן סובר הרמב"ם. לעומתו, הרשב"א והריטב"א רש"י ורמב"ן סוברים שמועמד לנשיאות חייב גם להיות בן לאב יהודי. לצד נשיא יהודי שינהל את המדינה, יפעלו לרווחת התושבים; כנסת ישראל ליהודים ופרלמנט פלשתינאי לערבים.

המאבק על ארץ ישראל מחייב אחדות. ב-1948 החליטה הממשלה הזמנית על הקמת צה"ל. כל חיילי הארגונים והמחתרות הצטרפו לצבא אחד. נזכור את איך בפרשת אלטלנה מנחם בגין הורה לאנשי האצ"ל להניח נשקם ולהיכנע וכך מנע מלחמת אחים. גם היום על המפלגות להתאחד ולהרכיב את הממשלה שיהיה בה את האמונה והאומץ ולהחיל את הריבונות על חבלי ארץ נוספים.

באין שלום השורר בתוכנו, לא נשיג שלום עם שכינינו. חז"ל מספרים שבימי אחאב המלך הגם שהיו עובדי עבודה זרה ומפני השלום שהיה ביניהם ניצחו את האויבים בכל המלחמות. כל שכן בימי משה רבינו; בני ישראל קיבלו עליהם את התורה, והיו קדושים, ושרר השלום ביניהם וכל שונאיהם היו נופלים בפניהם. גם היום ככל שנתאחד יותר כן ההתנגדות לשיבת ציון תיחלש ותלך עד התמוגגותה.

ערב יציאת בני ישראל ממצריים מסופר "ויקרא משה לכל זקני ישראל ויאמר אליהם: משכו וקחו לכם צאן למשפחותיכם ושחטו הפסח" (שמות י"ב כ"א). הבהמות היו משמשים את המצרים לעבודה זרה. לקראת היציאה מעבדות לחירות, בני ישראל מקבלים צו, מעין מבחן אומץ הבא מתוך אמונה; קחו את אלילי מצרים ושחטו אותם לעיניהם והעלו אותם כקרבן פסח.

באותה שעה אמר משה להקב"ה: ריבונו של עולם! אם נעלה את אלילי מצרים (הבהמות) העבודה זרה שלהם, ונשחטם לעיניהם, ונצלה אותם על הגחלים ונאכל אותם בחוג המשפחה הם יבואו עלינו ויהרגו אותנו (מעם לועז).

אמר הקב"ה למשה: חייך! ישראל לא יזכו לצאת ממצרים עד שלא יאזרו אומץ ויתגברו על הפחד מפני אדוניהם המצריים. הגיע העת! לשחוט את העבודה זרה שלהם, לעיניהם, להיווכח שאין בהם ממש. המצרים רואים בכוריהם מתים ועבודה זרה שלהם שחוטה ואין בידם הכוח לעשות לבני ישראל דבר. לא בכדי ציווה ה' לצלות את השה (אליל מצרים) על גחלים כקרבן פסח ולאכול אותו בחוג המשפחה כדי שריח הצלי יעלה וישראל רואים שאין מצרי אחד פוצה פה ומצפצף.

כך גם היום, אם אין בנו אמונה בהבטחה האלוקית שארץ ישראל על פי תורת ישראל שייכת לעם ישראל ואין בנו האומץ לשחוט את חלומות ערביי ישראל, לא נוכל לרשת את הארץ. סירוב ערביי ארץ ישראל לקבל כל תכנית לפשרה המוצע להם, מוכיח כאלף עידים שהם חולמים שהיהודים האתיופים יחזרו לאתיופיה והיהודים הרוסים יחזרו לרוסיה וכן הלאה.

לכן על העם היושב בציון כולל רואי השחורות החוששים מקצפם של הערבים, להתאחד ולנצל את ההזדמנות הגדולה אותה הקרה ה' לפנינו ולהחיל מיד את הריבונות על כל הישובים היהודים בין הים והירדן. ללא מורא וללא פחד ובאמונה בצור ישראל וגואלו, נחיל את הריבונות על השטחים המשוחררים.

הגיע העת להוכיח לערביי ארץ ישראל שהתנגדותם לשיבת ציון נכשל. החלת הריבונות יכול להבהיר להם שחלומם לרשת את הארץ בניגוד להבטחה האלוהית לבני ישראל נמוג ואיננו. אלה מביניהם שקבלו את שיבת ציון בברכה והפכו אזרחים מן השורה זכו גם הם כמו היהודים לשפע ברכה והצלחה. רמת חייהם עולה אלף מונים על רמת חייהם של אלה שאחזו בהתנגדות. זקני הערבים שחיו כאן לפני שההתנגדות הרימה ראש, חיו בשלום ושכנות טובה עם היהודים יען כי קבלו מאבותיהם את הציפיה לשוב היהודים לארץ. הם האמינו כי הם שומרים את הארץ לבעליה בני אברהם ויצחק ויעקוב.

עסקת המאה כשמה כן היא. מעניקה למדינת ישראל הזדמנות פז להחיל מיד את ריבונותה על כל הישובים היהודים. הנשיא טראמפ מבטיח שאיש לא יגורש מביתו ואדמתו בניגוד לרצונו. לא יהודי ולא ערבי. כל אחד רשאי להמשיך ולחיות במקום מושבו. איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו.

עסקת המאה מעניקה רישיון בינלאומי וחזקה לכל ההתנחלויות מחד, ומאידך גם מאפשרת לערבים להמשיך ולחיות על אדמתם תחת ממשל עצמי משלהם. התקוה והתפילה שאחרי החלת הריבונות, הערבים יתפכחו ויושיטו יד לשלום. ישתלבו במרקם החיים באזור, ישלבו ידיים להרמת רמת החיים. המוסלמים מאמינים באותו האל בו מאמינים היהודים, והוא נשבע ליצחק אבינו "לך אתן ארץ כנען חבל נחלתכם" (דבה"י א' פט"ז פ"י"ח). לדעת הזוהר בזכות מצוות הברית שמקיים הישמעאלי הוא יזכה לשלוט בארץ עד שהיהודים יחזרו מהגלות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

תגובה אחת
  1. יובל

    לא הספיק לך ההוכחה שישובים יהודיים בגוש קטיף פונו לחלוטין והתוצאה..שפיכות דמים.. ושפיכה של המון מילארדים כדי להתמודד עם חמסטאן?..
    מתי תכריז שערביי ישראל והפלסטינים הם מתנחלים מסוריה ועירק משם נהרו?..
    🤔🤔🤔

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר