התקנת תאורה חסכונית ברחובות
התקנת תאורה חסכונית ברחובות

הפיילוט הוכתר בהצלחה: 11 אלף פנסי הרחוב ברחובות יוחלפו בלדים

לאחר פיילוט בן מספר שבועות עלה כי עוצמת תאורת הלדים ברחובות גבוהה ב-30% מהתאורה הרגילה ושיעור החיסכון בעלויות הוא כ-60%. על כן בישיבה משותפת של ועדת המכרזים המשותפת לעיריית ראשון לציון ורחובות הוחלט כי הפיילוט הוכתר בהצלחה

פורסם בתאריך: 1.1.20 10:34

-->

עיריית רחובות בדרך להתייעלות אנרגטית: לאחר השלמת מכרז התאורה הגדול בישראל, בשיתוף עם עיריית ראשון לציון, נערך אתמול (שלישי) סיור משותף לבחינת תוצאות הפיילוט שהתקיים ברחובות.

לפני מספר חודשים ועדת המכרזים המשותפת לעיריית רחובות ועיריית ראשל"צ בחרה בחברת "מנוליד -חרות מערכות", כספק הראשי למתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה, מסירה ושירות של גופי תאורת רחוב חסכוניים בטכנולוגיית LED.

לפני מספר שבועות החלו בפיילוט החלפת נורות הרחוב ברחובות בלבד. התאורה הרגילה הוחלפה בתאורת לד ברחובות עמ"י ונפתלי בן אפרים בשכונת שרונה בעיר, ובפארק השעשועים בקרית היובל. לאחר התקנת הנורות, עקבו בחברת הלר ובעיריית רחובות אחר הספק התאורה והחיסכון באנרגיה.

מבדיקת הנתונים התברר כי הפיילוט היה מוצלח יותר מהציפיות: עוצמת התאורה החדשה גבוהה ב-30% מעוצמת התאורה הקיימת והחיסכון בעלות תאורה הוא 60%. לאור התוצאות החליטה ועדת המכרזים המשותפת לצאת לדרך, וסוכם כי בחודש הבא יתחילו ברחובות במהלך החלפת כל-11,000 פנסי הרחוב ברחבי העיר. תהליך ההחלפה עשוי לקחת עד שנתיים.

המהלך נועד לשיפור תאורת רחובות העיר לצד חסכון משמעותי בהוצאות בשל החיסכון בחשמל וכפועל יוצא מכך גם תרומה סביבתית. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום גופי התאורה. במהלך זה ייקחו שתי הערים חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית. במסגרת הפרויקט ברחובות יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.

תאורה חסכונית בשכונת שרונה

תאורה חסכונית בשכונת שרונה

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות: "הסיור המשותף בשטח ובדיקת הנתונים העלו כי צריכת החשמל ועוצמת החיסכון בתאורה אפילו גבוהים יותר ממה ציפינו. לכן החלטנו לצאת למהלך המשמעותי של החלפת כל נורות הרחובות. יש לכך משמעות גדולה בכל הקשור לשמירה על הסביבה, הדבר יביא לחסכון ניכר בהוצאות העירייה וגם ירחיב את יכולותיה של רחובות כעיר חכמה".

ניסים סלמן, מנכ"ל ה.ל.ר: "אנחנו שמחים להוציא לדרך מהלך חדשני וראשוני ברמה ארצית. רחובות מובילה גם בשמירה על הסביבה בתחום הזה, ונעשה כל מאמץ לסיים את החלפת הנורות בהקדם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלכתי בעיקבות רחובות עירי ועברתי לתאורת לדים בכל הבית . חיסכון אדיר בחשמל שזה למעשה כסף .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר